kma reflux of toch iets anders ik weet het niet meer hoor

Discussion in 'Baby en dreumes' started by paars, Apr 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Al vanaf week 2 ( nu 8 weken) heeft mn mannetje last van krampjes en spuugt hij veel. Ik gebruikte hier nutrilon standaard.
    Heb toen minder voeding gegeven omdat ze zeiden dat hij te veel kreeg..
    Op tenduur steeds meer gaan geven want ja hij moet toch ergens van groeien!!
    Krampjes gingen niet over en moest over stappen op friso standaard omdat hier minder vezels in zitten.
    Hij kreeg toen 90cc met 3 schepjes voeding.
    krampjes bleven hetzelfde en hij begon steeds meer te spugen... het kwam er al weer uit terwijl het flesje nog niet eens leeg was.. toen begon hij ook tijdens de fles te huilen wat nu nog zo is.. na 2 slokken hoor je het gewoon in zn darmpjes alweer rommelen. paar x bij dokter geweest en bij het cb.
    Ik moest nu overstappen op friso comfort.
    En ja het spugen was over!! Het kwam nog wel eens op maar het bleef binnen!
    Krampjes daar in tegen werden alleen maar erger..
    Weer naar de hap geweest Waarschijnlijk reflux.. niets aan te doen zeiden ze!
    Nu inmiddels 2 weken op friso comfort en krampjes worden steeds heviger gister weer op hap geweest want hij bleef steeds huilen van de pijn.. zoo zielig!!
    En weer naar huis gestuurd met paar zetpilletjes.
    Vandaag cb nog een keer gebeld en moest nu overstappen op friso ha om te kijken of het dan toch kma kon zijn..
    vanmiddag gelijk gehaald en 3 uur zn flesje gegeven met deze voeding met het resultaat dat het gelijk er weer uit kwam..

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.. mn zoontje groeit dus ook al niet goed en hij krijgt steeds meer pijn.. Ik mag woensdag pas naar de kinderarts heb vanmorgen gebeld of hij vandaag mocht maar dat mocht dus niet...
    Ik ben het zooo zat het is verschrikkelijk om te zien dat zo n kleintje zo veel pijn heeft....
    Zijn er mensen die ook al eens zo iets hebben meegemaakt??

Sorry voor het lange verhaal maar moest het toch ook even kwijt..

Liefs,

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hallo Paars,

Het zou heel goed KMA kunnen zijn, want tengevolge daarvan kunnen kindjes ook weer reflux krijgen. Wanneer jij echter bent overgestapt op Friso HA (wat bedoeld is ter preventie als er door familiaire belasting al veel kans is op KMA) dan kan je kindje als hij KMA heeft hier nog op reageren. Als je echt wilt kijken of hij KMA heeft, zal je moeten overstappen op de echte koemelkvrije voeding en dat is Friso Intensief HA tegen koemelkallergie.

Dat hij nu weer spuugt is ook wel vrij logisch omdat de voeding die je nu geeft waarschijnlijk niet is ingedikt en dat was de comfort-voeding wel. De voeding die je nu geeft, kun je dan ook het beste indikken met Nutriton. Dat is johannisbroodpitmeel wat apart vekocht wordt en wat bij de comfort-voeding al aan de voeding is toegevoegd. Van Nutriton johannisbroodpitmeel kun je net zo veel schepjes toevoegen als nodig is tegen het spugen en het is ook hypo-allergeen.

Wat de reflux betreft zou je ook eens naar een osteopaat kunnen gaan. Ik heb hier op het forum al veel gelezen, dat dit goede resultaten kan hebben. En wanneer je dus echt wilt kijken of het KMA is, moet je overstappen op Friso Intensief HA.

;) Frieda

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Heb je al Nutriton geprobeerd door de voeding? Dit lkan goed helpen tegen het spugen in ieder geval.
    Ik zou het consult bij de kinderarts even afwchten. Waarschijnlijk zal je nog weer andere voeding voorgeschreven krijgen of een maagmedicijn of beide misschien wel.

Als een kindje niet goed groeit kan het een teken zijn van KMA. Hoeft niet maar kan wel.

Sterkte meid. Het is zoeken naar de juiste behandeling/dosering. Mijn dochter heeft ook reflux en heeft heel veel gehuild en gespuugd.

4. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Nou ik heb sinds vandaag een heel ander kind hoor!
    Hij spuugt na zn flesje niet meer hij heeft bijna niet gehuild vandaag en heerlijk geslapen.
    vanavond was het weer even mis veel winden laten en krampjes met veel gehuil.. Maar mijn mannetje heeft vandaag zoveel gelachen! Zovaak heb ik dat nog nooit op 1 dag gezien ..

Misschien dan toch koemelkallergie?? morgen eindelijk naar de kinderarts en ben benieuwd wat die ervan zegt!!!

Share This Page