... en de tijd dringt... Onze zoon heet Ilias. Als ik nu aan leuke namen zit te denken, blijf ik in dezelfde hoe hangen... Een paar namen die ik erg mooi vind, maar die OF te veel op Ilias lijken, OF dat er al kindjes hier in de straat wonen met die naam... Van dezelfde leeftijd. Dat wil ik een beetje mijden. Samuel, Julian, Tobias, Lucas, Thomas... Je ziet dat ik een beetje in de ...-as hoek blijf hangen. We zijn op zoek naar namen van 2 of meer lettergrepen. We houden niet van 'Engelse' namen, zoals Dylan of Kane of zo. Maar van een naam, die je ook uitspreekt zoals je hem ziet staan (Kane zou dan Kaa-nuh worden, als je het letterlijk uitspreekt). Wie o wie kan ons helpen?
Manuël? Vind ik er heel mooi bij. Matthias is ook mooi, maar weer met -ias Of misschien: Daniël Benjamin Hm, ik vind Manuël, mijn eerste ingeving denk ik het mooiste. Succes ermee!
Ja moeilijk, als je de allermooiste naam al in gebruik hebt (mijn zoon heet ook Ilias ). Ik vind zelf bij Ilias Ismaël wel heel erg leuk (beetje in dezelfde stijl). Maar Manuel vind ik er ook wel heel erg leuk bij, had ik zelf nog niet bedacht maar vind ik super samen.
Haha! Ik bedoelde Samuel (had verkeerd getypt nav degene voor me). Ilias en Samuel vind ik een supercombinatie!
Is toch een meisjesnaam? Vind ik ook, alleen zo heet dus al een ander kindje hier. En op het KDV zitten ook al 2 Samuels.
Oh meen je dat nou? Ik ken echt geen 1 Samuel, niet in mijn vroegere omgeving (lagere school enzo) en nu ook geen 1 id familie, kdv etc etc. Misschien in bepaalde regio's wat populairder.
Leuke naam Ilias. Aan je andere namen te zien vind je bijbelse of namen van profeten wel leuk? Dan heb je nog Aaron, Abel, Adam, Jonas. Verder; Maxim Arthur Simon Mika
Da's toeval, denk ik, van die bijbelse namen. Maar ik sta d'r wel open voor. Ik heb wel een paar leuke namen voorbij zien komen, maar ik voel niet dat het DE naam is. Zo hebben we al 2 namen die we een paar weken uitgetest hebben. De eerste vergat ik steeds en de tweede vind ik nog steeds mooi, maar voelt niet als DE naam.
Ilias is (ook) een Griekse naam. Misschien daar war inspiratie zoeken? Aram Bastiaan Doran Mano Janis Jaron Karsten Leon Midas Neo Simeon Zeno Succes, Emilie
We hebben ook al een Karsten in de omgeving. Simeon is wel een leuke om mee te nemen. Die komt op de lijst!
Elia is eigenlijk hetzelfde als Ilias (is namelijk een vertaling van de profeet Elia), Silas lijkt te veel op Ilias. Vince vind ik een beetje aso (tenzij hij Vincent heet en Vince de afkorting is), de andere twee doen me niet zoveel. Ook Leander en Julius niet.