De tegenhanger van het tarwekiemolie topic Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met teunisbloemolie. Wat info over mij: Ik ben ondertussen al ruim 3 jaar van de pil af. Sinds het stoppen heb ik een hele onregelmatige cyclus tussen de 30 - 41 dagen. Na mijn ma heb ik een gemiddelde cyclus van 37 dagen, met een lf van . Dat mag van mij wel een stuk korter en het schijnt dat teunisbloemolie helpt bij een regelmatigere / kortere cyclus. Hebben jullie het de hele cyclus gebruikt of alleen gedeeltelijk? Heeft het de cyclus positief/negatief veranderd? Welke ronde hebben jullie het gebruikt? Welke ronde zijn jullie zwanger geraakt? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik teunisbloemolie ivm premenstruele klachten, nu al zo'n 2 jaar iedere dag. Je kunt zien wat het met mijn cyclus doet, onderaan banner. Heb nu ietsje vaker dan vroeger een wat kortere cyclus (27-29 dagen), maar het varieert wel met soms een uitschieter naar boven. Kan het wat dat betreft niet vreselijk regelmatig noemen . Heb ook teunisbloemolie gebruikt voor ik mijn derde kreeg (ook voor pms overigens, dus iedere dag). Had toen een redelijk regelmatige cyclus rond 30-32 dagen. Teunisbloemolie heeft dat toen niet veranderd. Wat ik toen (en nu) wel duidelijk merk is dat ik best veel dagen 'vruchtbaar' slijm heb voor mijn ei springt, tot wel 5-6 dagen van te voren. Ik kan niet zeggen of dit ook bijgedragen heeft tot verbetering van mijn vruchtbaarheid , want ik was in ronde 1 zwanger van mijn derde, maar dat was ik ook van mijn 1e en 2e zonder teunisbloemolie ... (en toen overigens ook van mezelf regelmatige cyclus van 29-32 dgn)
De eerste ronde dat ik het gebruikte was ik zwanger van m'n dochter, daarvoor had ik echt onregelmatige cyclussen en achteraf gezien die cyclus netjes na 14 dagen eisprong gehad. Ik heb het toen gebruikt tot aan de positieve test. Na het stoppen van borstvoeding mei vorig jaar regelmatige cyclus (gelukkig!) en zwanger geworden in sept. maar helaas een miskraam in nov. Toen na 6 weken pas weer ongesteld geworden op 31 dec. en nu wacht ik op een volgende menstruatie dus helaas cyclus weer onregelmatig. Ik ben van plan om ook weer teunisbloemolie te gaan gebruiken in de volgende cyclus met hopelijk hetzelfde resultaat als bij m'n dochter dus ja ik heb er goede ervaring mee!
Dankjewel voor je reactie! Fijn dat de teunisbloemolie jou goed helpt bij de pms en dat het jouw cyclus een beetje stabiliseert. Ik heb soms ook behoorlijk wat last van emotionele uitschieters om het maar even netjes te zeggen. Dat is inderdaad ook een goede reden om het te gebruiken.
Dat klinkt erg positief! Hoeveel pilletjes/capsules gebruik je dan per dag als ik vragen mag? Op de verpakking bij mij staat namelijk 1 's morgens, 's middags en 's avonds bij de maaltijd innemen, 10 dagen lang in de 2e helft van de cyclus. Dus dan moet ik eigenlijk beginnen na de eisprong?
Ik volg Zolang ik me kan herinneren is mijn cyclus onregelmatig geweest als ik geen pil gebruikte. Vaak zat er 5 of 6 weken tussen. Toen ik de 1e keer met de pil stopte duurde het een maand of 2 voordat ik voor het eerst ongesteld werd en daarna zat er steeds 5 of 6 weken tussen. Uiteindelijk was het in de 5e of 6e ronde raak. Resultaat was een heerlijk ventje van nu alweer 4 jaar. Vorig jaar ben ik voor de 2e keer met de pil gestopt en werd ik na bijna 3 maanden pas voor het eerst ongesteld. Daarna een cyclus van 5 weken, toen 6 weken, en daarna 7 weken... Nu zit ik alweer in de 5e week. Dit maakt het wel ingewikkeld, vooral omdat mijn man voor zijn werk vaak van huis is en het dan wel heel lastig uitkienen is. Dus als mensen positieve ervaringen met teunisbloemolie hebben dan ga ik dat graag ook eens proberen...
Fatou Dat is rot dat het zo schommelt tussen de 5 en 7 weken.. Gebruik je ovulatietesten om zo je eisprong te ontdekken? Want dat zou dan misschien ook handig kunnen zijn, zodat je weet wanneer jouw vruchtbare periode is en hoe lang jouw luteale fase is. Ik ben op cd1 begonnen met teunisbloemolie, ik zal hier mijn ervaringen wel een beetje bij proberen te houden. Als ik over zo'n 2 weken mijn eisprong heb, dan weet ik dat het bij mij heeft geholpen edit: Op de verpakking van mijn potje staat trouwens dat ik 10 dagen lang 3 capsules per dag moet innemen bij elke maaltijd, in de tweede fase van de cyclus (dus na de eisprong). Dit doe ik zelf niet, ik gebruik 1 capsule per dag tijdens mijn ontbijt in de eerste fase van mijn cyclus, dus tot aan mijn eisprong. Mocht dat niet helpen, dan bouw ik het de volgende cyclus op naar 2 capsules per dag.
Ik heb idd wel eens ovi testen gebruikt maar die gaven geen duidelijk beeld. Eerst leken ze op te lopen maar daarna waren ze opeens weer wit. De laatste 2 cycli ben ik er wat minder mee bezig geweest maar nu het voorjaar er weer aankomt
Ik wilde toch nog graag mijn ervaring met teunisbloemolie van deze cyclus met jullie delen. De afgelopen twee cyclussen had ik mijn positieve ovulatietest op cd19. Deze maand op cd17, dus ik heb er twee dagen mee gewonnen Ik ben begonnen op cd 1 met 1 capsule per dag, en heb ze geslikt tot aan de dag van de positieve ovulatietest. Natuurlijk is het niet helemaal zeker of het echt door de teunisbloemolie komt, maar ik vind het wel fijn dat mijn cyclus ietsje korter is geworden.