Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Beertje123, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal..

Ik werk nu bijna 3 jaar full time bij een boomkwekerij, daar deed ik de verkoop en afministratie.
    Nu gaat het ook in onze branche slecht en hebben wij al 2 jaar op rij verliescijfers.. De handel is minder en het werk dus ook. In september al een dag minder gaan werken omdat er eindelijk te weinig werk was en ik anders in de hal, de vieze klusjes moet doen.. Sindsdien is het werk alleen nog maa minder geworden en werk ik 4 van de 5 dagen in de tuin en 1 dag op kantoor/ op klantbezoek. Ik krijg de 'lekkere' klusjes omdat ik al sinds m'n 9e een rug patient ben en het echte sjouw en bukwerk moet vermijden.

Nu kwam mijn baas gisteren naar me toe.. Dat hij voor deze zomer op kantoor zowiezo geen werk meer heeft en in de tuin alleen de zware klussen.. Ik kon dus kiezen, blijven en mn rug helemaal blijvend kapot helpen of iets anders zoeken.

Op dit moment duizeld het me allemaal.. Blijven is geen optie, maar nu snel iets anders zoeken lukt ook niet zomaar.. Dus dan kom ik even thuis te zitten.. Daar krijg ik het nu al van op me heupen.. En dan ook nog een kinderwens! Die willen we eigenlijk niet opzij zetten maar straks heb ik nog geen baan, wel zwanger en is er natuurlijk de komende 9 maanden niemand die mij aan neemt!

Wat zouden jullie doen in mijn positie? Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd..
    Alvast bedankt voor jullie reactie!

Liefs

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik zou zowiezo alvast gaan solliciteren, zo te zien is dit een aflopende zaak, ik zou geen zware klussen gaan doen en zo je rug nog verder verpesten, bel zowiezo even met uwv hierover, je baas is verplicht pasend werk te zoeken

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Lastig!

Ik weet niet in welke regio je woont maar bij ons zoeken ze genoeg administratief personeel in de bloemen/planten branche.

Ik zou dus zeker alvast op zoek gaan naar ander werk en als je echt je rug niet om zeep wilt helpen hem jou laten "ontslaan" zodat je recht hebt op een uitkering.

Wat betreft je kinderwens daar kan ik je geen advies over geven omdat dit persoonsgebonden in.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Kun je niet een kruk vragen en mee gaan binden straks? Oculeer seizoen komt eraan dus daar is werk zat in. Of dat je ogen kan snijden?

Weet natuurlijk niet waar je zit maar dat is het eerst wat in me opkomt.

5. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Saja,

Ik werk in het in de buurt van Gouda.. In welke regio bedoel jij waar er administratieve vacatures open staan?:)

Groetjes Mirjam

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou een andere baan zoeken en hopen dat ik hem vind of kijken of er vervangend werk te doen is, wat ik wel zou kunnen doen ivm mijn rug.

7. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Bedankt voor je berichtje..
    Wij hebben acers en die worden pas in de winter gebonden.. Het enige werk wat er deze zomer is, is vuilrapen en opruimen/planten sjouwen..

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zou sowieso voor je gezondheid kiezen. Je hebt maar 1 rug en daar moet je zuinig op zijn (ik kan het weten, heb zelf 3 hernia's en 7 versleten wervels en ben al vanaf mijn 24ste daarmee afgekeurd).

Je moet inderdaad zelf geen ontslag nemen want dan krijg je geen uitkering, gewoon zorgen dat de baas je ontslaat.
    Desnoods je ziek melden.

Succes met je keuze.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Regio Westland ( staan veel kassen ook )

Ik zie regelmatig vacatures voorbij komen voor administratief personeel in de tuinbouw.

10. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik zou een samenstellingsovereenkomst regelen of me ziek melden.

11. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook gedacht aan ziek melden.. maar dan krijg je gezeur en ga je niet op een leuke manier uit elkaar ( en geen goede referentie me)

Als ik me nu laat ontslaan of snel iets anders vind krijg ik nog wel die referentie..

Eigenlijk wil ik ook wel helemaal weg uit de branche, weg van die stomme planten!!
    In de zorg lijkt me erg leuk.. maar helaas heb ik alleen een havo diploma en HBO nima sales en accountmanagement.. en dat is nog niet eens een volwaardig HBO diploma.. :(

12. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Heb er een beetje verstand van en het volgende kun/moet je doen:
    - Gewoon naar t werk blijven gaan. Aangezien je daar al ruim 3 jaar werkt, ga ik e4 vanuit dat je een vast contract hebt. Dit houd in dat je de verplichting hebt om te komen. Doe dit ook. Als je werkgever geen werk meer voor je heeft binnen je contract, is hij verplicht om passend ander werk voor je te vinden. Vooral omdat je al lichamelijke klachten hebt. Hij legt nu t balletje bij jou, terwijl hij t op moet lossen. Dat hoort niet zo. Als hij van je af wil, zal hij een ontslagvergunning aan moeten vragen of ontbinding via de kantonrechter.
    - Neem es contact op met t uwv. Leg het hele verhaal uit. Wellicht kunnen zij je helpen met omscholen zodat je ander werk kunt gaan vinden.
    - Als je nou zelf het idee hebt dat je er graag weg wilt, kun je ook met wederzijds overleg het contract ontbinden. Dan behoud je je recht op een uitkering, zolang je alles maar goed op papier hebt.

Succes, het is niet makkelijk om in deze tijd werkloos te zijn. Ik weet er alles van. Ik raakte in november vorig jaar mn baan kwijt. Toen was ik ook zwanger. Is heel lastig allemaal... Ben nu zo'n 300 sollicitaties verder en heb 2 gesprekken gehad en ben 1 keer gebeld. Verder alleen maar afwijzingen.

13. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Je wil in de zorg werken met rug klachten?
    Wat zou je willen gaan doen dan?
    Onderschat de zorgsector niet het is zwaar werk.

14. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Inderdaad, zorg valt echt niet mee als je al lichamelijke klachten hebt.

Solliciteren zou ik in ieder geval vast doen, want je hebt inderdaad een kinderwens, maar stel dat je deze maand zwanger wordt dan zou je nog ruim 6 maanden kunnen werken. Je kunt nu al de conclusie trekken dat je toch nergens wordt aangenomen, maar dan kom je helemaal nergens...

Ik kwam op straat te staan toen ik 14 weken zwanger was, en werd op het nippertje 'zomaar' aangenomen bij mijn huidige werkgever. Mijn zwangerschap was niet eens een issue. Ik werk dus in de zorg, en zit helaas sinds vorige week in de ziektewet. Mede door de lichamelijke belasting, dus nogmaals: onderschat de zorg niet hoor :).

Succes!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dit zijn de juiste stappen.

Ziekmelden zou ik zeker niet doen. Hij is eerlijk naar jou...ga dan ook samen kijken naar een goede oplossing.

16. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik ga sowieso even met het uwv contact opnemen.. We hebben al 2 jaar negatieve cijfers dus volgens hem zou hij me zo kunnen ontslaan en zou ik niet eens wat mee krijgen..
    Het probleem is dat het een erg klein bedrijfje is waar we met z''n 5e werken en er geen werk is om een passende oplossing bij m'n rug probleem te vinden..

en wat balen dat je nu ook thuis zit en alleen maar afwijzingen krijgt.. sterkte!

17. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! En wat fijn dat je wel bent aangenomen zonder problemen.. hopelijk lukt dat bij mij ook.. ik heb al wat lijntjes nu uit staan bij bekenden. Straks ook maar via de bekende sites proberen.

qua zorg leek mij de kraamzorg altijd al leuk, maar helaas nu niet in de mogelijkheid om nog een opleiding te gaan doen.

18. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Beertje,
    Vervelend dat er geen werk meer voor je is.
    Inderdaad de tips van bouncytigger volgen.

Werken in de zorg inderdaad niet onderschatten, is zwaar werk!
    De kraamzorg is heel leuk, maar bestaat wel heel veel uit het huishouden.
    Veel ziekenhuizen bieden en betaalde opleidingsplaats voor verpleegkundige. De opleiding wordt betaald en je krijgt salaris.
    Ben alleen bang dat je voor dit jaar te laat bent.
    Anders zou je ook bij zorg instellingen kunnen kijken of ze Eem opleidingsplaats hebben voor verzorgende IG of verpleegkundige.

Hier ook iemand die al een tijd werk zoekt zonder resultaat.....
    Ben nu aan het zoeken en solliciteren voor opleidingsplaats verzorgende IG.

Heel veel succes!

Oh vergeet je kinderwens. Heb je gespaard, zodat je een kind krijgen financieel kan opvangen? Voor zowel een opleiding als voor een nieuwe baan kan het problemen geven, maar er is ook een goede kans dat dit niet het geval is. Helaas weet je dit van te voren niet met zekerheid.

19. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Je vraagt wat ik had gedaan. Ik ga nu misschien heel hard zijn, maar dit is wat ik had gedaan.

Ik had gekeken hoe ver ik zou komen met mijn rug. Eventueel alles op een rustig tempo te doen. Je wil graag zwanger worden. Ik vind als jij het risico met je klachten wil lopen om 9 maanden zwanger te zijn dan kun je ook het "zware" werk doen op het werk. Wel zal ik goede afspraken maken wat je zou doen.

Daarnaast is werk in deze tijden alleen maar fijn en zou ik neit het risico lopen om straks maanden thuis te zitten

20. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik ben oud kraamverzorgende, en het is inderdaad een prachtig vak. Zou er zo weer willen werken, maar is niet praktisch momenteel, met een kindje op komst.

Een opleiding volgen hoeft het probleem niet te zijn. De organisatie waar ik heb gewerkt, biedt interne opleidingen aan. Die starten geloof ik 2 keer per jaar, in februari en september. Je volgt de opleiding op hun kosten, je wordt ook gewoon betaald voor je uren, maar zoals overal wordt van je verwacht dat je na de opleiding nog minstens 2 jaar in dienst blijft.

Ik weet niet waar je woont, maar als je er echt interesse in hebt mag je me altijd een pb sturen :).

Deel Deze Pagina