Herkent iemand dit? Voel me gewoon een vreselijke moeder . Vind het mama zijn heerlijk, geniet elke dag van mijn meisje. Het gaat allemaal ook erg goed . Maar vandaag heeft ze een echt een huildag. Niets is goed, steeds huilen. Denk dat ze een regeldagje heeft. Steeds aan de borst, uur drinken, weet huilen. Ze valt heerlijk in mijn armen in slaap, wil je haar weg leggen, meteen weer in tranen. Vanmiddag was ze zo aan het huilen, ze schreeuwe er soms over, we hadden een erg korte nacht gehad dus ik was al zo moe. Het werd me gewoon eventjes teveel. Kon zelf wel een potje mee gaan zitten janken . Uiteindelijk viel ze even voor het eten in slaap. Heb het gewoon even gehad. Ze was na 19.00 weer wakker, is ze met papa in de douche geweest en meteen daarna weer huilen. Heb melk gekolfd, mijn man geeft haar nu de fles. Kan het gewoon even niet opbrengen haar nu ook nog te voeden. Voel me gewoon slecht 8). Dit is ook de eerste keer trouwens .
jeetje, je hebt geen enkele reden om je slecht te voelen hoor, zeker als kindjes zo jong zijn hebben ze nog heel veel behoefte aan mama en met bv extra. zoals ik het lees heeft je kindje al een aardige band met je dus ik zou zeggen, goed gedaan! maar daar ben je natuurlijk niet mee geholpen, morgen een betere dag
Gisteren nog meegemaakt... Mijn zoon had zijn dag niet. En was enorm dwars in alles, normaal is hij erg makkelijk. Hij wou niet slapen, niet eten... en was enorm ondeugend overal aankomen waar hij normaal niet aankomt en ook niet aan komen mag. Ik werd er zo moe van de hele dag politie-agentje spelen. Dat ben ff uit mijn slof geschoten tegen hem, toen ging hij op zijn knietjes liggen met zijn hoofd tussen zijn armpjes. En toen brak er wat in mij, wat voelde ik mij een slechte moeder... Ik heb hem meteen gepakt en wel 100x sorry gezegd en geknuffeld. Hij was het al lang weer vergeten, maar ik heb gewoonweg de hele dag een rotgevoel gehouden. Collega's van mij viel het gisteravond al op... ik was stil en afwezig op mijn werk. Maar het werd mij ook even teveel gisteren Maar ik denk dat alle moeders dit overkomen... dat je jezelf een slechte moeder vind, als het even teveel wordt.
1 tip...gewoon soms lekker meehuilen! Dat hebben we allemaal denk ik weleens gedaan en lucht gewoon op. En voor de rest, ze is zo gek op je dat ze bij je wilt zijn dus inderdaad: goed gedaan!
Ik herken het heel goed! De afgelopen weken kon ik helemaal niet genieten van Madelief. Ik had zo'n last van stemmingswisselingen dat ik er zelf helemaal gek van werd. Naar mijn idee komt dat doordat ik na de kraamweek weer gewoon door moest met de dagelijkse dingen dat ik helemaal geen tijd meer had voor mezelf. En als Jasmijn dan ook nog begon te jengelen terwijl Madelief aan het huilen was dan was het voor mij echt genoeg. Ik voelde me dan zo schuldig en dus voelde ik me daar ook nog eens rot onder. En echt ik heb 2 vreselijk lieve meiden en ze zijn ook nog eens voorbeeldig, want ik heb echt niet veel zorgen, maar ik zat gewoon niet goed in mijn vel. Nu ben ik afgelopen zaterdag samen met een vriendin wezen uiteten en naar de film geweest en nu heb ik het gevoel dat ik er weer tegen kan. Voor mij was het dat ik iets voor mezelf wilde ipv alleen maar bezig zijn met de kindjes. Ik zorg er nu dus ook voor dat ik ook tijd voor mezelf heb, want naast moeder ben ik ook nog altijd Kirsten. Je bent zeker niet de enige die dit gevoel heeft. Volgens mij heeft iedere moeder wel eens even een momentje van het niet meer zien zitten! Ik denk dat je eraan toe moet geven en tijd voor jezelf maken (als dat mogelijk is). Want als jij goed in je vel zit, dan is je kindje ook tevreden! (wijze woorden van een mama die zich daar ook soms moeilijk aan kan houden. In ieder geval veel sterkte en hopelijk dat je je snel were beter voelt.
Leuke reacties zeg , weet ik meteen dat ik "normaal ben" haha. Vandaag was echt gewoon niet leuk. Vanmiddag even te wandelen geweest om haar in slaap te laten vallen, heeft ze gedaan, een halfuurtje. Toen we het tuinhek binnen liepen gingen de oogjes meteen weer wagenwijd open en meteen weer huilen . Ze is graag bij ons, dat is wel zo. Dat is het mooie er dan maar weer aan . Morgen een betere dag, dat weet ik ook wel. Ze heeft de fles net op, is na een boertje als een blok ik slaap gevallen hahaha.
meid, hebben we allemaal wel es last van...! vandaag had ik ook zo'n dag..bah ! maar merendeel ligt het bij mij , kom ik thuis van werk (7 uur beginnen) huis op de kop ..en dan ...bleh !!
Hey, ja, kan me jou gevoel ook voorstellen. Zou me dan ook vreselijk hebben gevoeld. Vanmiddag toen Esmee zo krijste en ik haar aan de borst wilde leggen sloeg ze met de armpjes wild heen en weer, het aanleggen wilde gewoon niet meteen maar wel dikke honger. Ik kon haar gewoon wel wat , en als je dan zelf inderdaad moe bent is dat erg vermoeiend.
Ja, dar is het denk ik ook wel. Ik had ook in de planning bij thuiskomst even de boel hier op orde te brengen. Maar we kwamen thuis en mevrouwtje is meteen weer wakker. Daar gaat gelijk je hele middag planning. Moet nu dus was vouwen en opruimen .
whahaha, ja dat moet hier ook nog gebeuren maar kom niet achter de computer vandaan... heel irri ...!!! pff , geen zin.. hahaha
Ach meid, heel normaal hoor. Ik wilde de eerste 6 weken er wel tussenuitknippen haha. En nu ook af en toe een dagje dat ik denk van pfff, heb je een strook behang en een paar oordopjes? En toch is mijn kereltje het mooiste wat me overkomen is. Dus ja het is af en toe zwaar en niet leuk, en er komen zeker nog meer van die dagen (fijn he om te weten), maar onthoud maar dat er ook weer dagen komen waarop je denkt: doe er zo nog maar 4! Heerlijk! Dus geen rare dingen denken van ik ben een vreselijke moeder, je doet het hartstikke goed. En ze slaapt nu lekker dus geniet nu ff van de rust hihi...
Is het niet het beruchte zes weken sprongetje? Ik herinner me dat Lena toen ook opeens een heel klein draakje was geworden, precies zoals jij beschrijft. Duurt een paar dagen, dan is het vermoedelijk weer over! Heel herkenbaar hoor, soms heb je het even helemaal gehad he Sterkte en geniet van je (spaarzame) rust!
Heel herkenbaar. Het enige dat werkt is gewoon even meejanken. Kan ongelooflijk opluchten. Ws heeft ze een sprongetje of een regeldag. Morgen zal het wel beter zijn en anders de morgen daarna...
Ja, mooi he . Wat grappig om te zien dat jou meisje ook Esmee heet. Vond het altijd al een mooie naam .
Oh, ze is ook alweer wakker. Ligt nu lekker bij papa in de armen voor de tv . Moet even de tijd voor mezelf hebben nu hoor, ben wat aan het mailen en meelezen hier, ondertussen probeer ik wat was op te ruimen en ga nu een poging tot stofgzuigen doen. Ben blij dat mijn gevoel herkenbaar is, en dat meer mama's het hebben. Het is soms gewoon zo zwaar. Maar dat gevoel wat ik vandaag had, toen ik haar gewoon wel even achter het behang kon plakken, daar schrok ik bij mezelf gewoon heel erg van. Heb ik nog niet eerder gehad. Blij te lezen dat iedereen het herkent