Hoi iedereen! Wij zijn al sinds januari bezig om zwanger te worden, helaas is het nog niet gelukt. In de afgelopen heb ik mijn lichaam en cyclus wat leren kennen, ik heb elke maand last van PMS klachten en een hevige menstruatie. Mijn moeder kwam gisteren bij mij op visite en had mij een potje Teunisbloemolie capsules meegenomen. Dit was om de hormonen weer in balans te krijgen en PMS klachten te verminderen. Op het forum hier lees ik ervaringen van andere vrouwen die heb geprobeerd hebben, ik lees vooral berichten dat het de cyclus veranderd (verkort). Mijn cyclus is 27/28 dagen, mijn cyclus moet dus niet korter worden. Zijn er hier ook dames met een normale cyclus of korte cyclus die Teunisbloemolie gebruikt hebben en een nog kortere cyclus hebben gekregen? Bij voorbaat dank voor jullie reacties J
Ik gebruik het en helpt mij wel wat! Vooral pijnlijke borsten zijn iets minder en minder last van buikpijn. Ik word het de ene maand twee dagen later en de andere maand twee dagen eerder (bijvoorbeeld) wat dat betreft kan ik je weinig advies geven Succes!
Hoi Chantal, Bedankt voor je reactie, minder buikpijn is natuurlijk erg prettig! Als dat het enige voordeel zou zijn, ben ik al blij! Ik heb vandaag de 1e ingenomen, ben erg benieuwd wat het bij mij doet.
Hi! Ik gebruik het sinds mijn vorige cyclus wat de eerste na een curretage was. Nu weet ik niet hoe representatief dat is, mijn cyclus was korter en ik had veel minder last van PMS. Normaal heb ik daar juist erg veel last van. Momenteel heb ik wel last van PMS-achtige klachten maar hoop dat dit iets anders is . Mijn cycus is in elk geval deze maand ook weer korter en is nu normaal met 28/29 dgn ipv 35/40 dgn. Een vriendin van mij had wel een normale cyclus maar ook flink PMS, haar cyclus bleef normaal maar de PMS werd veel dragelijker.
Ik lees even mee! Ben ook wel benieuwd. Klopt het dat ook je eisprong dan vervroegd wordt? Omdat je cyclus ook soms korter wordt?
Ik hoop voor je dat het iets anders is! Fijn om te horen dat de PMS klachten kunnen verminderen, dat is toch een drama voor mij.. Vooral de menstruatie zelf is een drama :x Ik probeer de capsules gewoon, en zal mijn ervaringen na een tijdje ook hier gaan delen. Bedankt voor je bericht Noortje!
De eerste keer dat ik het gebruikte raakte ik zwanger van onze dochter en achteraf gezien in een 28 dagen cyclus wat ik daarvoor nog nooit gehad had, altijd lange onregelmatige cyclussen, dus denk zelf dat het door de teunisbloemolie kwam. Nu gebruik ik het voor de 2e ronde de vorige ronde had het geen effect, cyclus werd nog langer als dat ie al was, dus ben nu heel benieuwd..
Graag gedaan! Ik kan het je echt aanraden zeker ook omdat het geen kwaad kan. Ik slik het mijn hele cyclus ook tijdens menstruatie.
Onthoud wel dat als je teunisbloem olie gaat slikken, je dit tot aan de eisprong moet doen. Daarna kun kr bijvoorbeeld tarwekoelolie slikken. Schijnt dat dat je baarmoederslijmvlies dikker maakt waardoor eitje beter innestelt. Bij mijn zoontje heb ik deze combie gedaan en was in ronde 2 zwanger. Nu doe ik het ook en ben benieuwd hoe het deze keer werkt
ik heb ook tarwekiemolie geslikt toen ik de laatste keer zwanger wilde worden. Ik had een hele korte cyclus na het stoppen met de pil. Na gebruik van ovulatietesten kan ik erachter dat mijn eisprong wel gewoon op dag 13 of 14 was. mijn luteale fase was dus erg kort. En de kans dat het evt bevruchte eitje dan kan innestellen en blijven zitten werd daarmee lastiger. ik ben toen na wat googlen ook tarwekiemolie gaan slikken en de ronde erna was ik zwanger! of het nu daaraan gekregen heeft weet ik natuurlijk niet.
Met dat dilemma zat ik dus ook, ik wil de teunisbloemolie graag slikken voor mijn PMS klachten. Maar na wat enig onderzoek kwam ik er ook op uit dat (mocht je zwanger willen worden) je deze capsules niet de gehele cyclus kunt slikken. Dus heb ervoor gekozen om het tot de eisprong te gebruiken. Nu nog even naar de natuurwinkel voor tarwekiemolie. Aan jullie positieve reacties te lezen moet ik ook maar even een poging wagen. Mijn lf is rond de 10 dagen, dat is ook vrij kort? Mijn cyclus is meestal 27/28 dagen, rond cd 15/16 zijn mijn ovulatietesten positief. Tot nu toe gaat het prima, ik had voor het eerst een mooie ovulatietest. Normaal gesproken zijn die van mij niet echt heel erg donker, zoals de controle streep. De streep van gisteren kwam toch echt wel in de buurt J Dus nog even geklust gisteravond. Het is nog een hele opgave om een baby te maken, om mij heen lijkt iedereen zo ineens Poef en zwanger te zijn. Nu mag ik misschien nog niet klagen na 9 maanden proberen, maar als je iets graag wilt is elke maand wachten te lang .
Vandaag op cd 25 is mijn temperatuur iets gezakt, meestal nadert mijn menstruatie een paar dagen later. Helaas! Dan heb ik deze maand wel een korte lf gehad. Positieve ovu test op cd 16, dus eisprong op cd 18? Cd 25 al temperatuursdaling.... Deze ronde was ik nog niet gestart met de tarwekiemolie. Volgende cyclus zal ik de teunisbloemolie en tarwekiemolie gaan gebruiken, ben benieuwd!
Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief! Vorige ronde was ik halverwege begonnen, deze ronde vanaf dag 1. Mijn humeur is echt sterk verbeterd, normaal gesproken had ik last van enorme stemmingswissellingen, nu bijna geen last van meer van (vriend is er ook blij mee haha). Wat ik nu ook merk dat ik eindelijk weer vruchtbaar slijm heb, dit bleef de laatste paar maanden weg. Dus ik ben helemaal happy met deze verbetering! Lengte van mijn cyclus kan ik nog niet veel over zeggen, benieuwd wat het deze rond wordt. Na de eisprong ga ik voor het eerst starten met de tarwekiemolie.
Ik heb het een tijdje gebruikt voor ik zwanger werd van 3e, uitsluitend vanwege PMS klachten. Gaf wel wat verlichting. Lengte van mijn regelmatige cyclus bleef gelijk. Ik slikte het gewoon iedere dag, dus ook na eisprong. Het enige dat ik opmerkte dat ik wat meer dagen vruchtbaar slijm leek te hebben (het was zo'n 5 lang dagen voor eisprong glibberig/nat ). Ik ben altijd in ronde 1 zwanger geraakt (met en zonder teunisbloemolie ), het doorslikken na eisprong heeft bij mij dan dus tot geen problemen geleid (maar... misschien is het anders als je al langer bezig bent?). Heb het na bevalling 2 jaar continue geslikt, maar leek uiteindelijk niet meer zo veel te doen voor PMS. Gestopt en geen verschil gemerkt. Misschien na ontzwangeren e.d. nu alles hormonaal een beetje in balans?
Ik ben ook erg benieuwd. Heb het vast in huis gehaald mocht het deze maand weer niet raak zijn. Hoop komende week op een positieve test en anders helaas menstruatie. Ga dan ook teunisbloemolie gebruiken en na eisprong tarwekiem. Ga daarnaast de vitamines van kruidvat slikken met visolie Toch maar wat uitproberen hihi.