Help! Eerst keer ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Newbee26, Jul 14, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Newbee26

Newbee26 Actief lid

Apr 5, 2019
    103
    154
    43
    Female
    Hoi dames,

Op de 10e van de maand mijn eerste ovulatietest gedaan, waarbij een licht streepje zichtbaar was. De 12e al iets meer zichtbaar en gisteren al aanzienlijk donkerder. Nu las ik gisteren op internet (altijd te laat natuurlijk) dat de testen van de kruidvat niet goed zijn. Heeft iemand er wel positieve ervaring mee, en klopt het dat het streepje zich opbouwt doordat je eisprong nadert en de piek steeds meer gemeten wordt?

Attached Files:

2. Newbee26

Newbee26 Actief lid

Apr 5, 2019
    103
    154
    43
    Female

Ps! De kwaliteit van de foto is dusdanig verandert bij het uploaden, dat de streepjes van de 1e en 2e test niet zichtbaar zijn. Dit zijn ze in het echt wel. Ook op de test van de 13e is het streepje in het echt donkerder dan op de foto

3. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    De streepjes worden inderdaad donkerder hoe dichter je bij de eisprong komt. Maar ze kunnen ook weer afnemen. Je test is positief als het teststreepje donkerder is dan de controle. En zodra hij positief is volgt je eisprong ongeveer 3 dagen daarna. Test na een positieve test altijd nog even verder tot hij niet meer positief is, hij kan meerdere dagen positief zijn en dan is je eisprong vaak later dan 3 dagen na de eerste posi test.

Hoe het met de kruidvat testen zit weet ik verder niet

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Dat is bij iedereen verschillend. Bij mij liepen ze op en af gedurende de hele cyclus. Bij een ander zijn ze wit en knallen ze uit het niets.
    Heb wel gelezen dat die van kruidvat lang donker kunnen zijn waardoor je alsnog niet heel duidelijk je piek te pakken hebt.
    Zou sowieso elke dag testen, en als hij echt donker wordt evt 2x per dag. Om de dag testen is niet handig, want dan kun je je piek missen (weet niet of je 11 en 13 hebt getest)

5. Zoranya

Zoranya Bekend lid

Jan 31, 2017
    783
    488
    63
    Dit klopt niet helemaal. Althans bij mij niet. Mijn eerste positieve ovulatietest was op zaterdag, op zondag nog donkerder, maar volgens mijn temperatuur is de eisprong toch echt op zondag geweest. Zat denk ik iets meer dan 24 uur tussen de eerste positieve ovulatietest en de eisprong. 3 dagen is er veel!

6. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Je eisprong is inderdaad niet na 3 dagen pas, en deze kruidvat-ovulatietesten zijn prima.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Kan wel overigens, zat bij mij meer dan 48 uur tussen de donkerste test en de eisprong. Mijn eitjes worden aan de grotere kant van het gemiddelde (follikel 25-26 mm). Ze namen hun tijd :p

Dat heb je met gemiddelden: je hebt ze aan elke kant van het spectrum binnen normaalwaarden. Ook met lh piek en eisprong :)

8. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    Ik heb het een beetje krom gezegd. Ik bedoel dat je ei binnen 3 dagen na posi test springt. Dat is wat ik geleerd heb tenminste, misschien heb ik het mis hoor

9. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    1,613
    685
    113
    Female
    Nee, het hoeft niet op te lopen tot een knaller. Kan wel. Kan ook dat je morgen ineens een bijna witte test hebt en overmorgen vanuit het niets een knaller. Bij mij ging het altijd als een achtbaan. Op en neer, de hele cyclus. En ergens een knaller ertussen.

Ik zou wel even elke dag testen, mocht je dat niet doen (weet niet of je dag 11 ook getest hebt?). Anders kun je je piek missen, zou zonde zijn.

Verder geen ervaring met de ovulatietesten van Kruidvat, dus die vraag kan ik niet beantwoorden :)

Share This Page