Een vermoeden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AndijkGirl, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo iedereen.

Ik zit ergens mee maar weet niet waar ik het kwijt moet.
    Zal aan het begin beginnen.

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 3 Juni en ik heb een cyclus van 28 dagen. Ik slikte de pil toen niet omdat wij bezig waren met zwanger worden.

Op zondag 7 Juli gingen wij op vakantie. Maar toen dacht ik op woensdag: Laat ik de pil maar innemen want ik wil niet ongesteld op vakantie. En op donderdag 25 juli kreeg ik een bloeding. Ik dacht: het zal wel een vervroegde ongesteldheid zijn. Zondag 28 juli ging ik weer naar huis en een paar dagen daarna was de bloeding nog niet gestopt. Uiteindelijk duurde de bloeding maar liefst 2 en een halve week.

Maar ik merkte iets op, mijn buik begon op te zetten en voelde mijn baarmoeder iets boven mijn schaambeen. Afgelopen vrijdag heb ik een zwangerschapstest gedaan om gewoon uit te sluiten of ik zwanger ben of niet. De test gaf uiteindelijk een hele lichte positieve uitslag. Als ik 's avonds in bed lig, kan ik mijn baarmoeder voelen. En die zit ruim 2 centimeter boven het schaambeen. Ik heb geen idee of ik uberhaubt zwanger ben, maar zo voelt het wel. Mijn buik groeit nog steeds. En voel soms van die klopjes onder in mijn buik en als ik van zit, ga staan, doet het pijn.

Kan het zo zijn, toen ik de pil voor de vakantie innam, dat ik al zwanger was?

Excuses voor het lange verhaal..

2. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    En tussen 3 juni en 7 juli ben je niet ongesteld geweest?

3. Ik ben van 3 Juni tot 8 Juni ongesteld geweest en daarna niet meer.

4. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Raar zeg! Ik zou nog een test doen en anders de huisarts of vk bellen. Het kan ook zijn dat je zwanger bent geweest, maar als je buik nog steeds groeit..

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    hmmm vreemd. Zou nog een testje doen, kijken of die weer positief is en misschien duidelijker.
    De pil innemen is ook niet heel handig geweest want nu raakt je cyclus mogelijk verstoord, vandaar misschien lange bloeding.
    Zou dus gewoon kijken of er alsnog pos test komt en anders nieuwe menstruatie afwachten.

6. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    poeh, lastig en vreemd tegelijk.
    Tussendoor de pil innemen was denk ik helaas niet zo slim.
    kan je cyclus behoorlijk van slag maken.
    Ik zou het nog even aankijken en om de dag ofzo even een testje doen, dan weetje of je zwanger bent want de testen horen steeds duidelijker te worden.
    Of even een CB met indicator halen, als die zwanger aangeeft, kun je de VK bellen en het verhaal ook even voorleggen :)
    succes ermee en ik hoop voor je dat je zwanger bent, want ik lees dat dat wel de plannen zijn :)

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je hebt de pil niet genomen op de eerste dag van je menstruatie, daarnaast ben je in de eerste maand dat je hem weer slikt niet beschermd. Dus als jullie onbeschermd sex hebben gehad dan is de kans aanwezig dat je op vakantie zwanger geworden bent gezien de positieve test. Je hebt echter wel twee weken bloed verloren. Het bloedverlies en de pijn die je aangeeft klinkt voor mijn als een teken om naar de huisarts te gaan.

8. Nou ik was zowiezo al van plan om een nieuwe test te doen. Maar de pijn als ik van zit, naar sta ga, heb ik ook bij al mijn andere zwangerschappen gehad.

Het is inderdaad onze bedoeling om weer zwanger te worden. We zijn vorig jaar met 21 weken een kindje verloren en hebben een jaar gewacht om weer iets te doen.

Dus als de test weer posi is, dan is dit mijn vijfde zwangerschap.

En spring ik een gat in de lucht! :D

9. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    wat spannend zeg! zwanger lijkt me toch duidelijk als de test posi is. t gaat nu dus alleen om de termijn begrijp ik.
    En het bloeden is idd erg vreemd! gefeliciteerd zou ik zeggen hoor!

wat je noemt qua pijn... ik heb bij bv niezen of idd opstaan dat ik een soort scherpe trekkende pijn voel in mn onderbuik. moet ik echt even zuchten om het weer goed te krijgen. alsof het een soort kramp is zoals n mn kuit, t schiet er ineens in. herkenbaar? (ben niet zwanger, nog vrijdag tot mn nod)

10. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het geen miskraam zijn?

11. Ja Giosy, de pijn die jij beschrijft met het opstaan heb ik inderdaad.

Het gaat inderdaad om de termijn hoe lang ik zwanger ben.

Ik heb geen idee of het een miskraam zou kunnen zijn. Ik bloed nu al lang niet meer sinds ik met de pil toen ben gestopt, wat de huisarts toen tegen mij zei.

Ik zal denk ik maar even de huisarts raadplegen of hij misschien iets weet. En als ik dan niet zwanger zou zijn (waarvan ik niet vanuit ga) waarom blijft mijn buik dan groeien..

12. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    maar je testte toch net pas posi? en dat bloeden is al langer achter wege? dan zou je toch niet meer posi moeten testen?
    ik zou meteen bellen, uitleggen aan assi en van haar horen hoe nu verder.
    en ik herken dus wel die pijn! en mijn buik groeit de pan uit (ik twijfel nog of mijn ongi van 2 aug wel echt was omdat het maar 24 uur duurde en ik na een week enorme klachten kreeg, overgeven/misselijk/borsten die eruit knallen etc)

13. Tja, ik sta zelf ook voor een raadsel.

Ik heb bedacht dat ik morgen de ha ga bellen en alles uitleggen zoals jij zei. Ik hoop dat ik dan misschien wat meer te weten kom.

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    succes bij de ha ben benieuwd

15. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Persoonlijk moest ik zelf ook als eerste denken aan een miskraam. Je zegt dat je een bloeding van 2.5 week hebt gehad. Dat vind ik veelste lang voor een normale menstruatie. Daarnaast test je nu pas licht positief. Na een miskraam, kan je eventueel nog een tijd licht positief testte. Mocht je al langer zwanger zijn, dan zou je test nu al duidelijker moeten zijn.

Het kan natuurlijk nooit kwaad om naar je huisarts te gaan. Wellicht dat hij of zij je meer kan vertellen wat het is of is geweest.

Deel Deze Pagina