bv nog zinvol wanneer grootste deel kv?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Eppo82, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.287
    6.199
    113
    Hallo Linda en/of Ilse,

Ik ben bij mijn dochter begonnen met borstvoeden. Echter pakte zij de tepel steeds minder goed en ben ik na anderhalve week over gegaan op fulltime kolven, om zoveel mogelijk frustratie bij haar en mij te vermijden.
    Na 4 weken moest in de handdoek in de ring gooien tot mijn verdriet, omdat ik het niet meer volhield.
    Elke 3 uur voeden en kolven in combinatie met mijn chronische vermoeidheid was niet vol te houden. Zeker niet omdat ik ook nog een heerlijk eigenwijze peuter van 2 heb rondlopen, die ook zijn aandacht verdient.
    Nu ben ik afgebouwd tot 2 keer per dag kolven, mijn meisje krijgt nu 1 of 2 borstvoedingen per dag uit een flesje (afhankelijk van mijn productie) en de rest kunstvoeding.
    Nu was ik van plan helemaal af te bouwen, maar op zich is 2 keer kolven op dit moment wel redelijk vol te houden.
    Nu mijn vraag: Is het nog zinvol om toch dat ene (of 2) flesje bv erin te houden of kan ik nu net zo goed volledig op kunstvoeding overgaan?
    Aangezien het me natuurlijk nog steeds energie kost, maar ik heb het er wel voor over als het toch beter is voor haar. Als ik het echter 'voor niks' doe kan ik mn energie natuurlijk beter gebruiken. :) Ik hoop dat jullie het begrijpen.
    Alvast bedankt.

groetjes mmeke

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Mmeke,

Natuurlijk doe je dit niet voor niks. Het is zeker nog goed voor je dochter als ze iedere dag nog een flesje moedermelk krijgt. Ook daar zitten die voor haar zo belangrijke stoffen in. Het is echt niet zo dat alleen full-time borstvoeding goed is. Elk beetje is meegenomen voor je dochter.
    Jij bent uiteindelijk degene die bepaald of het (voor jou!) nog de moeite waard is.

succes
    Linda

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.287
    6.199
    113
    Hoi Linda,

Dan ga ik er zeker nog mee door tot zolang ik het volhoud.
    Bedankt voor je reactie!

groetjes mmeke

Deel Deze Pagina