De titel zegt het al, hoevaak hebben jullie kindjes een poepluier? Mijn dochter is nu 7 weken en had steeds moeite met haar ontlasting, en mede vanwege reflux en de moeizame ontlasting zijn we nu over op andere voeding. maar nu is het alweer de 3e dag zonder poepluier, terwijl ze eerst altijd om de dag wel ontlasting had. kan het zijn dat ze aan deze voeding moet wennen, en daarom nog geen ontlasting heeft ?ondanks dat het juist licht verteerbare voeding is en het hiermee makkelijker en vaker zou moeten komen? ik weet dat ze met bv soms maar 1 poepluier per week 'mogen' hebben, maar hoe zit dat met fv? ik weet niet of ik me zorgen moet maken?
de ene keer heeft mijn meisje elke dag een poepluier, dan zit er weer een aantal dagen tussen, dan weer om de dag, is hier nog geen pijl op te trekken ik geef ook fv
tot 21 dagen moet de baby elke dag poepen, maar die van jou is al wat ouder ik heb gelezen dat hij bij bv tot uiterlijk 10 dg niet hoeft te poepen, en bij kunstvoeding eens per 24 uur moet poepen. misschien kun je haar buikje masseren of haar op haar buikje laten spelen in de box. de thermometer erin is ook een manier, maar dat mag je niet te vaak doen ivm de kringspieren die slap kunnen worden. Hier had de kleine tot 7 weken echt 8 keer daags een poepluier. hij kreeg toen borstvoeding. maar werd dan ook 4 maal daags getemperatuurt. toen hij met 4,5 maanden kunstvoeding kreeg is ie overgegaan op 1 keer daags en sinds de fruithap 3 keer daags een poepluier. groetjes