Mijn zoontje van 7 maanden kan al ruim een maand zelf zitten. In de box trekt hij zich op tot staan. Ook in de loopstoel staat hij de hele tijd. En kijkt dan heel trots de kamer in. Ook gaat hij van zit naar voren op zijn buik om iets te pakken. Rollen van rug naar buik kan hij niet. Het is net of hij dit overslaat haha. Bij wie van jullie waren de kindjes ook zo snel? Ik heb het idee dat als hij zo doorgaat, hij voor zijn 1e verjaardag nog loopt.
Kan je zoontje ook zelf gáán zitten? Zo niet dan zou ik hem sowieso niet teveel laten zitten, is niet goed voor zijn rug. Ik zou hem veel op zijn rug neerleggen en dan speeltjes nét buiten zijn bereik leggen. Klinkt zielig maar hiermee stimuleer je dat hij gaat draaien en juist die spieren zijn belangrijk bij het zelf gáán zitten en straks met kruipen en lopen. Van een loopstoel ben ik geen voorstander, je laat je kind lopen terwijl zijn lichaam daar nog helemaal niet klaar voor is. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Mijn zoontje ging ook zo snel. Hij kon met 6 maanden al zitten en trok zich ook op tot staan in de box. Ook begon hij rond deze tijd met kruipen. Van rug naar buik en van buik naar rug rollen deed hij al veel eerder, ik geloof met 2/3 ofzo maanden al. Daarnaast kon hij met 7 maanden inderdaad ook zelf gaan zitten. Een loopstoel heb ik nooit gebruikt, wel had hij loopautootjes waar hij mee oefende. Met 10,5 maanden liep hij voor het eerst helemaal alleen los. Probeer hem zijn eigen tempo te laten bepalen, maar zolang hij zelf er aan toe lijkt te zijn kun je hem in mijn ogen best motiveren om door te gaan hoor. Wij reageerden altijd super enthousiast als hij begon te stappen achter zijn loopauto en dan had hij de grootste lol. Je had dat trotse koppie eens moeten zien haha.
hier zelf gaan zitten met 5 maanden en 5,5 maandd kruipen en 6 maanden optrekken.en met 9 maanden los stappen. loop stoel heeft hij gehad toen hij al kon lopen maar eerder niet tis niet goed voor de heupjes.
Heerlijk dat ie zo lekker snel is. Ik zou hem genoeg uitdaging aanbieden om hem aan te moedigen zelf te gaan rollen, dan leert ie ook om zelf te gaan zitten, kruipen, optrekken, en dan lopen. Dit kun je inderdaad doen door zijn speelgoed wat verder te leggen, en dan naast hem gaan zitten en aanmoedigen om vooruit te komen (of te gaan rollen) Geniet ervan!
Hier ook een snelle dame, en alles in het eigen tempo is t beste hoor! loopstoeltje zou ik eerlijk gezegd niet doen... Over het lopen, wie weet is hij snel Maar het zoontje van een vriendin wilde al steeds staan en stappen vanaf een maand of 7 maar los lopen durfde hij vanaf 15 maanden. Uiteindelijk was mijn dochtertje eerder.
Fijn he, wanneer je kindje zich goed ontwikkeld.. Hier ook een snelle meid. Met 7 maanden gaan staan en kruipen, zelf gaan zitten met 7,5 maand. Lopen heeft daarentegen duurde wat langer. Rond haar eerste verjaardag de eerste stapjes, met 13,5 maand liep ze los. Dus niet overdreven snel. Tussen de 8 en 12 maanden heeft ze heeft ze zich vooral gericht op het praten, das ook heel leuk!
Mijn dochter was ook zo snel Precies even snel zoals je het beschrijft Ze ging met 6 maanden zelf zitten Met 7 maanden stond ze in de box Met 6,5 -7 maanden kroop ze Met 8 maanden: papa en mama zeggen Met 9 maanden stond ze rond de tafel Met 10 maanden stond ze los Met 11 maanden de eerste stapjes Met 12 maanden liep ze super goed! Ze is nu 21 maanden, en ze praat als een kind van 3!!!! Ze spreekt zelfs een deel engels, en kan in NL en ENG van 0 tot 10 tellen
Hier ook een snelle jelle. Zelf gaan zitten met 7 maanden, een week later gaan kruipen, met 8 maanden gaan staan, met 9 maanden langs de randjes lopen en nu sinds vorige week af en toe een paar stapjes los. Ik moet eerlijk zeggen, met het loslopen heb ik wel even het besluit moeten maken om haar niet te veel te pushen. Al duurt het nog maanden, ze moet het zelf willen en durven. Nu doet ze het iets minder vaak, maar ze kan het nog steeds en leert het wel op haar eigen tempo! Praten daarentegen doet ze helemaal niet (ja kletsen tegen een boek ofzo), dus niet in alles is ze snel!
Of hij voor z`n eerste jaar los loopt is niets van te zeggen! Dochter was ook lekker snel met alles, maar los lopen deed ze pas met 16 1/2 maand! Niet bepaald snel dus, terwijl ze met nog geen 9 mnd wel los door de box liep. We dachten ook die loopt wel voor een jaar, niet dus
Zelf gaan zitten lukt hem nog niet. Die loopstoel gebruik ik ook niet veel. Ik weet dat het 10 minuten per dag mag ivm de heupjes. Hij probeert het rollen wel. Komt ook al een heel eind, maar heeft nog net even dat laatste zetje nodig. Ik heb ook een bal die zelf rond draait en waar muziek uit komt om te stimuleren te gaan kruipen.
jeetje wat snel zeg! die van mij is bijna 7 maand maar doet niet echt moeite om te rollen (heeft het wel al gedaan). Zakt als een zoutzak inelkaar hahaha dus voorlopig zit hij ook nog niet. Hij is wel goed in zijn moteriek. Pakt alles heel goed aan, ook kleine stukjes en pakt alles om zich heen. En vandaag zijn eerste tandje door hihi!
Julie was ook behoorlijk snel met zelf gaan zitten (6,5 maand), kruipen (vlot met 7 maanden), optrekken en stapjes langs de tafel lopen, of tegen de muur, of achter haar Nijntje-loopwagen (9,5 maand). Hoewel dat lopen langs de tafel steeds handiger gaat, en ze steeds grotere stukken achter die Nijntje wagen aan door de kamer crosst, loopt ze nog niet zelf. Wij hadden dat met haar ontwikkeling wel gedacht, mensen om ons heen zeiden ook ooooh die loopt voor ze 1 jaar is. Nou niet dus (althans niet los). Of er moet binnen 1 week nog een heleboel gaan gebeuren (volgende week wordt ze 1). De laatste tijd is ze weer erg babbelig ingesteld, en oefent druk met NEE schudden (dat belooft wat!). Ik denk zelf dat het lopen los haar nog niet helemaal lukt omdat haar lijfje echt nog heel klein en tenger is, mogelijk moeten kindjes daar iets meer "body" voor hebben? (ze is nu 7,3 kilo). Lekker genieten van je kindjes ontwikkeling, alles komt vanzelf!
Ach joh, het is nog steeds hartstikke vroeg als ze over 2 maanden zelfs loopt, dus geen haast. Kleine van onze buren liep (rende) langs de meubels met 9/10 maanden, met 11 maanden kon ie los staan (een hele belangrijke stap voor het loslopen) en een paar stapjes loszetten. Met 13 maanden ging die een beetje loslopen. Het is met name die evenwicht die ze helemaal onder de controle moeten krijgen, en het durven natuurlijk En het is zo geweldig om zo'n kleine ukkie te zien lopen (ik heb hier eentje met 8,3kilo en 72cm die langs de meubels rent. Iedereen ligt helemaal in een deuk als ze hem zien.
Lijkt me inderdaad een heel koddig gezicht Lopen ze bij jou alle drie al? Poe, dat lijkt me een drukte, 3 van die dribbelende ukkies!
hier ook een hele snelle tante, rolde van rug naar buik met 3.5 maand! ze probeerd heel hard te kruipen, al zijn het alleen rondjes, ipv vooruit. sinds gisteren kan ze heel even los zitten, als ze de topjes van mn pinken vast houd zit ze zo 10 minuten, het is alleen het beetje evenwicht nog.. morgen is ze 5 maanden trouwens.
Nee, Diyana nog niet. Aldin en Melisa lopen langs de meubels en als we ze aan twee handjes vasthouden. Het wordt met de dag drukker inderdaad, ik moet ze elke minuut ergens vandaan plukken. Aldin helemaal, het is echt een aap, hij wil nu ook overal op klimmen, alleen werkt zijn lengte niet mee
Hier net zo. Mijn dochtertje was ook aardig snel, iedereen dacht dat ze voor het jaar wel los zou lopen, maar nee hoor, ze heeft tot 16 maanden alleen maar aan de hand of langs de meubels gelopen. Mijn zoontje rolde van rug naar buik met 3 maanden, tijgerde de kamer door met 5 maanden, trok zichzelf op tot staan met 7 maanden, loopt ook al een aardig tijd langs de meubels, achter zijn loopwagentje en aan de hand, staat regelmatig los, maar ik zie hem voorlopig nog niet los lopen. Maakt ook niet uit, hij is kruipend zo snel als een hagedis en zo komt hij ook overal.