Hallo allemaal, Let ik zo goed op, ga ik vanavond uit eten met vrienden, die nog niet weten van mijn zwangerschap omdat het nog zo pril is. Ik bestelde expres gehakt omdat ik dacht dat dit wel goed doorbakken zou zijn, is het gewoon nog wat rood van binnen! Ik heb het toch maar gewoon gegeten om geen argwaan te wekken maar nu maak ik me meteen zorgen. Ik baal hier zo van!Nu achteraf denk ik, had ik het maar niet gegeten... Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Groetjes
rood gehakt is toch zowiezo niet goed? Zwanger of niet? Ik zou het zowiezo niet eten en aangeven dat het nog niet goed doorbakken is denk ik. En dan hoeven ze nog niet te weten dat je zwanger bent...
Het was licht rood, en ik zag dat die van de anderen ook licht rood was. Het was bij de griek, bifteki heette dat.
Maak je niet druk, de kans dat de vlees in nederland besmet is ongeveer 0.01 %, de kans dat jij ermee besmet raakt is nog kleiner en de kans dat je baby ermee besmet raakt is nog kleiner dan de kans dat jij ermee besmet raakt (snap je hem nog ). Je moet er zeker mee oppassen omdat er toch ieniminie kans is dat het niet goed zou zijn, maar het is zo klein dat er hoogstwaarschijnlijk echt niets aan de hand is. Volgende keer gewoon terugsturen en vragen of ze het beter doorbakken. En tegen je vriendinnen zeg je dat je geen rauwe vlees lust. Is niet zo gek. @athina: rood (rauw) gehakt, mits het rundvlees is en je bent niet zwanger, is niet slecht. Filet american is toch ook rauw. Je moet er geen kilo's van eten en ik zou het niet elke dag eten ivm moeilijke vertering, maar verder kun je het gewoon eten als je niet zwanger bent.
Het kan ook zijn dat het vlees gemarineerd is (ken heel het gerecht bifteki niet) en dat het vlees daardoor een andere kleur heeft?
Alleen een kleine reactie op de filet americain, dat is niet van gehakt gemaakt maar van fijngemalen biefstuk.
Sorry, dat moet je mij even uitleggen. Rundergehakt zoals we dat uit supermarkt kennen en filet american zijn allebei gemalen rundvlees. Filet american is alleen fijner gemalen en voorzien van allerlei toevoegsels, maar het blijft allebei gemalen rundvlees, of het nou biefstuk is of niet. En rauw rundvlees kun je gewoon eten als je niet zwanger bent. En daar ging het hier boven om.
wat het slagers gilde doet! filet american/likkepot/osseworst allemaal rauw filet american = rundvlees niet alleen maar biefstuk maar ook de schouders en dergelijke likkepot =deels rund en deels varken osseworst= de naam zegt het al verder is rauw vlees niet altijd slecht zeker niet (als het zo slecht zou zijn was ik hier allang niet meer)