kiezen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Koekie1, Jun 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Dl is al een maand aan het knagen, kwijlen, tegensputteren met tandenpoetsen en zo af en toe wat verhoging / koorts.
    Ze laat zich moeilijk in haar mond kijken, ik zie wel wat verdikking maar niet heel duidelijk.

Nu heeft ze weer 38.3 en erg aan het kwijlen en op haar speelgoed aan het knagen. Ze mogen van mij nu wel doorkomen :) dan zijn we er in ieder geval van af. De vorige tanden en kiezen duurden echt niet zo lang als deze :(

Hoe lang duurde het bij jullie voor de laatste kiezen door waren?

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Erg he. Dl loopt al weken te kwijlen, harde dingen eet ze alleen als ze heeel lekker zijn. Ik zag sinds deze week voor het eerst wat verdikkingen achterin. Maar dat staat zo weer een maand stil, voor het doorzet (is mijn ervaring met de eerdere tanden/kiesjes. Die kreeg ze heel vroeg trouwens, die laatste lopen bij haar wat dat betreft 'achter' inmiddels).

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Hoe oud is jouw dochter dan uuz?

Dl is hier ook vlot met haar gebit. Met 13 maanden moest ze alleen de laatste 4 kiezen nog. Volgens mij komen die normaal met 2 jaar?

Net met tandenpoetsen leek er rechtsonder een wit stukje zichtbaar te zijn. Maar hoe vaker ik keek, hoe minder ik zag :(

kan niet wachten tot ze door zijn :)

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    #4 Uuz, Jun 13, 2015
    Last edited: Jun 13, 2015
    Vanaf 20 maanden de bovenste achterste kiezen, las ik ergens (de websites zijn niet eenduidig).
    Dl is nu ruim 21 maanden. Vanaf 6 maanden (tussen de 6 en 13 maanden ) kwamen de tandjes en de eerste kiesjes vrij snel achter elkaar door. De voorste 4 kiesjes hebben wel 2,5 maand gedaan over het doorkomen, maar de laatste 4 kiesjes laten nu al 7 maanden op zich wachten...Ik zie niks achterin, maar mag ook niet zo lang kijken van dl.

Zie net dat er ook op die tandenschema's wel 10 maanden zit tussen de voorste en achterste kiezen, dus dan zou dl wel weer op schema lopen, als dit 3 maanden gaat duren :$

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ja, het duurt best lang. E als er dan eentje echt goed door is, dan is de volgende alweer in aantocht. Hier zit hij er al weken middenin.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Dl begon hier met 4 maanden met eerste tandjes.
    Met haar hoektanden heeft ze wel wat meer last gehad maar verder viel het wel mee.

Dus eerst de bovenste achterste kiezen? Hier lijken eerst de onderste te komen. Vind een maand wachten al lang maar 7 maanden??

Doen jullie nog iets om te helpen? Ik heb niet het idee dat dl pijn heeft ervan dus een zetpil of dentinox vind ik niet nodig.

Bijtringen heeft ze er bij de hoektanden 3 van kapot gebeten, ben ik ook niet meer zo'n fan van :)
    Nog andere opties?

7. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dat is ook vroeg. En dan hoop je ern snel vanaf te zijn ;)
    De officiele volgorde heeft ze hier ook niet helemaal aangehouden. De eerste tanden waren drama hier. Duurde steeds lang en er zat weinig pauze tussen. Hoektanden viel eigenlijk heel erg mee :)
    Ik heb van sophie de giraf bijtspullen, natuurrubber. Alleen die komen niet helemaal achterin. Dl geeft wel pijn aan (maar heeft ook 3 andere pijnlijke plekken op haar gezicht momenteel, dus is er sowieso erg mee bezig). Omdat ze ook erg slecht slaapt , geven we soms een paar dagen een zetpil. Dan slaapt ze weer beter. En dentinox voor het eten. En ik moet de HELE dag boekjes voorlezen.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    He wat lastig uuz. Hoop voor je dl dat ze gauw door zijn. Erg sneu als ze er pijn aan heeft en het zo lang duurt.

ik denk dat ik maandag toch nog ga kijken voor een bijtring. Haar speelgoed knaagt ze allemaal kapot. En op wat harder speelgoed knaagt ze weer niet :(

9. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ja, ik hoop het ook. Ook voor jouw dl ;)
    als ze graag knaagt op dingen, dan is een zachte bijtring misschien wel een goeie. Schijnen ze ook sneller van door te komen!

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Oh, dan ga ik eens op zoek! Dank je wel!

11. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

Jun 8, 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Mijn dochter is nu 1 jaar en 7 maanden, krijgt nu alle kiezen ineens door. Ze krijgen er nu 4 door?
    Kiezen zouden het ergste zijn, die vielen hier wel mee moet ik zeggen.. Maar die hoektanden, dat lijkt mij het ergste van alles...

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Onze zoon loopt al ruim 3 maanden enorm te kwijlen en te kauwen op z'n vingers! En boven tandenpoetsen gaat ook gepaard met tegensputteren en huilen:). Ben er inmiddels ook wel klaar mee, laat ze asjeblieft doorkomen ;)

Share This Page