Hallo allemaal, vorige week donderdag heb ik een kijkoperatie gehad hierbij hebben ze de doorgankelijkheid van mijn eileiders bekeken. Dit was gelukkig helemaal goed. Wel vond de gynaecoloog wat endometriose, dit was nog niet zoveel en zou de vruchtbaarheid niet in de weg staan. Nou is mijn vraag eigenlijk of iemand ervaring heeft met een laparoscopie en of je daarna snel zwanger bent geworden? Ik hoef pas in maart op nacontrole en dat duurt nog zo lang.....
Ik was 4 weken zwanger tijdens mijn laparoscopie Ze dachten dat het een buitenbaarmoederlijk zwangerschap was Volgens de gyn kan je direct daarna gewoon zwanger worden en zijn denk ik dus ook echt wel meiden die bijv 2 weken erna zwanger zijn Bij mij zijn ze ook bij de darmen, eileiders, eierstokken etc geweest en de buik opgeblazen met gas
Dankjewel voor je reactie. Bij mij hebben ze idd ook gas in mijn buik geblazen. Ik ben zeker weten nu niet zwanger, maar hoop dat het wel snel zo mag zijn! Wij zijn nu al 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Hoelang duurde dit dan bij jou als ik vragen mag?
Heb zon laparascopie in juli 2010 gehad, het is nu 2012 en nog niet zwanger... Ook buik opgeblazen met gas idd... de operatie was soort van spoed omdat er een cyste zat die weg gehaald moest worden (lang verhaal) maar er is toen ook direct naar de doorgankelijkheid eileiders gekeken, buitenkant baarmoeder en de omliggende organen, op het oog geen afwijkingen geconstateerd (dat kwam pas ruim 15 maanden later tijdens een hysteroscopie (kijkoperatie in de baarmoeder zelf) Suc6 meis Ik duim in ieder geval voor je
Bij mijn vriendinnetje! Die is in de vrijpartij erna (paar dagen later geloof ik) zwanger geworden! Dat gebeurd wel vaker had de gyn haar verteld.
In feb 2010 laparoscopie gehad en moest eerst 1 keer cyclus door laten komen. Meteen 1e ronde erna zwanger, maar helaas mk. In Maart 2011 opnieuw laparoscopie, maar tot op heden niet zwanger. In maart/april 2012 opnieuw laparoscopie en hoop ik snel evt met hulp wel weer zwanger te worden en te blijven. Het kan, maar het hoeft niet. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken.
Dankjewel voor jullie reacties! Hoe hebben jullie zelf de laparoscopie dan ervaren? Ik ben nu een week en twee dagen verder maar valt nog steeds tegen. Als ik wat doe dan ben ik snel moe en krijg ik steken bij wondje bij mijn navel. Moet wel erbij zeggen dat die groter is dan de bedoeling was. Normaal kunnen ze 3 liter gas in de buik blazen, bij mij maar 1,5 liter....mijn buikwand was te strak, toen hebben ze snee groter gemaakt om met blote oog te zien waar de camera naar toe moest. Hooo dat jullie ook snel zwanger mogen zijn!
@flippo, vanwege endometriose pijnen en cystes. Tja, en door die operaties kun je ook weer opnieuw verklevingen krijgen, maar soms moet je kiezen tussen 2 kwaden. @ik, het is ook niets niks. Je hebt kleine sneetjes, maar ze zijn wel door je buik heen gegaan. Dus alles is beurs. En ook narcose moet je niet onderschatten. Meis, doe rustig aan en doe zeker niet meer dan je aankunt. Vaak denk je heel wat te kunnen, maar je lijf geeft wel aan dat het dan teveel was. Gewoon even toegeven aan de slaap als je dat nodig hebt.Sterkte meis!
@musicalfan dat rustig aan doe ik zeker. Welke vandaag alweer was doen nadat doordat ik vaak de trap op gelopen ben heb ik nu weer meer pijn......werken doe ik aankomende week ook nog niet, werk op een kinderdagverblijf en moet dus veel tillen. De gynaecoloog had al gezegd dat ik er zeker twee weken voor moest uittrekken. Bij jou is het dan ook wel heftig he?