Hoe bereken je je Luteale Fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Suusje09, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusje09

Suusje09 Niet meer actief

Wie weet hoe je je Luteale Fase berekend.

Ik heb soms een cyclus van 29 dagen en soms en van 30 dagen hoe bereken ik dan de dag van mijn eisprong want ik voel deze niet.

Als ik een cyclus van 28 dagen zou hebben dan zou de Luteale Fase 14 zijn, wat zou die dan van 29 of 30 zijn zou het dan 15 of 16 zijn.

Wie weet dit. Als vast bedankt.

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik geloof dat de luteale fase redelijk constant is en dat vooral de periode tot aan je eisprong heel sterk kan varieren. Als je ervan uitgaat dat de luteale fase vaak 11-14 dagen is (stel bij jou 14) dan zou je volgens mij je eisprong rond dag 15 of 16 moeten hebben van je cyclus. Als ik het goed heb hoor.... Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je wilt weten hoe lang je luteale fase is, moet je eerst uitzoeken op welke cyclusdag je eisprong is. Dit kun je doen aan de hand van ovulatietesten of temperaturen. Pas dan kun je berekenen hoeveel dagen er tussen je eisprong en de daaropvolgende menstruatie zitten. Bij iedereen kan dit anders zijn, het is niet standaard 14 dagen. Ook per cyclus kan dit nog wel eens varieren. Je fase moet minimaal 10 dagen zijn en maximaal 18 dagen. Een langere cyclus betekent over het algemeen dat je eisprong later is.

Deel Deze Pagina