Weet iemand een tanden en kiezen schema ofzo? Van de gemiddelden? Volgens mij is mijn meisje wel heeel snel namelijk.. is dat niet erg? Ze is net 11 maanden en haar 4e kies is bijna door. Nu heeft ze 8 tanden en 3 kiezen.
in de Wij-jonge ouders blad stond een schema bij de advertentie van elmex tandpasta. staat ook op hun site elmex® Anti-Cariës Volgens dat schema is ze inderdaad vroeg. Maar heb geen idee of het kwaad doet.. Moet je binnenkort nog naar het consultatiebureau? kun je het daar vragen. of bellen misschien
ze is snel volgens t *schema* idd... kan me niet indenken dat t erg is, alleen maar handig met kauwen. Als ze vroeg gaan wisselen naar t volwassen gebit is t wel jammer, aangezien ze t daarmee de rest van hun leven meten doen, dus hoe langer ene melkgebit des te minder *schade* kan een volwassengebit oplopen lijkt mij. Hier ook geen schema nl... 2 ondertanden met 7 maanden ( dat is netjes volgens t schema) en nu een linker hoektand boven in ( t wordt een dracula )
Er stond mij iets bij over dat het vroeg doorkomen van tanden kon betekenen dat de tanden slechter zouden zijn. Maaar, zou maar zo kunnen dat dat dan te maken heeft met het wisselen straks. Dank je sweet978 @sweetlakecity,
hier heeft ze nu 2 tandjes onder en de 2 tanden naast de voortanden boven komen nu gelijk door. vindt dit ook wel snel, mara volgens mij volgen ze geen schema hoor
Die schema's zijn gemiddelden, er zijn er die zijn sneller en er zijn er die zijn langzamer. Hier eentje die ong 2 maanden achterloopt op het schema. De tandjes die komen wanneer ze komen, doe je toch niets tegen.
Waarom zou het kwaad kunnen? Zie niet in waarom... En elk kind is anders, geen een volgt een schema.. Daar heeft sweetlakecity toch gewoon gelijk in?
Ik dacht dat het doorsnee tussen 6-9 maanden de 1e tand, en daarna gemiddeld 1 per maand. Dat klopt hier in het begin ook wel redelijk, maar later niet meer. het verschilt gewoon ontzettend per kind, de 1e tand, de volgorde, de snelheid van de rest van de tanden..