Zou de boel ook wat regelmatiger kunnen worden door teunisbloemolie als je PCOS hebt? Ik ben al maanden niet meer ongesteld geweest. Wel lekker rustig, dat wel. Maar mis toch eigenlijk wel een menstruatie tussendoor. ( Ja echt! ) Ziekenhuis ben ik ook al geweest. Maar dan krijg je een kuurtje mee, en daarna zou het een beetje op gang moeten komen. Tja.... mooi niet dus. Af en toe een veegje bloed. En thats it.
Ik gebruik borage olie 711 gla. Maar ik ben niet echt therapie trouw..! De maanden dat ik het 3 weken achter elkaar slik heb ik het gevoel dat het beter gaat. Maar of dit het placebo effect is of dat het daadwerkelijk iets doet.. ik weet het nog niet!
Wat mij heel erg lijkt te helpen zijn magnesiumpillen. Klachten zijn dan beduidend minder. Misschien een tip.
Mamia: Ik weet ook niet 100% zeker of de vermoeidheid bij de cyclusgerelateerd is, maar ik ben in januari getest op van alles en nog wat en daar kwam niks uit. Dus ik denk dat het hormoonafhankelijk is bij mij. Nogablokje: Ik lees wel vaker dat het soms langer duurt. Bij mij is het de eerste cyclus ingekort. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. xbabyxdx: Het heeft wel de werking voor een regelmatigere cyclus, maar icm pcos zou ik het niet weten. Je zou het kunnen proberen ?! Bertha&Er14: Zouden we ook nog kunnen proberen. Nu eerst maar de teunisbloem, alles door elkaar zal niet zoveel zeggen denk ik.
Normaal voel ik mijn eisprong altijd links, en altijd heel duidelijk. Dit x heb ik helemaal niks gevoeld.. Nu nog steeds niet. Als mijn cyclus weer 24 dagen zou zijn is mijn NOD aankomende dinsdag, ik neem aan dat mijn eisprong dan nu iniedergeval wel is geweest. Normaal krijg ik altijd zere borsten na mijn eisprong, nu helemaal nergens last van.. Maar het kan toch niet zo lang duren, of helemaal een eisprong tegen houden neem ik aan? We wachten nog maar even af
Pff ik ga stoppen met de teunisbloem. Ik ben nu gewoon op dag 24 ongesteld geworden, 1e cyclus was dit 26 dagen. Ik had een cyclus tussen de 30 en 40 dagen wat ik wel helemaal prima vond. Ik wil niet elke 3 weken ongesteld zijn. Tegen de moeheid helpt het ook niet tot nu toe (2 cyclussen). Dus het is klaar voor mij. Ik ben benieuwd of iemand er meer baat bij heeft.
Ik ga nu trouwens toch weer een pil proberen. Als de vermoeidheid echt hormonaal is hoop ik het dan wat onder controle te krijgen.
Ik heb vandaag mn eisprong en heb maar kort een kleine steekje gevoeld in mn onderbuik met een beetje rugpijn !!! Normaal gesproken liep ik anderhalve dag krom van de pijn Edit: Ik heb ook nog geen last gehad van moodswings
Ik slik GLA voor PMS. Van de Vitaminstore. Echt een aanrader! Minder noodswings, minder depri en gek genoeg veel minder last van pre menstruele kwaaltjes zoals pijn in mijn borsten enzo. Vroeger wel teunisbloemolie geprobeerd, maar daar ging mijn cyclus van in de war en daar merkte ik weinig van. Hier de link: https://www.vitaminstore.nl/Health/Voedingssupplement/multi/vrouw/Zuiver-GLA-borage-olie-met-omega-6-vetzuur-VitaminHealth-/P86678
Het lijkt echt mijn cyclus te verkorten! 6 mei ongesteld, 10 juni ongesteld en vandaag weer! En dat terwijl ik richting de 39 dagen zat.
Na het stoppen voel ik me tot nu toe niet veel anders. Ben benieuwd of ik straks weer later ongesteld ben en of ik minder pijn heb tijdens de eisprong.
Ik ga het binnen kort toch ook maar eens halen. Vorige week vrijdag liep ik krom van de pijn toen ik mijn ovulatie had. Mn vriend vroeg zelfs of het wel goed ging met me. Nu ook afgelopen week weer zo onwijs moe.
Mijn cyclus is hetzelfde gebleven Las laatst ergens dat het vetverbranding stimuleert & ben idd 2 kilo afgevallen sinds ik begonnen ben Heb de afgelopen 1,5 maand niet kunnen sporten ivm drukte & heb totaal niet gezond gegeten. Dan moet het wel de teunisbloemolie zijn geweest
Huh? Echt waar? Ik ben ook twee kilo afgevallen maar heb de fietsvierdaagse gedaan Dat ic met veel snoepen snapte ik niet dat ik afgevallen was, haha wie weet toch maar weer beginnen.
Het helpt mij niet bij het afvallen helaas! Mijn cyclus is wel echt korter en regelmatiger! 6 mei, 10 juni, 10 juli en 13 augustus (ongesteld) Heb er wat meer grip op. Humeur kan beter...