Hoi hoi, de titel zegt het eigenlijk al. Ik vroeg me af met hoeveel hcg je nou een knaltest (kv 2v5) krijgt, weet iemand dit?
Ik denk bij 50 hcg de test reageert vanaf 25 dan geeft ie een licht streepje dus ik denk bij 50 een knaller heb je bloedgeprikt of een licht positieve test
Ik weet niet wanneer jij het een knaller vindt? Onderstaande test had ik op NOD, 15 dpo (natuurlijk geen idee hoeveel HCG dat was ). Daarna niet meer getest. Met 5 wkn kwam MvM langs en dat was een flinke knaltest, beide streepjes even donker.
Ik had gisteren met 5 weken deze test van kv. Het is meer nieuwsgierigheid hoor. Ik dacht namelijk dat je een licht streepje krijgt bij een test als je precies de hcg waarde hebt als de gevoeligheid van de test. En als je hcg waarde hoger is dan de gevoeligheid van de test dat je dan een knaller krijgt. Haha volgen jullie het nog? Heb dit verder nergens gelezen dus geen bron of iets dergelijks. Ik dacht het gewoon. Haha
@ Yris, ik had op nod ook een licht streepje. @ kache, mooie test. Jammer dat de tests niet ook meteen onze hcg waarden laten zien.. Dat zou ik wel mooi vinden
Dat klopt wel hoe meer hcg hoe donkerder die tweede streep word maar als je te lang door test word je hcg zo hoog dat de test streep weer lichter word hier door kan je dus denken dat het mis is terwijl er niks aan de hand is. Gefeliciteerd en geniet ervan
Mooie knaltest voor 5 weken Ikzelf heb met 6 weken ook nog eens getest, en... toen werd die lichter, maar dat komt omdat de testen de hoeveelheid hcg niet meer aankunnen, niets ergs dus
Het ligt er ook maar net aan hoe geconcentreerd je urine is op dat moment. Goede hcg waardes zijn alleen te meten in het bloed. Hoe hoger in het bloed, dan vind je het terug in de urine. De test meet dat er hcg in zit en that's it. Net iets te veel gedronken en de waarde wijkt af. Daarom zeggen ze ook, een streep is een streep.
Maar hoe kan het dan dat sommigen pas 1 week na hun NOD positief testen (en dan dus pas een HCG van 25/50 hebben), terwijl anderen zeggen dat huisartsen een HCG waarde van 60 of 80 al weinig vinden in week 4? Is er dan echt meer kans op een miskraam, bij een latere positieve test?
Ik had een knal test met precies 4 weken misschien langer zwanger? Mijn clearbleu gaf ook al 2-3 aan 4 dagen voor nod http://i.imgur.com/AxlB0.jpg
Ik had ook een paar knaltesten. De bovenste was van 12 DPO (2 dagen voor NOD) en de onderste 1 dag na NOD. Die van MvM was ook net zo'n knaller, beide strepen even donker