Groeiremmers & IUI/IVF..... Hormonen....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mar1979, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar1979

Mar1979 Lid

16 mei 2012
    66
    0
    0
    Hallo,

Eind december zijn de resultaten gepubliceerd van een onderzoek m.b.t het gebruik van groeiremmers en de invloed die dit kan hebben op vruchtbaarheid.

Ben hier toch wel van geschrokken.....
    En dan bedoel ik met name de negatieve effecten van het gebruik van een hoge dosis hormonen.
    Hebben inmiddels 6x IUI met hormonen achter de rug en zijn nu doorverwezen voor IVF.
    Vraag me af of er misschien meer vrouwen zijn die net als ik twijfels hebben bij het slikken van al die extra hormonen........?

Hoor het graag!

Mar1979

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik denk dat je het onderzoek verkeerd begrepen hebt. Het gaat niet om de IVF hormonen, maar om groeiremmers (geslachtshormonen) die vroeger gegeven werden als er gedacht werd dat een kind te lang zou worden, meer dan 2 meter bijvoorbeeld. Mensen die als kind die groeiremmers gehad hebben kunnen verminderd vruchtbaar zijn. Die geslachtshormonen worden tegenwoordig niet meer gegeven.

Volgens mij zijn er geen negatieve bijwerkingen voor je toekomstige kind bekend voor IVF hormonen. De eerste IVF baby heef zelf inmiddels al kinderen. Als er schadelijke effecten waren dan zouden die inmiddels al wel bekend zijn denk ik.

Maak je dus geen zorgen!

Zie hier het artikel: Vrouw minder vruchtbaar door groeiremmers - Home - Volkskrant.nl

3. Mar1979

Mar1979 Lid

16 mei 2012
    66
    0
    0
    Dank voor je reactie!
    Denk dat ik het dan niet helemaal goed verwoord heb.....

Waar het mij om gaat is dat ik benieuwd ben naar of er meer vrouwen zijn die in het verleden groeiremmers hebben gebruikt en nu nog meer hormonen krijgen ivm IUI of IVF traject en daar ook zo hun twijfels over hebben.... Er is tot nu toe nog steeds niet helemaal duidelijk wat al die hormonen "later" voor gevolgen kunnen hebben namelijk.
    Het houdt ons nu toch wel bezig met het oog op wel/geen IVF traject.

4. Een tijdje terug is hier ook een topic over geopend.. Ik ga even zoeken voor je!

Deel Deze Pagina