hallo allemaal! Sinds deze maand ben ik begonnen met inseminatie met donorzaad om een tweede kindje te krijgen. Mijn eisprong was op 20 mei en de dag ervoor was the big moment. Nu heb ik al sinds die inseminatie af en aan krampjes (er bevindt zich normaal gezien geen zaad in mijn baarmoeder, dus ik dacht aan een soort protestactie xD). Sinds 7 dpo enorme pijn in mijn borsten (ook af en aan) en kokhalsen in de ochtend. En moe. En plotse stijve tepels die ik me nog wèl weet te herinneren van mijn vorige zwangerschap, evenals een nieuwe ader over mijn borst. Nu ben ik 10 dpo en ik heb sinds gisteren lage rugpijn en af en toe een steek in mijn baarmoeder. Ik weet niet zoveel van het eerste trimester (1e zwangerschap kwam pas aan het licht bij 12 weken), maar ik weet niet of het zo’n last hoort te geven. Menstruatiekramp krijg ik zonder uitzondering pas als het bloed is doorgebroken en dit voelt ook een tikkeltje anders (hoewel ik me dus al ingesteld heb op ronde twee). Ideëen? Tips om de rugpijn te verlichten?
Tegen de rugpijn, een warme douche straal op je rug kan soms wel schelen of een warme kruik/kersenpittenzak er tegenaan dat kan ook helpen.
Wat spannend zeg! De symptomen lijken er wel heel erg op. Wanneer ga je testen? Voor de rugpijn heb je van die warmte gel of warmte pleisters. Met die weer niet heel fijn maar misschien verlicht het wel de pijn?
Zondag verwacht ik ongesteld te worden (liever niet natuurlijk!) Dus als ik maandag dochter op de psz heb gedropt en er is nog niets, dan fiets ik even langs de kruidvat. De vorige keer heb ik nog twee keer een bloeding gehad dus was het logisch als ik pijn had (al weet ik dus niet meer of ik dat had!)
Ik had vorige maand ook erge last van een lage rugpijn. Was bij mij uiteindelijk geen zwangerschap, maar ook ik had van die warmtepleisters liggen. Wilde ze erop plakken, en toen zag ik dat deze bij zwangerschap niet gebruikt mogen worden. Geen idee wat de precieze reden is en of dat dan ook al geldt bij zo'n enorm prille zwangerschap, als je überhaupt zwanger bent natuurlijk. Maar wel mssn iets om mee te nemen. Ik heb uiteindelijk een warme kruik genomen en achter me gelegd Succes en ik hoop op een positieve test voor je!
Oh, goed dat je het zegt! Ik wil natuurlijk geen enkel risico lopen, mocht het wel raak zijn. Ik ben net even met mijn dochtertje gaan liggen en toen was het weg. Ik ben bang dat het eerder bekkenpijn/SI-gewricht is dan zwangerschapskramp ...
Spannend hopelijk ben je zwanger Als je klachten die je nu hebt van een eventuele zwangerschap zouden zijn zou je mischien al licht positief kunnen testen .. klachten kunnen optreden naar aanmaak van hcg Ik duim voor je
Gisteren en eergisteren heel veel pijn gehad. Nu ben ik ipv in de ochtend of als ik iets vies rook, de hele dag al aan het kokhalzen. Zou het nou ingenesteld zijn? (Ik maak mezelf impelstimpel)
Wat gek? Ik weet nog dat de verloskundige dat mij aanraadde toen ik bij mijn vorige zwangerschap mijn weeen kreeg. Om deze te verlichten.. zo’n hele grote band was dat voor op je onderrug die dan heel warm werd.
Je zou denken van wel he? Maar eigenlijk ben ik gewoon een grote schijtlijster die niet durft te testen (ik heb ze gelukkig ook niet in huis). Die ader over mijn borst zie ik dus ook alleen in een bepaalde hoek en niet in het volle licht. Vet vreemd xD
Ik denk ook dat je wel positief zou moeten testen als je zwanger zou zijn ivm met de klachten. Die zou je dan moeten krijgen door HCG. Knap dat je je nog kan inhouden.
Spannende periode voor je dus Als al die klachten komen van een zwangerschap zou je al licht positief kunnen testen.echter sorry ik trek je even naar de realiteit progestoron is a b*tch en de klachten die je opnoemd kunnen dus ook heel erg goed van de progestoron zijn. Ik kon door de klachten van progestoron elke maand zwanger zijn... echter bij alle zwangerschappen niks nada noppes aan kwaaltjes gehad Ik zou er dus niet te veel op hopen, sorry echt een dood doener, maar heb het liever gezegd dan dat ik iemand blij maak met een dood vogeltje
Je hoeft niet zo vaak sorry te zeggen hoor, dan voel ik me helemaal zo debiel xD Dat van die progesteron weet ik. Er is natuurlijk een reden dat ik nog niet naar de winkel gewaggeld ben voor een test en een reden dat ik hier een topic open met “eerste ronde en nu al gek”. Ik ben langer dan vier jaar geleden voor het laatst zwanger geweest, waar ik de eerste 12 (!) weken van gemist heb, ondanks dat ik me al die twaalf weken, plus nog wat weken erna, leeggekotst heb (en elke maand gewoon bloed had, dus zwanger was niet in me opgekomen). Dus ik weet het gewoon niet, ondat mijn vorige zwangerschap niet kwalenloos verlopen is. Daarbij ben ik haske gay, dus dit is de tweede keer in mijn leven dat de mogelijkheid van een zwangerschap zich voordoet, vandaar dat ik hier even the waters kwam testen. Sorry. (Sorry van m’n PMS, want ik ga er vanuit dat ik zondag, zoals albeit wat wazig gezegd, gewoon ongesteld word.)
Hihi sorry Dacht benoem het idd van de progestoron, sommige dames hebben het helaas niet vaak in de gaten, of willen het niet zien. Gelukkig ben jij je er bewust van Wat gek ofniet 12 weken gemist. Dan snap ik helemaal dat je het nu niet wil missen! Ik duim voor je dat het raak is En en het is bijna zondag, dus je zou echt al wel een testje kunnen wagen eventueel mer de predictor early die zijn vrij duidelijk en mooi vroeg met testten. Door ke verhaal maar je me nu wel nieuwschierig dus hou je me op de hoogte van het testen
Ja, heel gek, 12 weken gemist. Ik kwam erachter bij de huisarts, omdat ik een “buikgriep” had die niet overging. Meteen doorgestuurd voor een echo en, tadaaa! Een kaboutertje van 12w3d in mijn buik. Ik ben nog vier weken volledig in shock geweest (en daarna kon ik me daar lekker schuldig over voelen, haha, wijvengedoe altijd ook). Mijn moeder is ervan overtuigd dat ik zwanger ben, ik niet zo, al voel ik me verdacht hetzelfde als in die twaalf overgeslagen weken. Overigens heb ik een cyclus van tussen de 26 en 28 dagen, dus eigenlijk voelt maandag testen nog als mezelf in de maling nemen. Ik heb een soort van bekkenpijn (rug, liezen, zwaar gevoel in kruis), maar kan natuurlijk ook opoe zijn die langs gaat komen. Als ik ooit durf te testen, zal ik hier zeker het resultaat komen delen xD