Ik zou voor Teun/ties/Thijmen als 2e naam gaan en dan zelf een hele leuke eerste naam bedenken die je ook als roepnaam gebruikt. Ik moet ons kindje gaan vernoemen naar Cornelis. No way dat ik dat als eerste naam/roepnaam gebruik, vind het zo lelijk. Dus lekker een variant als 2e naam gebruiken en de eerste (roep)naam wordt gewoon een hele andere naam die wij echt heel leuk vinden. Dan zijn de opa's toch vernoemd. Iedereen blij!
Antonius als officiële naam en dan 'Wij noemen hem Anthony'. Of Teunis [naam eigen keuze] (2 officiële voornamen) dan de tweede naam als roepnaam. Ik denk echt niet dat de betrokkene dat erg vindt! Ik vind Teunis trouwens wel leuk! Lekker klassiek.
Zowel mijn vader als mijn man én zijn opa heten alle drie voluit Cornelis. Wij waren niet van plan te vernoemen omdat je altijd wel tegen een zeer been schopt, maar onze oudste zoon heet Collin, dus toch heel onbewust en toevallig een beetje vernoemd.
Bij ons vind ik Antony niet passen. In het voorgeslacht was het gewoon Teunis. Met als roepnaam Teus.
Ik vraag me nu ineens even af in hoeverre je je kindje nog vernoemd als je een hele andere naam (die er een beetje op lijkt) kiest. En van wie "moet" het? De ouders mogen toch zelf een naam kiezen? Of is dit een discussie voor een nieuw topic? In dat geval: sorry ts
Tja, ik vind dat wij wel vernoemen omdat we als officiële naam wel de vernoemnaam geven. We geven alleen een wat naar ons inzien mooiere naam als roepnaam. Wij hebben dit bij de vorige 2 kinderen zo gedaan en dat gaan we bij de 3e ook doen. We gaan het niet ineens wijzigen omdat we deze naam lastig vinden. Het 'moet' dus van onszelf. De vernoemer zal er heus geen heisa om maken als we het niet doen. Maar we vinden het gewoon zelf leuk! Ik weet dat er hier anders word gedacht maar dat maakt me niet uit.
Ik heb de namen van je andere kinderen gemist. Dus geen idee wat er bij past. Tunis Teunias Teunian Nias letters van de naam zelf: Stein Tein Tiëus / Tieus Tinéus
Ik vind het heel leuk om zo te vernoemen! Maar dan vind ik wel dat de naam echt duidelijk van de volle naam moet komen. Dus bij Teunis zou ik gaan voor Teun of Thijs. Allebei hele mooie namen!