innesteling / menstruatie ???

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Miamamma, Jun 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miamamma

Miamamma Lid

Aug 20, 2015
    25
    0
    1
    Lieve allemaal,

Graag hoor ik van jullie of iemand hier ervaring mee heeft.

In februari heb ik een miskraam gehad, tijdens de echo van 8+1 kwamen we er achter dat het niet goed zat. Na de miskraam kwam mijn cyclus na 30 dagen terug en had ik een zware menstruatie. Vervolgens een cyclus van 36 en toen weer 1 van 30 dagen, je kunt dus zeggen redelijke stabiel. De laatste twee menstruaties waren ook minder heftig als dat ik gewend ben. Voor mijn miskraam had ik altijd een onregelmatige cyclus en was ik altijd te vroeg, ongeveer 4 tot 7 dagen.

Nu mijn vraag:
    Vorige week dinsdag/woensdag duidelijk mijn eisprong gevoeld, de maandag ervoor geklust. Sinds zondagavond laat heb ik pijnlijke tepels die ik nu dus nog steeds heb (voelt net zo als toen ik zwanger was) Gisteren had ik echter wat roze bloedverlies wat 's avonds overging in helderrood. Vandaag nog steeds helderrood en best wel veel, ik zou zeggen een middelzware menstruatie.
    Nou vind ik dit nogal raar omdat het 9 dagen voor mijn NOD is, ik nog steeds pijnlijke tepels heb en mijn eisprong pas een week geleden was. (Weet dit natuurlijk niet zeker aangezien ik niet met ovulatietest werk maar weet zeker dat ik hem gevoeld heb.)

Kan dit een innestelingsbloeding zijn? en is het normaal dat het dan zo heftig is? Wanneer zou ik dan eventueel een test kunnen doen?

Ik hoop dat iemand hier ook (positieve) ervaringen mee heeft.

Alvast heel erg bedankt.

Miamamma

2. Another

Another Bekend lid

Oct 10, 2015
    680
    311
    63
    Vaak voel je niet je eisprong, maar het groeien van een eitje.

Los daarvan denk ik dat het handig zou zijn als je wel ovulatie testen gaat gebruiken en bij gaat houden (kan bijv. met een app of gewoon hier in je onderschrift) hoe lang je cyclussen waren, wanneer je eisprong was en hoelang je LF is. Als je LF namelijk echt heel kort is, dan is het moeilijk voor een eitje om op tijd te kunnen innestelen.

Een mogelijkheid dat het een innestelingsbloeding is is er natuurlijk altijd, maar ik zou er niet op rekenen. Zeker niet als het best heftig is. En als het een innestelingsbloeding is, dan kan je niet nu direct al testen. Maar zou ik minimaal 4 dagen wachten.

Ik zelf had overigens altijd pijnlijke tepels voor en tijdens dat ik ongesteld werd. Lastig, want ik dacht elke ronde weer dat het dan misschien toch echt wel raak was..

Probeer echt even die ovulatie testen, dan heb je zo veel meer duidelijkheid. Of misschien temperaturen, als je dat prettiger vind. :)

Succes!

Share This Page