heeft nachtdienst invloed op je cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monique79, 5 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique79

    Monique79 Actief lid

    19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    ik heb binnen kort weer nacht dienst. vroeg me af of dit van invloed is op de cyclus ivm de eisprong. weet dat je vanaf 3 mnd zwangerschap geen nachtdienst meer hoeft te draaien.
     
  2. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Oef....het lijkt me dat dat geen invloed heeft, maar zeker weten doe ik dat niet hoor.
    Zolang je maar niet teveel stress hebt, moet het wel goed gaan lijkt me.
     
  3. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik werk alleen maar s'nachts het heeft geen invloed zover ik weet ik heb tot week 34 gewerkt in de nachtdienst er werd gezegt zolang je maar voldoende rust neemt kun je het rustig doen.mijn cyclus was altijd hetzelfde. ik hoop dat je er iets aan hebt ;)

    groetjes bianca
     
  4. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi Monique,

    Ik draai zelf ook af en toe nachtdiensten. Merk wel aan mijn lichaam dat
    het dan een beetje ontregeld is, maar of het ook invloed heeft op de eisprong? Dat weet ik niet.
    Je bent vanaf drie maand niet verplicht om nachtdiensten te draaien mag natuurlijk wel.

    Liefs, AH27 ;)
     
  5. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo,

    Ik werk ook af en toe 's nachts. Ik weet dat het geen invloed heeft op je cyclus.
    Je moet er wel rekening mee houden als je evt. ovulatietesten of zwangerschapstesten wilt gebruiken. Deze moet je normaal met ochtendurine doen omdat deze het meest geconcentreerd is. Mij werd aangeraden een zwangerschapstest te doen na mijn langste slaap, 's middags dus.

    Groetjes Noralien
     
  6. Monique79

    Monique79 Actief lid

    19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    bedankt voor de reacties. ben blij dat het geen invloed lijkt te hebben. ben nu met ronde 7 bezig
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Zoo ik wist niet dat je na drie maanden zwangerschap geen nachtdiensten meer hoeft te draaien.
    Ik dat met alle soorten nachtdienst dan?
    Moet ik even onthouden en informatie over zoeken hahaha.
     
  8. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    Grappig om te lezen dat er toch vele zijn die nachtdienst draaien.
    Hoe doen jullie het dan met temperaturen. Nu ben ik net bezig maar mocht ik onregelmatig blijven en het bij willen houden zat ik wel te denken hoe kan je dat hhet beste doen als je dag, avond en nachtdiensten door elkaar draait??

    gr Jope
     
  9. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik werk ook soms nachtdiensten maar kheb nergens last van, maar bij ons mag je idd na 3 maanden geen nachtdienst meer draaien en avonddiensten ook na een bepaalde tijd niet meer dacht ik maar dat weet ik niet precies
     
  10. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi, ik draai vaak slaapdiensten en dan kan je gemiddeld 5 uur slapen in de nacht dus is net weer anders dan een nachtdient maar na 3 of 5 maanden geloof ik hoef je deze ook niet meer te draaien...

    groetjes..
     
  11. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Uw werkgever moet ervoor zorgen dat u veilig en gezond kunt werken. Mogelijke gevaren moet de werkgever wegnemen. Blijkt dat niet afdoende, dan kan het werk of kunnen de werktijden worden aangepast. In het uiterste geval krijgt u tijdelijk ander werk aangeboden of wordt u vrijgesteld van werken. Twijfelt u over mogelijke gevaren, vraag dan advies aan de arbodienst op het arbeidsgezondheidskundig spreekuur.

    Andere werktijden
    Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden. Hier heeft u recht op, maar overleg onderstaande zaken altijd met uw werkgever:

    regelmatige werk- en rusttijden
    extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
    geen overwerk en nachtdiensten
    zwangerschapsonderzoek onder werktijd
    Ook tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken

    en meer informatie kan je vinden op www.szw.nl onder veilig werken en zwangerschap
     

Deel Deze Pagina