Teunisbloemolie en tarwekiemolie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mel88, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Hallo,

Nadat ik vorige week donderdag opnieuw ongesteld werd, is de moed in de schoenen gezonken.
    Het zit mij niet lekker dat ik steeds een LF heb van 10/11 dagen, en ik vanaf dag 9/10 al last heb van spotting.

Na wat googelen kwam ik er achter dat ik teunisbloemolie kan nemen vanaf cd 1 tot ovulatie en vanaf ovulatie tot menstruatie tarwekiemolie. Maar goed hier bij de kruitvat verkopen ze wel teunisbloemolie, maar geen tarwekiemolie. Waar koop ik dat dan? En welke dosis moet je aanhouden? Ik zag dat ze bij de tuinen tarwekiemolie capsules hebben (1300 Mg), maar kosten rond de 20€ per pot. Best prijzig! Kan je bijv ook gewoon vitamine E nemen, omdat dit volgens mij Het belangrijkste bestandsdeel van tarwekiemolie is.

Ik zit nu op cd 8. Kan ik nog beginnen met Teunisbloemolie, of gooi ik dan de hele boel door elkaar en moeten ik wachten tot ik weer ingesteld.

2. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik had ook eerst tarwekiemolie van de kruidvat, maar die verkopen ze niet meer. Ik gebruikte daarna de vloeibare tarwekiemolie van de Tuinen. Heel vies, maar het deed zijn werk (lf verlengen bij mij) en ook niet duur! Ik nam iets van 2 eetlepels per dag geloof ik.

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hier een lf van 8-9 dagen ook te kort dus. Wil deze maand ook beginnen met tarwekiem olie.. kun je ook online bestellen van A vogel. Ben ook begonnen met zwanger worden vitamines van Etos .

4. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @merel80 @Lovingmyboy ik heb ze nu gekocht bij de tuinen, gewoon de capsules. ben benieuwd. Ik ga ook teunisbloemolie slikken tot mijn eisprong. In de hoop dat hij eerder komt, want mijn cyclus is nu al best lang. Ik zit er tenminste niet op te wachten dat er opeens 5 dagen bij komt,

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Bij mij deed het helemaal niets (heb alleen tarwekiemolie geslikt). Sterker nog, mijn hele cyclus raakte ervan in de war en kreeg enorm veel tussentijds bloedverlies en mijn hele cyclus werd er ook langer van..

Dus hopelijk werkt het bij jou wel, maar mocht je hier last van krijgen, dan weet je waar het door komt.. succes!

6. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Dankje voor je reactie. Ik heb nu al kei veel last van vruchtbaar slijm, of dit een goed teken is vraag ik me af? Normaliter heb ik mijn eisprong rond cd 21. Dus vruchtbaar slijm op cd 11 is op zich wel een goed teken. Ovu test alleen nog hartstikke wit.. Ik wacht het maar even af.

7. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Oh dat klinkt wel goed! Hopelijk toch eerder je eisprong dit keer :)

8. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Kijk uit met tarwekiemolie. Ik heb ook de capsules van de Tuinen geslikt vanaf mijn eisprong. Heb een hele rare menstruatie gehad waarbij ik veel te lang bruine afscheiding bleef houden. Voor mij nooit meer.

9. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ik ben toch bang van niet. Zit nu op cd13 en mijn Ovu test is nog steeds super licht.

10. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Oh heh wat vervelend. Het moet je cyclus juist regelmatiger maken. Ik ga het gewoon een maandje proberen, anders stop ik er ook weer mee. Heb jij ook teunisbloemolie gebruikt?

11. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ik dus net als @FoxyDiamond dat bruinverlies, bleef maar komen en enorm veel tussentijds bloedverlies en een heftigere menstruatie kan bijna niet (aan het eind van mn cyclus)..

@Mel88 ik zou nog even een paar dagen doortesten, denk dat het niet lang meer duurt voor die positief is. Succes!

12. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Nope, teunisbloem heb ik niet gebruikt, want mijn cyclus is vrij regelmatig (tussen 30 en 32 dagen)
    Ik wilde tarwekiem gebruiken zodat het eitje zich beter kon nestelen (heb een miskraam gehad, en dacht ik gebruik het gewoon onder de noemer baat het niet schaadt het niet) maar ten eerste werd ik ineens 2 dagen later ongesteld en had ik nog een tijd na mijn menstruatie bruin bloedverlies.

13. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.654
    2.558
    113
    Teunisbloemolie ben ik heeel tevreden over daardoor komt mijn eisprong lekker vroeg. Tarwekiemolie daar in tegen... heb het afgelopen ronde weer eens gebruikt en het maakte me lf langer! Misschien voor jou juist fijn maar het brengt mijn lichaam echt een beetje van slag

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Tarwekiemolie van A. Vogel. Het wordt o.a. verkocht bij DA en Etos. Misschien kunnen ze het ook wel voor je bestellen. Ik heb de laatste keer tarwekiemolie gebruikt en werd zwanger. Helaas eindigde het wel in een miskraam. Ik weet niet of de tarwekiemolie bij heeft gedragen aan het zwanger worden.

15. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Mm ik hoop dat ik een positievere ervaring heb dan jullie. Ik test nog ff door en dan gaan we het zien.

16. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Vanmiddag positief getest.. de cyclus na het stoppen met tarwekiemolie ;)

17. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @FoxyDiamond ik begrijp het. Heftig van je miskraam. Daarna nog wel een goede zwangerschap doorlopen?
    Ik probeer inderdaad mijn LF te verlengen, omdat m.i. 10 dagen wel erg kort is.

@Brinsa ik hoop dat bij mij mijn eisprong ook eerder komt voor teunisbloemolie. Hoeveel dagen scheelt het? Tarwekiemolie moet mijn LF idd langer maken. Met twee dagen ben ik al. Hoeveel dagen werd jou LF langer?

@Miss Appletree heftig! Dikke knuffel. Bedankt voor de tip. Heb je de tarwekiemolie maar 1 maand gebruikt? Of daarvoor ook al? Zo ja kon je toen ook merken dat je LF langer werd?

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    @Mel88 Bedankt, het was al de derde helaas. :( Daarvoor geen tarwekiemolie geslikt. Op een gegeven werd ik het een beetje zat van weer een menstruatie, dus heb ik alle huis-tuin-keukenmiddeltjes maar in een keer gedaan. (koffie laten staan, sokken aanhouden, ovulatietest, tarwekiemolie geslikt, granaatappelsap gedronken etc. :oops: ). Ik denk dat de 3 avonden achter elkaar vrijen toch de grootste oorzaak was van het zwanger worden. ;)

19. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    @Mel88, sinds mijn miskraam in januari ben ik helaas nog niet zwanger geworden. Zit nu in ronde 5.
    Een LF van 10 is volgens mij wel oke hoor, maar mocht je je zorgen maken kun je altijd proberen om het te verlengen met tarwekiem. Hou er dan wel rekening mee dat je langer kan navloeien. Maar als je dat geen probleem vindt dan zou ik het gewoon proberen!

20. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ik ga er inderdaad gewoon mee starten. Eens kijken hoe het loopt. Baad het niet........

Deel Deze Pagina