Duphaston om zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elliejh, 21 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elliejh

Elliejh Nieuw lid

21 mrt 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met Duphaston.
    Ik gebruik het niet om mijn menstruatie op te wekken, maar om de fase naar de eisprong te verlengen. Dit alles in de hoop dat de mogelijk bevruchte eicel zich kan innestelen en we zwanger mogen raken..

Kan op internet alleen geen ervaringen vinden met Duphaston voor deze toepassing. Alleen ivm menstruatie.

Liefs,
    Elliejh

2. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik ken het niet, maar waarom niet gewoon Utrogestan gebruiken dan?

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Kan je al die middeltjes trouwens zomaar gebruiken? Of is dat mits opvolging van een gyn ofzo?

Daphneee vindt dit leuk.
  4. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik geen ervaring mee. Het is een progesteron, dus die zal inderdaad de eisprong uitstellen. Zolang je dat neemt, zal je denk ik geen eisprong hebben. Want zoals ze bij utrogestan (altijd na de eisprong) zeggen: nooit gebruiken als je niet zeker weet dat je je eisprong hebt gehad, anders hou je hem tegen. Dus in die logica kan ik de gyn dus wel volgen dat hij duphaston schrijft om de fase voor je ei te verlengen. Ik vraag me alleen af: eens je stopt, ga je dan geen bloedingen opwekken?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik snap ook niet helemaal hoe het werkt? Je neemt Duphaston om er zo voor te zorgen dat je eisprong later komt? Gaat er dan een follikel groeien als je stopt met de Duphaston? Ik ken het alleen om een onttrekkingsbloeding op te wekken. In mijn ogen zou je inderdaad een bloeding opwekken als je eenmaal stopt en geen eisprong. Dus dan heb je juist het tegenovergestelde effect. Na de bloeding zit je toch weer aan het begin van een cyclus?

Primolut, Provera en Duphaston worden gebruikt om je menstruatie op te wekken of om het uit te stellen. Maar in beide gevallen is het gebaseerd op het opwekken van een bloeding op een door jou gekozen moment.

Gebruik je het op deze manier op advies van een gyn?

Deel Deze Pagina