Ik heb net tarwekiemolie van de Tuinen gehaald.. 2 eetlepels per dag staat op de fles.. die moet ik dan innemen vanaf de eisprong? Heb nu een lf van 8-9 dagen hopelijk helpt het
Ik heb nu ook 1 cyclus de vloeibare tarwekiemolie van de tuinen gebruikt. Dagelijks 2 eetlepels vanaf de eisprong. Mijn lf is 6/7 dgn. Helaas die ronde maar 6 dgn.
Ja idd. De mijne is ook zo kort. Ik slik nu teunisbloemolie om mijn eisprong te vervroegen en tarwekiemolie vanaf mijn eisprong om de LF te verlengen. Je neemt de tarwekiemolie idd in na de eisprong. Succes!
Oh helaas, geen resultaat dus. 6 dagen is idd erg kort. Hoelang is je hele cyclus? Anders misschien nog teunisbloemolie gebruiken om je eisprong te vervroegen, zodat je LF ook langer wordt
Eerst was hij lang, eisprong pas rond cd 28, maar sinds dec/jan ineens korter. Heb nu mijn eisprong tussen cd 17 en 22. Heb vandaag teunisbloemolie in mijn handen gehad, maar teruggezet. Bang dat het mijn cyclus ontregelt en de eisprong weer zo laat komt. En bij een eerdere eisprong, bijv cd 14, zou ik maar een cyclus hebben van 20/21 dgn. Heb ook 3 cyclussen vitex castus agnus geslikt. 2x een iets langere lf, maar 3de cyclus lf van 6 dgn met al roze verlies vanaf 4 dpo. Misschien volgende ronde toch eens tenisbloemolie proberen.....
Ja ik ben ook beetje bang dat het mijn hele cyclus in de war schopt, maar ik geef het toch een kans. Op te voorkomen dat mijn LF enkel langer wordt, heb ik dus ook teunisbloemolie genomen om de eisprong te vervroegen. In de hoop dat mijn cyclus toch rond de 30 dagen blijft. Ik had afgelopen donderdagavond een knal Ovu test. Dat was cd 15. Hij is nog niet gesprongen volgens mij temp, maar ik verwacht morgen. Dan zit ik op cd 18, in plaats van normaal cd 21/22. Dus daar zou ik al heel tevreden mee zijn.
Deze ronde teunisbloemolie gebruikt? En de eisprong dus een paar dagen eerder? Grbruik je het van cd 1 tot aan de eisprong?
Dat is wel de bedoeling. Alleen nu ben ik iets later gestart. Vond het zonde om weer een hele cyclus te wachten, dus ben rond cd7 begonnen. Ik weet overigens nog niet ckr of mijn eisprong al is geweest (temp blijft nog wat laag), maar wel positieve Ovu test afgelopen donderdag.
Toeval of niet? Gisteren begonnen met tarwekiemolie, vandaag last van spotting op cd 19?!?! Vind het maar eng, heb nooit last van spotting.. zal ik er maar meteen mee stoppen? Of kan dat nog niet zo snel uitwerking hebben?
Ik denk niet dat je het zo snel kan merken... Misschien innesteling? Of is dat wel heel vroeg? Ben je inmiddels gestopt of nog doorgegaan? Ik kreeg van teunisbloemolie best wat krappen, na de eisprong gestopt en krampen lijken iets minder. Slikt nu tarwekiemolie en zit op cd9, merk niet zoveel.
Even een update hier!! Ik ben zwanger naar de eerste ronde met teunisbloemolie en tarwekiemolie. Jeeeeeh!
Jeeej! Gefeliciteerd!! Ik ben doorgegaan met tarwekiemolie hopelijk bij mij ook goed nieuws! Zit nu op dag 26 (7dpo) normaal gaat het morgen of overmorgen mis
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, Ik zou dit ook graag willen proberen. Maar sinds miskraam van afgelopen maart, zit ik tot nu toe (2x er na ongesteld geweest) van cyclussen van 43 tot 40 dagen. Zit nu op dag 26 van 3de cyclus na de miskraam, ik doe op dit moment niet met ovulatie testen werken.. Laatste maanden teveel mee lopen klooien, en geen piek kunnen vinden. Het enige Wat ik merk is wat glibberig van onderen en dat het natter aan voelt, kan ik ook weinig mee op dit moment. Zou graag dit willen proberen, maar moet ik wachten tot een volgende cyclus (eerste dag van menstruatie?) Of mag ik het nu ook al innemen? Volgens de kalenders zou ik met cyclus van 43 dagen nu in mijn vruchtbare periode zitten, maar of dat daadwerkelijk ook zo is geen idee.. Is nu ook te laat voor ovulatie testen. In principe is hij nu redelijk regelmatig, van 34 dagen voor miskraam na ongeveer 43 dagen erna is behoorlijk demotiverend.. Vond het met 34 dagen al lang wachten en nu helemaal. Zou graag proberen met dit om mijn cyclus korter te krijgen, al ben ik ook weer een beetje bang voor nog meer warboel... Daarnaast helpt het ook niet, wanneer je zolang moet wachten en dan ongesteld word om tegen jezelf te moeten zeggen nieuwe ronde nieuwe kansen omdat er zoveel dagen overheen gaan voordat je duidelijkheid hebt of nou ja tot nu toe je teleurstelling mag verwerken. Daarin tegen is ineens bijna iedereen om mij heen zwanger, wel of niet gepland wel of niet snel na miskraam zwanger en ik zit weer in hetzelfde schuitje als voor de miskraam. Ook al weet ik dat er nog veel erge situaties hier op het forum zijn, maar baal er toch van. Dus nu mijn cyclus afwachten, en deze dagen voor de zekerheid maar gezellig maken? En dan maar zien of het raak is en dan er aan beginnen mocht het niet raak zijn of alsnog nu er aan beginnen?
@Snies wat ontzettend balen zeg! Dikke knuffel voor jou.. Ik snap goed dat je baalt. Zo'n lange cyclus, om vervolgens weer ongesteld te worden is gewoon heel erg vervelend. Tempratuur je ook? Ik kon dan in ieder geval mijn eisprong mee vinden. Geeft iets meer zekerheid en ook duidelijkheid wanneer 'het' even niet moet. Ik zou absoluut beginnen met teunisbloemolie, dat zorgde er bij mij voor dat mijn eisprong 4/5 dagen eerder kwam. Ik had altijd een late eisprong op dag 21/22. Blijkbaar maakt teunisbloemolie je cyclus regelmatiger.. na mijn eisprong (die ik dus ontdekte met temperaturen) ben ik gestopt met teunisbloemolie en overgegaan op tarwekiemolie. Tarwekiemolie zorgt voor een betere innesteling doordat het je slijm dikker maakt. Het blijkt je LF ook langer te kunnen maken, wat mijn doel was doordat ik een korte LF had van 10 dagen. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, het kan geen kwaad. Soms lees je wel eens dat het mensen hun cyclus in de war brengt, Mrja dat is jouw cyclus nu dus ook. Desnoods probeer je het 1 maand, stoppen kan altijd. Ik ben begonnen op cd 7 dacht ik. Mr als ik jou was zou ik even wachten tot je ongesteld wordt. Teunisbloemolie moet je namelijk niet slikken als je zwanger bent (vandaar tot eisprong), en omdat je nu niet weet of hij al gesprongen is.
Dankjewel voor je heldere uitleg! Ik tempratuur nog niet, omdat ik na de miskraam tuurlijk totaal niet wist hoe mijn cyclus zou zijn. Nu kan ik helaas zeggen dat hij nog langer is geworden, ik wil er mee starten op moment van eerste menstruatie dag. Al moet ik nu wel eerlijk toegeven, dat ik momenteel van onderen vanalles voel lopen aan cervixslijm.. Geeft mij een klein beetje hoop, dat ik misschien nu in mijn vruchtbare periode zit. Ook omdat ik er misselijk bij ben ( altijd een teken bij mij van nadere eisprong of menstruatie) Maar ik heb inmiddels ervaren dat het nog niets hoeft te betekenen.. Ben pas opgelucht dat het gelukt is wanneer zwangerschapstest tegen die tijd positief is, en dan komen er weer andere onzekerheden Haha.
@Snies vandaag en morgen aan de slag dus , Haha. Ik was ook altijd beetje misselijk tijdens mijn eisprong, nooit geweten waar dat vandaan komt. Ik ga voor je duimen dat je gewoon heel snel een positieve test in handen heb!