Welke cyclus aanhouden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sadieraven, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meiden.

Ik ben in april gestopt met de pil... Natuurlijk netjes mijn onttrekkingsbloeding gehad.
    De eerste echt menstruatie daarna was gelukkig al na 34 dagen..
    Normaal is mijn cyclus buiten de pil om altijd 28 dagen..

Maar wat moet ik nu aanhouden?
    De normale 28 dagen die ik hiervoor altijd had?
    Of de 34 dagen van de laatste cyclus?

Thnx :)

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    je bent net gestopt met de pil, daardoor kan de cyclus langer of korter zijn dan je bent gewend.

Er word vaak afdvies te geven om van de langste cyclus uit te gaan. ook omdat je 1e cyclus na de pil 34 dagen was. en die 28 dagen was ``vroeger``.
    ik zou dus uitgaan van de 34 dagen, want misschien s dat nu wel normaal voor jou en geen 28 dagen meer.
    Helaas kan het lichaam gekke dingen doen.

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Klopt dat t idd anders kan zijn hihi. Kan het me niet meer herinneren hoe het vroeger was toen ik jong was maar voor ik de pil weer slikte 8 maanden geleden altijd 28 dagen, daarvoor voor de 2de prikpil periode ook 28 dagen en daarvoor voor de 1ste prikpil periode ook 28 dagen. Vandaar hahaha..

Thnx ik zal de 34 dagen aanhouden maar vroeg het me af omdat ik sinds gister krampen heb in mijn onderbuik, een opgeblazen gevoel en meer honger dat ik maagpijn ervan krijg.
    Zit vandaag op de '28' dagen zeg maar :)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je cyclus kan na een tijdje aan de pil geweest te zijn, zijn veranderd. Ga eerst uit van de nieuwe cyclus en bekijk elke maand hoelang hij is. Dan pas krijg je een beeld.

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    +1

Als je toch morgen of overmorgen ongi word is het dag 29 / 30 dan heb je 1e cyclus 34 dagen, 2e 30 gemiddeld dan 32 dagen.maar gewoon bijhouden en zo monitoren, de mijne schommelt ook nog steeds een beetje hoor, maar ben het inmiddels gewend ;) dus maak me er niet zo druk om ;)

Deel Deze Pagina