Ik slik sinds een maand teunisbloemolie van Etos. Heb het idee dat die pillen mij goed helpen: Werd vorige maand 'out of the blue' ongesteld. Normaal gaat daar een hele vermoeiende week aan vooraf. Nu hebben mijn man en ik een wens voor een 2e. Heb de tip gelezen om TOT je ei teunisbloemolie te slikken, na je ei tarwekiem. Dit doe ik nu maar voel me weer enorm rot dus slik liever de teunisbloemolie. Op Kruidvat-teunisbloem staat dat je het NIET mag slikken bij zwangerschap. Bij Etos staat geen waarschuwing. Bij Efamol wordt het zelfs aangeraden tijdens zwangerschap. Wat is het nu? En zo niet> Waarom zou ik het niet mogen slikken? (totdat ik positieve zwangerschapstest heb) Dan is er toch nog minimaal bloedcontact met kindje? Of is er nog iets anders waar het niet goed voor is? (en wat is dan de werkzame stof wat niet mag) Alvast bedankt!
Ik heb het zelf ook gebruikt, maar dat is alweer een tijd geleden.. Volgens mij heb ik het gewoon doorgeslikt iedere keer.. ik jan me niet herinneren dat ik er na 2 weken mee stopte.. Kun je op Google er niet meer info over vinden? Ik heb toen ook wat af gegoogeld naar informatie.. Volgens mij was er in die tijd ook een speciaal topic voor mensen die dit gebruikte.. Misschien kun je dat terug vinden? Succes!!
Ik vind voornamelijk info dat mensen het 2 weken slikken en dan 2 weken tarwekiem. Niet duidelijk te vinden waarom het niet zou mogen. Maar wil natuurlijk geen MK riskeren...
Er begint weer wat te dagen.. teunisbloem heb ik maar even geslikt ,om dat mijn cyclus normaal was. Tarwekiemolie heb ik w geslikt en d ie slikte ik gewoon altijd. ook nam ik Shatavari (geloof dat je het zo schrijft). Van de tuinen..
Mijn cyclus is niet normaal helaas. Vorige maand ineens wel een week korter (door teunisbloemolie?) Heb een email gestuurd naar Etos. Ben benieuwd....
Antwoord gekregen van Etos: Wij hebben het volgende antwoord van de leverancier ontvangen: Er geen wetenschappelijk bewijs voor het feit dat teunisbloemolie schadelijk zou zijn voor (innesteling) of tijdens de zwangerschap. Volgens sommige bronnen is het gebruik zelfs goed voor de foetus. Er is een onderzoek welke afraadt om het te gebruiken twee weken voor een operatie (bijvoorbeeld keizersnee) in verband met bloedingen. Verder melden diverse bronnen dat het gebruik afgeraden moet worden bij mensen met epilepsie. In de teunisbloemolie zit geen stof die een nadelig effect kan hebben op een zwangerschap of innesteling, tevens vormen de B6 en de vitamine E zover bekend hierbij geen risico. Maar op basis van deze weinige informatie wil ik u adviseren om het tijdens de zwangerschap niet te gebruiken, tijdens de zwangerschap is de hormoonhuishouding al anders dan normaal en is dit waarschijnlijk niet nodig. Ik verwacht dat de Kruidvat de waarschuwing er voor de zekerheid opzet. Ik zag dat sommige merken dit doen, de meeste melden echter helemaal niets. Duidelijk. Ik slik het gewoon door tot menstruatie/positieve zw.test. Het helpt mij duidelijk want vandaag op dag 32 ongesteld geworden!
Ik heb het gebruikt omdat ik een lange cyclus had... Als je dan je eisprong hebt gehad dan kan je cyclus niet meer korter of langer worden en dan stopte ik dus met het innemen van de teunisbloemolie...
Ik gebruik het voor én lange cyclus en pms-achtige klachten. Ik ben rondom ei en week voor menstruatie zo niet te genieten + lichamelijke klachten. En werd vorige maand zo uit het niets ongesteld (normaal heel sjaggie + buikpijn + honger) dus denk echt dat het mij helpt. Ik ga het nu dus wel doorslikken tot aan menstruatie of test.
Vervroegt de eisprong er ook echt door? Vorige ronde had ik mijn ei op dag 25, deze keer op dag 30 pas (Ben deze ronde met tarwekiem begonnen, komt mss ook daardoor?)
Hey, las ook even mee... Heb gelezen dat meiden met een late eisprong juist teunisbloem voor de eisprong slikken en tarwekiemolie er na.... Teunisbloem verkort het zoals je in deze topic hebt kunnen lezen dus miss met die combinatie heb je wel effect... Zelf slik ik ook tarwekiem deze ronde op 1ste menstruatie dag begonnen en bij mij was eitje op tijd dus daar geen last van maar niet ieder lichaam reageert overal het zelfde op.. Succes!
Meiden, deze supplementen helpen alleen een tekort dat je misschien hebt door slechte voeding enigszins op te heffen... Iets EXTRA's doet het niet. Beter is gezond te eten; goede vetten, vitaminen etc. Dat neemt je lichaam beter op.
Ik eet al gezond, slik multivitamine, eet goede vetten (noten en vis) en krijg genoeg vitamines binnen. TOCH is sinds ik ben begonnen met teunisbloemolie mijn cyclus verkort met bijna 2 weken! Dat is voor mij genoeg bewijs dat het wel iets doet (heb verder niks anders gedaan, ben ook al poosje van de pil af etc)
Ik ben ook begonnen met teunisbloemolie van de etos. Maar het zijn zo'n grote capsules. Slik jij er toch smorgens 2?
Ja, tegelijk Maar ben wel wat gewend denk ik haha. Waarom slik jij ze? Heb je een onregelmatige cyclus?
Ik heb een onregelmatige cyclus en hij word steeds langer. 28 37 en nu 42. Dus proberen om hem wat korter en regelmatiger te krijgen. Ben benieuwd of het gaat werken. Haha