Hallo! Kan iemand mij geruststellen... of teleurstellen... Deze maand houd ik voor het eerst alles op papier bij. Al aantal maanden bezig en ondanks dat we al twee geweldige kindjes hebben is het verlangen naar een derde kindje erg groot!! De eerste zwangerschap was ik de tweede maand al zwanger. Bij de tweede zwangerschap heeft het 7 maanden geduurd met veel buikpijn en lange cyclussen, toen we naar de gyn. mochten voor een controle ivm de buikpijn zag hij een mooi eitje en had ik 2 weken later een positieve test... Maar nu dus voor nummer 3!! Woensdag 21-8 en donderdag 22-8 positieve ovutesten gehad. Ik had vanaf zaterdag 17-8 duidelijk eiwitachtigslijmverlies met een piek op donderdag 22-8. Donderdagochtend enorme buikpijn gehad, linksonder... Temp schommelt tussen 36.3 en 36.5 Afgelopen 2 dagen (24-8/25-8) wel temp van 36.56 en 36.57 maar vanmorgen weer 'gewoon' 36.41. Lag deze twee dagen ook later in bed... Alles wijst erop dat ik donderdag/vrijdag eisprong heb gehad... behalve de temperatuur... Nu zijn de ovulatietesten weer negatief (wel streepje te zien, maar dit heb ik altijd). Zou de temp nog omhoog kunnen gaan voor een goede eisprong of is het deze maand helaas/jammer/pech/... Ik lees graag jullie reacties... Thanx!!
Als ervaringdeskundige in niet ovuleren.... Je temp moet een 3 tal dagen minstens een 0,3 hoger zijn dan voor ovulatie. Het kan dat je lichaam wel wil, maar niet kan. Je ovutesten zijn dan positief maar je temp stijgt niet, je lichaam kan het later in je cyclus opnieuw proberen. Niet ovuleren kan van veel factoren afhankelijk zijn vb stress. Funcioneert je lichaam normaal laat het dan en het komt wel goed. Heb je pech zoals ik en blijft je lijf maar proberen en niet lukken, kijk dan eens op mijn profiel, het heeft mij goed geholpen. Blijf nu voorlopig tempen en ovutesten gebruiken om te zien of je lijf opnieuw een poging onderneemt. Het kan dat je zonder ovulatie licht ongesteld wordt, maar het kan ook van niet zoals ik. Na een cyclus van meer dan 60 dagen kan je dan even bij je HA Primolut vragen om op gang te trekken. Je mag me altijd vragen stellen als je dat graag wil. Je hoeft nu niet meteen te paniekeren, je kan zwanger worden want je hebt kinderen, net zoals ik, dus even de de kat uit de boom kijken.
Thanx, Isso. Ik zal je profiel eens bekijken... Vanmorgen een temp van 37.2, dus zeker hoger... Afwachten wat het de komende dagen doet... Zou mijn eisprong dan echt gisteren geweest zijn ondanks negatieve ovulatietesten en slijmverlies wat donderdagavond ophield?! Of idd geen eisprong zoals jij zegt... Ook ergens gelezen dat 1 op de 5 vrouwen geen temp.verhoging waarnemen na de eisprong!?!