Onderzoek met een roesje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wup, Jun 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hey meiden,

Het duurt nog even maar in augustus krijgt onze man opnieuw een echo van zijn hartje in het UMCG. Een half jaar geleden hebben ze wat dingetjes gezien en nu gaan ze opnieuw beoordelen. De vorige keer was hij erg onrustig en daarom krijgt hij nu een soort roesje dmv dormicum.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ging het onderzoek goed en was je kindje echt lekker rustig? Normaal is hij erg druk en houd helemaal niet van gefrut aan zijn lijfje. Ik kan me er nu al druk olm maken hoe het onderzoek straks gaat. Hij moet eind vd ochtend komen en moet nuchter. Hij mag 's morgens om 6 uur ofzo nog wel een ontbijtje.

Liefs,
    Wup

2. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    up!

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    ja, heeft mijn zoontje ook 1x gehad!
    De eerste keer dat hij een echo moest was een ramp, hij bleef niet stil liggen en het resultaat was een zooi slechte beelden.. Hij was erg onrustig doordat hij de situatie niet kende, en er allemaal mensen die hij niet kende hem vast hielden (ik kan er zelf echt niet tegen om hem tegen zijn wil plat vast te drukken op de bank voor zo'n duur!!) en ze het 'effe snel' wilden doen. Ja sorry, maar zo'n kleine uk van een paar maanden oud blijft dus echt niet stil liggen..
    Dus de volgende week terugkomen en toen kreeg hij een roesje. Was ook niet echt heel fijn om hem zo slaperig van die medicijnen te zien, maar het hielp wel. Het was een lange tijd om niet te eten (werden ergens in de middag geholpen), maar het was zo gebeurd gelukkig! Met goede beelden!

4. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Mijn dochter heeft het ook wel een gehad toen ze in het ziekenhuis lag. Zij kreeg alleen vaak ketamine. Ik vond het niks een roesje! Het is dan net of ze er wel zijn maar ook weer niet..beetje vaag zeg maar.

Ik vind het echter maar apart dat ze dit voor een echo onderzoek doen. Mijn dochter heeft wel 30 echo's aan haar hart gehad maar echt niet dat ze daar een roesje voor kreeg. ( alleen toen het echt heel erg ernstig was en ze de zaak goed moesten bestuderen maar toen lag ze dus al in het ziekenhuis).

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    J. heeft dus een klein VSD en mogelijk bindweefsel in zijn aorta, dit moeten ze dus in de gaten houden want dit kan later een vernauwing geven. Verder schijnt zijn hartje er dus wat 'anders' uit te zien dan normaal. Om nu goed te kunnen kijken moeten ze dus wel een roesje geven want anders wordt het dus helemaal niks. Hij krijgt geloof ik dormicum.

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    ha wup! wanneer staat hij gepland? Is altijd spannend he, zo'n onderzoeken. Mijn zoontje moet nu nog af en toe op controle voor zijn hart (gelukkig pas weer volgende zomer!!!), hij is geopereerd aan een complete avsd. Hij heeft 2 dagen op de IC gelegen en mocht daarna gelukkig al naar de gewone kinderafdeling waar hij een paar dagen is geweest. Het is heel mooi genezen nu!
    Was een hele heftige tijd waarbij ik me echt veel zorgen heb gemaakt en flink gestressd was, en we hebben veel op en neer gereden om maar bij de kleine man te kunnen zijn! Gelukkig lachte hij na 2dagen alweer, en dat gaf veel hoop.
    Mocht er wat aan de hand zijn; kleintjes zijn er vaak snel weer bovenop!

Wat zagen ze bij je zoontje dan wat 'anders dan anders' is?

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hij moet op 24 augustus, gelukkig eerst nog even op vakantie.

Zijn hartje schijnt er anatomisch gezien net iets anders uit te zien dat een normaal gemiddeld hartje, maar het valt wel allemaal binnen de normaal. Zo schijnt hij een klein VSD te hebben wat eruit ziet als of het geopereerd is (dun weefsel zit er) en er schijnt dan weer een flapje weefsel voor te zitten. Lekker vaag dus.

Tijdens de 20-weken echo dachten ze een ernstige hartafwijking te zien maar dat valt dus gelukkig allemaal mee.

8. Tink

Tink Niet meer actief

Eigen ervaring met dormicum: je wordt er zo suf als wat van, maar daarnaast zorgt het voor een flink gat in je geheugen.
    Ik vond dat zelf niet prettig, maar misschien dat het voor een kind juist wel fijn kan zijn? Hij zal zich er dus later weinig meer van herinneren.

Share This Page