Nog steeds geen menstruatie en negatieve zwangerschapstesten

Discussion in 'Zwanger worden' started by Luthien31, May 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luthien31

Luthien31 Actief lid

Apr 9, 2017
    195
    46
    28
    Female
    Hallo dames,
    Ik word hier langzamerhand toch steeds onzekerder. Normaal gesproken heb een cyclus van gemiddeld 32 dagen. Af en toe zitten er uitschieters bij van meer dan 40 dagen, ik heb dan wel op rond mijn nod last van spotting. Ook voel ik mijn menstruatie altijd minstens een halve week van te voren aankomen (pijnlijke borsten, misselijk, buikpijn).
    Maar nu deze maand. Op dag 17 had ik een positieve ovulatietest. Inmiddels zit ik al op dag 44, maar nog geen menstruatie in zicht... Heb al een test of 3/4 gedaan, allemaal negatief. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, of een idee hebben wat er aan de hand kan zijn? En bestaat de mogelijkheid dat ik toch nog zwanger ben?

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Zonder positieve test lijkt de kans me vrij klein... je geeft al aan vaker uitschieters te hebben van 40+dagen, dus ik zou het gewoon nog even aankijken zelf.

3. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik denk dat je ei niet gesprongen is op dag 17, anders had je allang duidelijkheid gehad, lijkt me (hetzij menstruatie, hetzij positieve test). Een positieve ovulatietest is helaas geen garantie dat een eitje ook echt springt. Waarschijnlijk is het (veel) later gesprongen en met dergelijke lange cyclus heb je volgens mij ook nog kans dat er überhaupt geen eitje gesprongen is.

Je zit nu op nod uitgaande van je langste cyclus, dus helaas toch nog even afwachten.

Misschien is temperaturen voor jou een idee? Daarmee weet je met enige zekerheid of en wanneer een eitje gesprongen is en dus ook wanneer een zw-testje zinvol zou zijn.
    Ik heb dit gedaan bij 3e nadat ik bij mijn 2e pas 10 dgn na NOD een positieve test in handen had en ik lichtelijk gek werd ;).

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Een vriendin van mij heeft een keer gehad dat ze ineens een half jaar niet ongesteld werd terwijl ze niet zwanger was. Verder kan inderdaad je ei niet op dat moment gesprongen zijn, dan kom je later uIt.

5. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Als je test negatief is ben je waarschijnlijk niet zwanger. En zoals iemand al schreef, een positieve ovulatietest is geen garantie dat het eitje ook daadwerkelijk springt.

Gezien je al een tijdje van de ac af bent en je cycli best onregelmatig zijn, zou ik toch eens vragen voor nader onderzoek.

6. Luthien31

Luthien31 Actief lid

Apr 9, 2017
    195
    46
    28
    Female
    Ik ben in januari al bij de gyn geweest, maar die vond dat ik eerst maar eens weer een half jaar aan de pil moest (ook ivm gewicht) en daarna zou ik wel weer regelmatig ongesteld worden....:confused:

7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Dus een gyn zegt voor weer aan de pil te gaan?! Wat een kwakzalver. De pil zal de cyclus opnieuw ontregelen, en de pil zorgt er meestal voor dat je toeneemt in gewicht. Ik denk dat een second opinion hier wel op zijn plaats is.

8. Luthien31

Luthien31 Actief lid

Apr 9, 2017
    195
    46
    28
    Female
    Ik moet juist ook aankomen. De huisarts en ik hebben er ook om gelachen en de huisarts vond het ook onzin. Maar ik denk dat ik inderdaad een second opinion wil

9. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

Jan 10, 2015
    158
    8
    18
    Herkenbaar. Ik heb normaal een cyclus van 30-32 dagen en zit nu op dag 38. Getest maar geen positieve test. Heb ook nergens last van terwijl ik normaal 2 dagen van te voren aanvoel dat ik ongesteld word..
    Heb 2 testen gedaan ( van 2 verschillende merken ) maar deze waren negatief..

Ik vraag me wel een beetje af hoe lang ik nog moet wachten.. ik probeer in ieder geval deze week nog even uit te zitten maar wat dan? Dokter bellen of langer wachten? Iemand die daar een tip voor heeft? Wat zouden jullie doen?

10. Luthien31

Luthien31 Actief lid

Apr 9, 2017
    195
    46
    28
    Female
    @Mama2be90 ik heb mezelf beloofd dat als ik volgende week nog niet ongesteld ben ik de dokter bel. Dan ben ik namelijk al zolang te laat dat hij mag gaan uitvogelen wat er aan de hand is.
    Het enigste waar ik wel last van heb is veel afscheiding... Maar daar heb ik dan weer nooit last van als ik ongesteld moet worden xD

11. Miesjella

Miesjella Bekend lid

Jan 18, 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Vervelend he die onzekere periode!

Ik heb ook een lange cyclus ertussen gehad en na meerdere negatieve testen toch ongesteld geworden. Ovulatietesten heb ik niet gedaan maar we hebben de laatste maand om de dag sex gehad om er zo zeker van te zijn dat we de juiste dag te pakken hadden. En dit heeft voor ons gelijk geresulteerd in een zwangerschap.

Ik hoop dat je snel ongesteld wordt (of natuurlijk niet) zodat je verder kunt. Veel sterkte!

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik houd mijn cyclus enzo niet bij, maar mijn ongesteldheid bleef ook uit en ik heb in totaal 4x getest of ik niet zwanger was.
    2x bleef de test negatief, maar ik had z'n gevoel van dat kan niet, dat klopt gewoon niet.

De andere 2 testen daarna liepen wel op, en dus gewoon zwanger!

Nu zegt mijn verhaal niet zo heel veel, want soms kan het gewoon dat je menstruatie veel later is. Of helemaal niet komt, maar wie weet kun je over een aantal dagen nog eens testen.

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik houd mijn cyclus enzo niet bij, maar mijn ongesteldheid bleef ook uit en ik heb in totaal 4x getest of ik niet zwanger was.
    2x bleef de test negatief, maar ik had z'n gevoel van dat kan niet, dat klopt gewoon niet.

De andere 2 testen daarna liepen wel op, en dus gewoon zwanger!

Nu zegt mijn verhaal niet zo heel veel, want soms kan het gewoon dat je menstruatie veel later is. Of helemaal niet komt, maar wie weet kun je over een aantal dagen nog eens testen.

14. Luthien31

Luthien31 Actief lid

Apr 9, 2017
    195
    46
    28
    Female
    Hier begin ik op dag 48 eindelijk tekenen van een naderende menstruatie te merken. Vooral zeer pijnlijke borsten... Dus helaas en nu zo op naar de vorige ronde.

15. sarahL24

sarahL24 Lid

Nov 23, 2015
    85
    2
    8
    Ik lees mee want heb dit nu ook, heel verwarrend allemaal!

Hoop dat je alsnog zwanger bent!
    Ik duim.

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik ben al een week of 9 aan t wachten op mn menstruatie terwijl ik na stoppen pil al een keer of vijf een cyclus van 38 dagen had.

17. Luthien31

Luthien31 Actief lid

Apr 9, 2017
    195
    46
    28
    Female
    @sarahL24 ja echt heel verwarrend allemaal. Gelukkig kan ik mijn hoofd er dit keer goed vanaf houden, want heb net vorige week te horen gekregen dat we binnenkort gaan verhuizen =). Hoop dat je binnenkort ook duidelijkheid krijgt en hopelijk zwanger natuurlijk!

@elsie89 Dat is al echt heel lang! Ben je al bij de huisarts langs geweest?

18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Nee heb in het verleden wel eens vaker een lange cyclus gehad dus wacht nog heel even af

19. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    O en ik zie dat t in mij eerste reactie lijkt dat ik 9 weken over tijd ben maar mijn cyclus is tm heden 9 weken dus 3 weken over tijd

20. Luthien31

Luthien31 Actief lid

Apr 9, 2017
    195
    46
    28
    Female
    Dan nog vind ik drie weken lang ;) Maar als je wel eens vaker gehad hebt dat je cyclus zolang duurt snap ik dat je het nog even aankijkt

Ik heb hier net het eerste spoortje bruinverlies gehad, dus mijn menstruatie zal morgen wel doorbreken:confused:

Share This Page