Goedemorgen, Naar alle waarschijnlijkheid heb ik reuma, ik weet alleen nog niet welke variant. Dit is ontstaan/de kop op gaan steken na mijn bevalling van mijn 2e zoon. Of de pil, of het stoppen met multivitamines er iets mee te maken heeft, weet ik niet, maar dat zit wel in mijn achterhoofd. Enerzijds zou ik dus willen stoppen met de pil, om te kijken of mijn klachten hierdoor afnemen/verdwijnen. Een wens voor een 3e is er, al is die wens nog niet zo sterk als na de geboorte van onze oudste. Dat komt denk ik door alle twijfels omtrent gezondheid en financiën...... Wat als mijn klachten niet afnemen en er een 3e komt? Het is nu soms al er moeilijk om onze 2e worstelaar te verschonen, aan te kleden. Tuurlijk zal dat minder worden naarmate hij ouder wordt, omdat hij zindelijk wordt (hoop ik) en steeds meer zelf gaat doen. Kan ik een 3e aan, niet wetende of mijn klachten verminderen, toenemen, of stabiel blijven. Verder speelt mee dat wij ruim 3 jaar geleden een winkel hebben geopend,deze loopt steeds beter gelukkig. Of we ervan kunnen leven nu, gaat er om spannen. Het is in ieder geval wel het doel uiteindelijk. Ik heb momenteel verder geen inkomen of uitkering, dus alles moet uit de winkel komen, of ik moet werk elders gaan zoeken (wat ik liever niet wil). M.b.t. de wens voor een 3e, ik ben inmiddels 35 en mijn man 41, dus eindeloos wachten is ook niet echt een optie meer..... Wat zou jij in mijn situatie doen?
Ik heb geen ervaring met reuma, maar ik zou in ieder geval de 2 zaken van elkaar los proberen te koppelen. Enerzijds met een arts uitzoeken of je inderdaad reuma hebt en welke vorm en welke factoren erop van invloed zijn. Als je wilt kijken of de pil van invloed is, kan je ook stoppen en een tijdje condooms gebruiken. Zien of er medicijnen zijn die helpen misschien. Anderzijds met je man onderzoeken of je nog voor een derde kind zou willen gaan en wanneer dan. Je zegt dat je niet eindeloos kan wachten, maar deze week de knoop doorhakken en er direct voor gaan hoeft ook niet. Je kan best een jaar wachten en kijken hoe in die tijd een en ander ontwikkelt qua gezondheid en de winkel. Sterkte!
Stoppen met de pil en op veilig spelen. Er zijn heel wat soorten reuma waarbij er sprake is van erfelijkheid of doorgeven dus ik zou sowieso 1st alle info verzamelen daarrond.
Hier wel iemand met reuma. Bij mij is het ontstaan vrij vlak na de geboorte van mijn zoon. Het lastige is dat je nooit weet wat de reuma zal doen. Ik ben nu weer zwanger en bij de meeste vrouwen is de reuma tijdens de zwangerschap rustig. Hier helaas niet en het speelt juist op. Zit daarom aan medicatie. En krijg diverse extra controles. Wellicht eerst eens zien of het reuma is en wat deze vorm van reuma voor een invloed zou kunnen hebben op je zwangerschap. Je zou kunnen stoppen met de pil en kunnen kijken of dit verschil maakt. In ieder geval succes.