Wanneer in het zitje van een winkelwagentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Logan, 17 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ga altijd met de kinderwagen boodschappen doen dus ik doe normaal altijd de boodschappen in het mandje van de wagen.
    Nu ga ik zo met de auto en ik vraag me af of zoontje in het zitje kan zitten. Hij kan zelf gaan zitten en zit ook in de kinderstoel en zitgedeelte van de kinderwagen maar ik durf nog niet met hem te gaan fietsen.
    Wanneer deden jullie dit? Gaat me niet om de leeftijd maar om het 'zitvermogen' ;)

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Hier pas als ze echt goed zelfstandig konden zitten. Zo'n zitje is heel breed, zeker als je gaat lopen rollen ze zo om.
    Ik fietste eerder met ze dan dat ze in dat zitje zaten. In het fietsstoeltje zitten ze goed vast, in een zitje van de winkelwagen niet.
    Je kunt de maxicosi ook in de kar zetten, maar dan heb je minder ruimte voor je boodschappen. Of wat ik ook wel deed is de kinderwagen plus kar. En dan een rustig tijdstip uitkiezen en dan allebei tegelijk duwen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je zoontje is zes maand? Zou ik echt nog niet doen. Zo'n zitje is heel open, daar vallen ze zo in om als je beweegt. Ik doe het nog niet met mijn zoontje van acht maand.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Duidelijk. :D Ik had al zo'n onderbuik gevoel wat jullie prima bevestigen. Thanks!

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Toen mijn zoontje 9 mnd was en hij zelfstandig kon gaan zitten heb ik het een keer geprobeerd. We wilden ook over op een ander autostoeltje en dan had ik ook geen maxicosi meer om op de kinderwagen te klikken. Hij zat er goed in en vond het prachtig. Dus sindsdien over op een ander autostoeltje en zit hij ook in een winkelwagentje. Het ging mij ook vooral om het goed en zelfstandig kunnen zitten.

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

De oudste zat met 10 maanden in de winkelwagen, maar ik moest haar tijdens het lopen wel vast houden anders viel ze om. De jongste is nu 9 maand en blijft sowieso nog niet zitten, die zal wel wat later in de winkelwagen kunnen

7. Bollie90

Bollie90 Lid

4 jan 2017
    47
    11
    8
    Hier 7 maanden maar had mijn jas rondom hem vastgelegd zodat hij niet kon omvallen. (Was toen wel winter dus nog een dikke jas)

8. Logan

Logan Niet meer actief

Jas zal ik vandaag maar niet meenemen :D
    Bedankt dames, ik neem gewoon de maxicosi mee in het wagentje. Liever wat te lang wachten toch? :)

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Ik zou dat net als bij fietsen doen vanaf dat ze zelf tot zit kunnen komen, dan hebben ze genoeg rompstabiliteit.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    maand of 8,5 a 9 hier. Omdat hij toen zelf kon gaan zitten. Achteraf te snel geweest want hij is nog een paar keer naar de zijkant gevallen. ik had hem wel gestut met een dikke trui.

Bij Albertheijn kon hij eerder zitten dan bij andere supermarkten, want AH heeft plastic karretjes en die anderen waren ijzerdraad.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zag het karretje en dacht, nee domme vraag :D Haha! Dat komt later wel. Opvallend ook hoe lang ik dus al boodschappen doe alleen met de kinderwagen. ;)

@Fristi2012 hij kan zelf tot zit komen en zit ook wel stevig vandaar dat ik op het idee kwam. Anders was het niet eens in me opgekomen :).

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Je hebt ook winkelwagentjes met een speciaal maxi cosi rekjes.
    Meeste supermarkten hebben er wel 1 of meerdere

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit deed ik ook. Klemde ze helemaal in met een jas en dekentje.

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Bij ons mocht hij in het winkelwagentje en op de fiets wanneer hij goed kon zitten.

15. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik doe het sinds kort met mijn dochter van 8 maanden. Ze kan al wel zelfstandig tot zit komen en zit dan ook heel stevig. Fietsen doe ik nog niet daar vind ik haar nog net even te jong voor.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mocht je het gaan doen, let dan ook op waar je loopt in het begin.

Een fiets heeft luchtbanden dus die vangen hobbeltjes op. Echter de winkelkarretjes hebben dat niet ;) In de winkel zelf is de vloer glad, maar buiten de winkel niet. En zeker klinkertjes zijn dan niet fijn voor een baby.
    Verder hield ik ook aan dat wanneer het op de fiets kon het wat later ook in een winkelwagen kon.

17. Logan

Logan Niet meer actief

Inderdaad iets om aan te denken @Averlhach :)
    Fietsen doen we nog even niet. Ik denk dat het zou kunnen, hij zit best stevig maar ik vind hem nog zo klein.

Averlhach vindt dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.373
    17.297
    113
    Of een riem meenemen zodat je hem vast kan maken

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn zoon was 5.5 mnd toen hij zelf ging zitten. Dus toen ook vrij gauw laten zitten in de winkelkar.

Ook vrij gauw gestopt omdat hij ging staan

20. Logan

Logan Niet meer actief

Oeps :D

Deel Deze Pagina