Teutonia kinderwagen opmaken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anna1978, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Goedemiddag medezwangeren :p

Ik heb de teutonia kinderwagen binnen en nu dacht ik even naar de stad lakentjes kopen. Maar als ik in de kinderwagenbak kijk ligt er een ingebouwd matras in.
    Wat voor lakens moet ik kopen?
    Kon nu alleen verzinen dat ik een laken ovaal knip en hem erin leg, beete apart.

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Lakentjes van een wieg worden normaalgesproken gewoon gebruikt.
    Die hoeken kun je gewoon onder het matrasje vouwen.

3. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Gelukkig iemand met hetzelfde probleem !

Ik heb ook 'n teutonia en ik snap er niks van..
    Wat ik nu maar dacht is om gewoon een zeiltje van 'n wieg en 'n lakentje of hydrofiel luier erin te leggen tegen eventuele vlekken.. Het is dan wel niet 'veilig' opgemaakt, maar als ze erin ligt ben ik er toch bij, ik wil hem niet gebruiken om 's nachts in te slapen dus kan 't geen kwaad dacht ik..

Of zou er nog 'n matrasje in moeten ? Lijkt me sterk.. en duur.. maar ik kan 'm dus ook niet opmaken !
    Mocht je nog 'n oplossing vinden dan hoor ik het graag :) En als ik wat bedenk dan meld ik me ook, maar voorlopig wou ik het maar zo doen..

4. NewMama

NewMama Lid

1 mei 2008
    87
    0
    0
    ik snap er ook nog niets van hoor!
    Hoe maak ik een wandelwagen op?!

Hahahaha :)

5. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Je kan een extra dik matrasje bestellen en lakentjes. Het extra matras kan je denk ik wel opmaken want dat zou dan los moeten zitten en dan kan je er wel iets omheen vouwen.
    De levertijd is alleen een week of tien, vraag is of ik dat ga redden.....

6. mirjam2112

Ja hier ook :)
    Maar het matrasje wat er al in ligt is dik genoeg lijkt me.. het was al 'n dure kinderwagen, om dan ook nog een extra matrasje te kopen..
    Hebben ze bij jou in de winkel er iets over gezegd toen je'm kocht ? Bij mij in ieder geval niet..
    De kraamzorg komt hier dinsdag voor 'n intake, ik zal wel eens vragen of zij 't dik genoeg vind.. zo niet dan moet ik ook maar aan 'n matrasje :)

7. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Het matras lijkt mij idd dik genoeg, mijn zusje werkt in het ziekenuis en zei gisteren het matras is goed, ze voelde door de stof heen dat de structuur zo was dat ze er lang in mogen liggen.
    Ze hebben mij er in de winkel ook niets over gezegd, heel vreemd.
    Ze verkopen bij het babypark wel lakens speciaal voor de teutonia (weet ik nu...) maar die moeten besteld worden.

8. Irene82

Irene82 Actief lid

20 dec 2006
    112
    0
    0
    Hier ook iemand die de teutonia heeft gekocht. En bij mij bij het babypark gaven ze de volgende tip. Het matrasje kan je eruit halen, zit er nu onder, dit leg je boven de bekleding en dan je het gewoon opmaken met een molton, hoeslakentje en dan gewoon een laken met dekentje. In duitsland dekken ze de baby's alleen maar toe en stoppen ze ze niet in zoals wij doen. Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

9. mirjam2112

He dat is nog eens 'n goeie tip :)
    Vandaar dat alle kinderwagens losse matrasjes hebben behalve de teutonia !
    Ga het straks gelijk proberen want ik had al hoeslakens enzo voor de wieg gekocht.. kunnen mooi hierin !
    Bedankt!

10. mirjam2112

Nog 'n vraag.. ik heb 'n wiegendekentje voor in de kinderwagen.. als ik hem opmaak zoals 'n bedje (dus 't dekentje onder 't matrasje wegstoppen) blijft er 'n hele bobbel over haha. Dan ligt ze scheef..
    Zijn er misschien nog kleinere dekentjes dan?

11. Irene82

Irene82 Actief lid

20 dec 2006
    112
    0
    0
    Hier heb ik toevallig vrijdag tip voor gekregen van de kraamzorg, dit had ik namelijk ook in het ledikantje en in de wieg. Leg een (bad)handdoek aan de bovenkant onder matrasje en het ligt weer gelijk (zo dubbel slaan dat gelijke hoogte is als de bult aan onderzijde).

12. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    :) Super, dank je wel!
    Ik gelijk naar boven gelopen en de achterkant van de bekleding omhoog getrokken, dacht ik eerst nog oh dan moet ik het zeker openknippen... Eerst even verder kijken het zit gewoon in een hoesje.
    :oops:

Kan ik van de week even lakens gaan kopen!

13. mirjam2112

Nou ik heb er 'n zooitje van gemaakt haha.. heb de matras eruit gehaald maar het hoeslaken was nog veel te groot dus 't werd bobbelig enzo..
    Laat 'm nu maar gewoon zo erin liggen, molton beschermer en een lakentje of hydrofiel erop en klaar maar :)
    Als de duitse baby's zo groot worden kan de mijne het ook wel haha..
    Maar super bedankt voor de info ! Ben blij dat 't niet aan mij lag :)

14. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik wist niet eens dat je een kinderwagen op moest maken !

ik ga volgende week de teutonia fun bestellen
    ik dacht dat je je kindje gewoon kon toedekken met een dekentje
    of begrijp ik het verkeerd, ik heb me in dit gedeelte nog niet echt verdiept! :)

15. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    mwahaha ik heb me er nog niet aan gewaagd maar ik denk dat ik hetzelfde uitkom.... De kraamzorg gaat het vast opnieuw doen :)

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb de bak nog nooit op gemaakt. Ik merk dat je er zo weinig gebruik van maakt.
    Als hij er wel in ligt dan dek ik hem gewoon toe met een dekentje

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, ik zit te lezen en denk: wat doen jullie moeilijk! ;)

Ik heb een Quinny en een molton onderlegger en waskussenhoes om het dunne matrasje gedaan. En om toe te dekken een dekentje eroverheen, niets instoppen.
    Ik heb Eva nog nooit ingestopt, dus het is niet alleen in Duitsland dat ze het niet doen ;).

18. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    kan je niet gewoon een molton onderlegger, daarover een hoeslakentje, daarover een hydrofiel en dan iets van een dekbedje?
    dan is de baby wel toegedekt maat niet volledig ingestopt!
    of zeg ik nu iets heel stoms :)
    ik denk dat ik strax niet ga instoppen.
    vind ik zon gedoe!

19. mirjam2112

Snoopy: Dat zei m'n vriend ook al, die is niet zo moeilijk daarin haha

Jessica: Zo ga ik 't denk ik ook niet, niet te moeilijk maken :)

20. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    @ mirjam 2112

ik zie wel!
    jouw methode van de pb was ook prima!
    ik vraag eerst wel wat mijn moeder er van vind!
    zij gaat tenslotte oppassen en gebruik hem net zo vaak!

Deel Deze Pagina