Teunisbloemolie ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lizzy91, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzy91

lizzy91 Lid

5 apr 2015
    79
    1
    8
    Hey lieve dames,

Wie van jullie heeft ervaring met teunisbloemolie (capsules) ? Werd de eisprong hier door gestimuleerd en heeft het voor zover je het wist invloed gehad op zwanger worden?

Alvast bedankt! X

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Bij mij had het geen effect what so ever.

3. lizzy91

lizzy91 Lid

5 apr 2015
    79
    1
    8
    Oke jammer.. Hoor heel veel verhalen over mensen die er baat bij hadden, maar ben toch benieuwd naar de ervaringen hier. Bedankt voor je reactie!!

4. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Ik heb een ronde geprobeerd en toen was mijn cyclus iets korter dan normaal en werd ik zwanger, maar dat zou ook toeval kunnen zijn. :)

Edit: cyclus werd in plaats van 40+ dagen ongeveer 33, en ik slikte het tot de eisprong.

5. lizzy91

lizzy91 Lid

5 apr 2015
    79
    1
    8
    Gefelicteerd Kitsune!!! Zwanger van de eerste?
    Mijn cyclus is 2 jaar na het stoppen met de pil eindelijk wat normaler. Zit nu op 31 dagen. Ik ben nu ook begonnen met teunisbloemolie omdat ik dus mijn cyclus ook wat korter probeer te krijgen. Duimen maar dus haha.

6. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Thanks! Eerste inderdaad. Heel spannend inderdaad. :D

Ik gebruikte het overigens in combinatie met de Etos Zwanger Worden capsules, dus die zouden ook effect gehad kunnen hebben. Allebei tot de eisprong.

Balen dat het zo lang duurt voordat je cyclus zich stabiliseert he! Ik was een jaar geleden gestopt en het bleef totdat ik zwanger werd rommelig. 31 klinkt overigens helemaal prima!

Succes, ik duim met je mee. :D

7. lizzy91

lizzy91 Lid

5 apr 2015
    79
    1
    8
    Wat super voor je! Zeker spannend!!!
    Nou zeg dat wel.. Ik ga van mijn leven niet meer aan de pil, dan kies ik liever voor een andere manier van anticonceptie! Je lichaam is gewoon compleet in de war en best een naar idee dat het zo lang nodig heeft om te herstellen. Ik slik nu 2x 2 maal daags teunisbloemolie capsules en foliumzuur. We gaan het meemaken.. Thanks:)

8. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik heb het ook 1 ronde geprobeerd nadat we 1,5 jaar bezig geweest zijn en of het toeval is weet ik niet.. Maar ik was diezelfde maand zwanger.

9. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

O nee! Dat was Tarwekiemolie! Foutje:)

10. lizzy91

lizzy91 Lid

5 apr 2015
    79
    1
    8
    Bloem93 daar hoor ik ook van alles over! Teunisbloem tot de eisprong en daarna de rest vd cyclus over op tarwekiemolie. Proberen waard!

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik gebruik teunisbloemolie ivm PMS klachten, gebruik het daarom ook iedere dag (dus ook na eisprong). Dit deed ik ook al voor ik zwanger probeerde te worden van de derde. Gebruikte het toen 3 maanden voordat we er voor gingen. Wat ik toen merkte was vooral dat ik meer/langer vruchtbare dagen leek te hebben, tot wel 5 dagen voor eisprong veel slijm.

Mijn eigen cyclus was toen 31-34 dagen. De eerste ronde dat we probeerde zwanger te worden meteen raak (maar eerlijk is eerlijk, ik was ook van mijn andere kinderen zonder teunisbloemolie meteen zwanger).

Na bevalling weer gestart, gebruik het nu zo'n 2,5 jaar continue. Ik merk nu ik het langer gebruik dat het wel mijn gemiddelde cyclus ietsje korter heeft gemaakt (zie ook banner). Het varieert nu tussen 27-32 dagen. Kan me niet herinneren dat ik uit mezelf ooit een (natuurlijke) cyclus korter dan 29 dagen heb gehad.

Maar goed. Groot is het effect niet ;). Ook op PMS niet eerlijk gezegd, dus ik ben geneigd om weer een een half jaartje zonder te doen en te kijken wat er dan gebeurt...

Veel succes, hopelijk snel zwanger!

12. lizzy91

lizzy91 Lid

5 apr 2015
    79
    1
    8
    Bedankt voor je reactie Kache! Fijn dat het zo snel lukte bij jullie!! Ik hoop ook dat het bij mij het gewenste effect heeft. Moet zeggen dat ik steeds meer pms klachten heb, dus als het ook daar bij helpt is het helemaal fijn.

13. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik gebruik nu voor het eerst deze capsules om mijn ei iets eerder te krijgen. Normaal altijd rond dag 17/18 pas een positieve ovulatietest en nu al op dag 14:) Toevallig vandaag bij de gyn geweest en mijn ei was al gesprongen!! lijkt mij geen toeval. Ben er nu mee gestopt en slik nu tarwekiemolie

Deel Deze Pagina