Zwanger?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Anoniempje91, Oct 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anoniempje91

Oct 28, 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ik ben 24/09 ongesteld geworden en ben na mijn menstruatie gestopt met het slikken van de pil na het ongeveer 6 jaar geslikt te hebben. Daarna onveilig seks gehad met mijn partner. Nu zou ik denken dat ik rond 24/10 weer zou moeten menstrueren maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Ik heb wel van vorige week donderdag (20/10) tot gisteren (27/10) het gevoel gehad dat ik ongesteld zou moeten worden, rugpijn en een naar gevoel bij de onderbuik, wat vreemd is want ik heb nooit een paar dagen van te voren een "ongesteldheids gevoel". Voor de zekerheid woensdag (26/10) een test gedaan maar die was negatief..

Nu is mijn vraag of er een kans is dat ik toch zwanger ben en wanneer zou ik dan het beste weer een test kunnen doen? Sinds vandaag heb ik niet meer het gevoel dat ik ongesteld zou moeten worden.

2. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die 'ongesteldheidsgevoelens' kunnen ook van het ontpillen komen. Je lichaam moet de hele cyclus nu zonder pil(hormonen) op gang zien te krijgen. Misschien heb je van nature een langere cyclus? Anders over een paar dagen nog maar eens testen? Ik heb niet echt briljant advies voor je, sorry. Misschien heeft iemand anders met ervaring in ontpillen hier iets zinnigers over te zeggen? Dames?

3. shirley1987

shirley1987 VIP lid

Jul 6, 2011
    5,392
    2,113
    113
    denk idd dat je cyclus even op gang moet komen zonder pil...

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Misschien waren die gevoelens van vorige week wel je eisprong. Ik heb ook altijd een een zeurend gevoel rond mijn eisprong. Het is in elk geval heel normaal dat je na het stoppen met de pil niet direct een regelmatige cyclus hebt.

5. Anoniempje91

Oct 28, 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!

Is het handig om bijv. volgende week toch nog een test te doen als ik tegen die tijd nog niet ongesteld ben geworden of zal ik nog een maand wachten?

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Het kan soms wel tot 8 weken duren voordat je eigen cyclus weer op gang is en daarna korte en wat langere periodes voordat je ongi wordt.
    Je kan wel idd testen zodat je weet waar je aan toe bent.
    Ik werd toen ik stopte met de pil 7 weken niet ongesteld toen heel lang (bijna een week) daarna regelmatiger.
    Mei gestopt met de pil in november in verwachting geraakt.

Share This Page