Ook vakantieplannen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kabouter Klus, 28 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai,

Na vier positieve testen (zie album) durf ik toch wel een beetje te zeggen dat ik zwanger ben. Let niet op de banner, die klopt niet helemaal :(

Maar goed, volgens plan gaan we in Februari nog een week op huwelijksreis; Canarische Eilanden. Omgerekend zou ik dan 6/7 weken zwanger zijn, als alles goed blijft gaan. Zijn er dingen waar ik nog rekening mee moet houden, bv. tijdens het vliegen, bepaalde maaltijden etc.?
    Normaliter heb ik reistabletten op recept van de HA (omdat ik Primatour en andere tabletten niet goed wegkrijg); iets met Promethazine/Promethazinum o.i.d. Lijkt me verstandig om even te checken of ik die nu wel mag slikken? Kun je daar nu al iets over zeggen?
    Ik wil sowieso eind volgende week nog even naar de HA voor een bloedtest, dus dan overleg ik even...
    Ow ja, enneh.... is het verstandig om op vakantie een verklaring van de huisarts mee te nemen, of denk je dat dat niet nodig is?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kabouter Klus,

Over Promethazine durf ik niet een harde uitspraak te doen. Vraag het even aan de huisarts inderdaad. Die moet dat weten. En als je nog niet bij de verloskundige bent geweest (of de huisarts als die je zwangerschap begeleidt) zou ik wel even via de huisarts een verklaring meenemen dat je zwanger bent. Of zorg dat je voor die tijd een afspraak hebt voor een zwangerschapsintake bij de verloskundige/huisarts. Dan kun je je zwangerschapskaart meenemen op je trip.

Let op vakantie goed op dat je niets eet dat bedorven zou kunnen zijn. Drink voldoende (2-3 liter op een dag) en ik weet niet of er een lekker zonnetje staat, maar je kunt door de zon een zogeheten zwangerschaps masker krijgen. Kan geen kwaad, maar het staat wat raar... Smeer jezelf goed in.
    Verder lekker genieten en misschien wel zorgen voor een overgeefzakje..... ;)

Groetjes Brigitte

3. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voldoende drinken, dat was ik sowieso al van plan, omdat ik de laatste keer een giga zonnesteek heb gehad; petje en zonnebril gaan dus zeker mee! En dat insmeren was ook al ingecalculeerd; ik heb al een goeie zonnebrand nodig omdat ik anders verga van de hittebulten.

Tja, en wat betreft dat overgeef-zakje... Met reistabletten heb ik daar tijdens het vliegen geen last van, in principe. Als ik nu van de huisarts weer (misschien andere) reistabletten krijg, zou dat misschien niet ook een beetje die zwangerschapsmisselijkheid tegegaan? Ow ja, schiet me te binnen; ik draag tijdens het vliegen ook altijd van die Seabands aan mijn polsen; is ook tegen reisziekte, maar dat schijnt ook tijdens zwangerschap gebruikt te kunnen worden.

Wat raad je me aan; simpelweg een verklaring van de huisarts, of zou ik, met de nodige uitleg, ook al vrij vlot (voor de vakantie) bij de verloskundige terecht kunnen? Of doen ze dat niet zo snel?
    Ga morgen denk ik maar eerst de HA bellen... ;)

4. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai,

Ik ben weer eens even gaan snuffelen en kwam het volgende tegen, dus ik verwacht niet veel problemen.

Guiacol/Promethazine/Ipecacuanha Stroop: Zwangerschap
    Dit medicijn kan, voor zover bekend, zonder bezwaar worden gebruikt tijdens de eerste 6 maanden van zwangerschap.
    Dit medicijn niet gebruiken tijdens de laatste drie maanden van de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).

Maar ga natuurlijk wel overleg plegen met de HA.
    In elk geval nog bedankt voor je snelle antwoord! :p

Deel Deze Pagina