Na 3min wegleggen is echt te snel. Ze hebben zeker 5min nodig en misschien nog wel een paar minuutjes meer. Hoewel je foto onscherp en donker is, vind ik de streepjes ook te 'roze' voor indrogers, dus ik ben positief! En heel benieuwd hoe je vandaag getest hebt.
Ik vind ze er goed uit zien hoor. Wat ik wel jammer vind is dat je gewoon geproost hebt? Je weet dat drinken niet echt goed is tijdens zwangerschap?
Als er nog geen bloedband is tussen moeder en kind, dan valt een beetje alcohol echt wel mee. Ik zou het zelf niet gedaan hebben, maar ik ben een 'stresskip' geworden van mijn 4 mk's. Hierbij ga ik er even vanuit dat we het over een slokje of wat hebben, niet over glazen vol...
Goedemorgen! @Logan, inderdaad, ik heb 'gewoon' geproost, met gezonde mate Allereerst een heel mooi, liefdevol en positief 2015 gewenst hoor meiden! Bedankt voor de reacties in ieder geval, fijn om te lezen. De streepjes zijn allemaal niet knallend, dus totdat ik een 'zwanger' van CB zie staan morgen, sta ik nog even op 'safe' modus alsjulliebegrijpenwatikbedoel (Vandaag is mijn nod) Vanochtend-uiteraard- wel even een testje gedaan, Action. Hij liep traag op, maar uiteindelijk een streepje .....
Ik vind het een beetje vreemd. Je wil graag zwanger zijn, dan doe je er toch alles aan om dit te blijven en je kindje gezond te houden? Maar ach ieder zijn eigen verantwoordelijkheid ofzo.
Aaaahhhhh een streep op de action zegt heel wat. Gefeliciteerd TS. @ Logan; je zegt het zelf, ieders verantwoordelijkheid. Niets van aantrekken.
Hai Logan, Ik begrijp je reactie hoor en inderdaad, een tijd terug heb ik inderdaad de bewuste keuze gemaakt en daar mijn levensstijl voor zover nodig op aangepast; ik mag wel zeggen dat ik gezond leef. Uiteraard is het, mocht het een 'blijvertje' zijn, nu gedaan met proosten, nouja, met de champie dan . Ik wil niet bagatelliseren hoor, als ik zeh dat ik slechts 2 glaasjes op heb ...
Niet iedereen voelt alles even sterk. Wat ik al schreef, na mijn 4mk's ben ik best wel een stresskip geworden. Alles googlen (wat niet heel handig is) en niks meer durven eten of drinken. En ik denk niet dat dat heel goed is. TS schrijft dat ze twee glazen op heeft. Ik vind dat persoonlijk wat veel en had dat niet gedaan. Ik had proosten en een slok begrepen, maar zelfs 1 glas vind ik eigenlijk al veel. Tegelijkertijd denk ik ook niet dat ze nu haar ongeboren kind al onherstelbare schade heeft toegebracht.
Toevoeging: ik denk dat heel veel rondes en/of sterretjes je ook extra 'voorzichtig' maken. En dan kun je je niet meer voorstellen dat anderen dat niet zo voelen als jij. Terwijl je (verdrietige) ervaringen natuurlijk je eigen gevoel en acties kleuren.
Zoals ik schreef... Dit ben ik echt met je eens! Bij de term 'proosten' denk ik ook aan 1 slok en niet aan een glas. Laat staan twee.
Tot 6 weken heb je nog helemaal geen bloedverbinding met je kindje dus die champagne voor of op de nod maakt echt niets uit. Niet druk maken en vanaf nu alcohol matigen/mijden. Gefeliciteerd!
Dat is zeker zo! Daar heb je helemaal gelijk in, maar ook bij mijn eerste zwangerschap (die ongepland kwam zelfs) ben ik gelijk gestopt met drinken en roken. (Wat ik toen nog deed) Mijn visie op de eerste zes weken zonder bloedband is dan ook dat het fijn is als je er later achter komt en per ongeluk je biefstuk op hebt of toch net een glaasje. Maar niet om toch door te drinken? Voor mijn humeur blijf ik hier maar weg.
Alcohol en Zwangerschap - Vraag 2 Niks tot 6 weken is het veilig, sorry Marrel, maar dat klopt niet. Er zijn geen veilige momenten in een zwangerschap waarbij alcohol geen kwaad kan. Dus ook niet in het prille begin. Lees voormelde link eens goed door.
De gyn was hier heel duidelijk over. Na 6 weken wordt het een ander verhaal en die nuancering lees ik niet terug im dat stukje Allemaal bangmakerij.