Is dit "normaal" gedrag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik denk niet dat mijn zoontje echt "raar" gedrag vertoont ofzo, maar toch ben ik wel eens benieuwd of andere moeders dit ook herkennen.

Als ik thuis kom van mijn werk en mijn zoontje ziet me aankomen dan komt hij meestal wel glimlachend naar me toe gelopen. (soms ook een beetje enthousiaster)
    Hij lijkt blij om je te zien maar als ik dan vervolgens op til om hem te knuffelen of een kus te geven begint hij altijd te jengelen en me weg te duwen.
    Waarom zou hij dit toch doen?
    Hij is nu ruim 17 maanden en altijd wel een pittig ventje qua temperament geweest.
    Herkennen jullie dit gedrag ook bij jullie dreumessen?

Als ik hem op het KDV kom ophalen is hij wél erg enthousiast en wilt hij ook opgepakt worden en het liefste meteen vertrekken. (terwijl hij daar wel lief en leuk speelt)
    De overige dagen dat ik werk is oma bij ons in huis en vertoont hij dit gedrag overigens ook bij mijn man.....

Zo raar.....als je binnen komt vind ik hem altijd zo twijfelachtig staan kijken...alsof hij niet zeker weet of hij wel blij moet zijn dat je thuis bent ofzo. ;)

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik las hier laatst een stukje over in een tijdschrift. Dat ze op een of andere manier willen laten merken dat ze je gemist hebben!

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Oh echt?
    Wat raar dan toch! Je zou dan toch ander gedrag verwachten op de een of andere manier...
    Weet je de naam van dat tijdschrift nog? Lijkt me wel een interessant artikel!

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Herkenbaar! Ik haal mijn zoontje altijd op bij oppas opa en oma. Als ik dan aan kom lopen staat hij lachend en vrolijk voor het raam te zwaaien, eenmaal binnen wil ik hem oppakken en kus geven en dan gaat hij er weer van tussen en speelt verder waar hij mee bezig was. Eenmaal thuis is hij weer 'gewoon'.

5. mepeggy

mepeggy Lid

18 okt 2008
    60
    0
    0
    Herkenbaar, doet mijn dochter ook.

Lijkt wel of ze met de gevoelens van blijdschap zich ook weer het rotgevoel herinnert van toen we weg gingen.

Moet gewoon altijd 5 min. wennen. Sinds we haar die tijd even geven om te wennen, en niet (zoals mama graag wil) proberen om haar nek te vliegen, gaat het steeds beter. Volgens mij is het gewoon weer een emotie waar ze even mee om moeten leren gaan.

Leuk is anders, een knuffel zou gezelliger zijn.

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Dat was in Fabulous Mama in de rubriek waar je vragen kunt stellen. Daar stelde iemand een soortgelijke vraag.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Klinkt heeel normaal hoor! Geen idee wat het precies is, maar mijn dochter kijkt altijd een beetje van;'Oh ja, nu ben jij er ook weer, leuk hoor, nu ga ik weer verder met spelen.' ;)

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja hahaha, precies dit dus! :)

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    haha, het lijkt net over mijn hond te gaan :p die laat ons altijd even merken dat ze 'not amused' was dat we weggingen voor ze bij ons komt liggen.

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Haha zo doet mijn meisje van 17,5 mnd oud ook hoor.

Bij vader is ze veel enthousiaster dan bij mij.
    Daardoor ga je als moeder een beetje twijfelen van vind ze mij wel lief?
    Maar vaak komt ze iets later lekker bij me knuffelen en denk ik: gelukkig ze vind me lief :D

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn oudste dochter begon altijd heel hard te huilen op het moment dat ze me zag :(... Terwijl ze daarvoor gewoon vrolijk zat te spelen.
    Ik stelde me altijd voor dat ze idd even goed wilde laten weten dat ze me gemist had ;).

Heeft ze gedaan tot ze 3 jaar was...

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier doet ze dat ook, bij ons beide!

Deel Deze Pagina