Teveel aangekomen..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Maar hoe weet je dan of je zwangerschapsvergiftiging hebt? Klinkt eng..

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben nu ook al 16,5 kilo aangekomen :$ en moet ook nog 3,5 wk. Maar ja, daarna maar op dieet. ;)

3. HOG

HOG Niet meer actief

Ik maak me daar idd ook zorgen om. Ben nu al 14 kilo aangekomen... (woog 54 en weeg nu 68 kg, ben 1.60 lang).

En de verloskundige stelde me ook niet echt gerust. Ze zei tegen mij: ja, je moet niet teveel tussendoortjes gaan eten, want je bent al genoeg aangekomen :s Nou lekker om dat te horen.

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    precies zoals ik dus en we zijn even ver, ik ben 1.71m en woog rond de 62/63, zit nu op...durf het bijna niet te zeggen...heb nooit in mijn leven zoveel gewogen:

76.5!!!!!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de extra vet opslag en vocht word er vaak wel uit gehouden tegenwoordig omdat blijkt dat dit dus heel erg verschilt per vrouw..
    en gelukig maar dat ze niet meer gelijk roepen oe meer als 12 kg aangekomen.. dat kan niet.. daar krijg je hele ongezonde dingen van..

Een vrendin van mij 1.68 hoog, dus niet erg groot.. kwam in alledrie de zwangerschappen meer als 20 kg aan en dat kwam echt niet van het eten .. haar lichaam sloeg gewoon veel op.. was ook elke keer op die laatste 5 a6 kg die alle bevallen vrouwen wel kennen na weer weg binnen een par maanden..

ik lees mijn stukje net na en bedoelde 1 kg voor allebei de borsten:) sorry.. typefout en believe me , dat redt ik.. zit nu op een F cup..:(.. zo met mij meerdere zwaardere dames om me heen de ook wel die hoeveelheid halen.,. maar goed dat zal inderdaad niet zo zijn bij sommige kleinere meiden.

het gaat er eigenlijk om dat men vaak alleen denkt dat het gewcht van de baby zelf erbij komt. ja da's 3 a 4 kg.. maar er zit natuurlijk veel meer wat weegt en groeit..

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nou meiden wees gerust 1.78 en nu 97 kg.. dus take it easy..,...

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Combinatie van veel vocht vasthouden, hoge bloeddruk, eiwit in de urine, vaak gecombineerd met klachten als hoofdpijn, een band gevoel om je buik en eventueel sterretjes zien dan gaan bij je verloskundige wel alarmbelletjes rinkelen! Zolang je bloeddruk goed is, is er meestal niets aan de hand

Ik was 2 weken terug ineens in 1 week 4 kilo aangekomen en voelde mn voeten gloeien van het vocht, paste ook ineens mn sokken en schoenen niet meer zo in een paar dagen tijd. Mn bloeddruk was echter nog heel netjes 110/65 dus geen zorgen. Maar als je bloeddruk daarbij stijgt, dan houden ze je extra in de gaten. Urine word hier elke controle gecontroleerd. Nu 2 weken later was er trouwens weer 2 kilo vanaf dus het was echt ineens zoveel vocht.

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hmmm...ze hebben mijn urine nog nooit gecontroleerd, niet toen ik bij de verloskundige liep en ook niet nu in het ziekenhuis, ach ja over 2 weken alweer controle, vanaf nu krijg ik volgens mij om de 3 weken een controle

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ik zie verder geen sterretjes en heb ook geen band gevoel (?) om mijn buik, alleen een baby gevoel in mijn buik:)

10. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Ik ben nu ruim 22 weken zwanger en zeker 10 kilo aangekomen.
    Ik maak me geen zorgen, want ik snoep zelden en eet vooral gezond. Mijn lichaam zal wel opslaan dat ie denkt dat goed is. Na de bevalling hoop ik dat er al veel kilo's af zijn en anders wil ik ze er weer af sporten. Moet lukken!

11. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Joh, ik ben pas 9 kilo aangekomen en heb nog twee dagen (of twee weken) te gaan. Ik maak me juist af en toe zorgen dat ik niet genoeg aankom! Er zit zoveel verschil in wat iemand aankomt in de zwangerschap, zolang je gezond blijft eten en geen gekke dingen hebt zoals hoge bloeddruk en zo hoef je je geen zorgen te maken is mij verteld door de VK en gyn. (en toch doe je dat hoor...dat hoort erbij :))

12. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben morgen 27 weken zwanger en tot nu toe 5 kg aangekomen, bij de vorige zwangerschap was ik (misschien wel meer dan) 30 kg aangekomen :$. Hopelijk kom ik nu niet zo ver..

13. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    met 34 weken was ik 18 kilo aangekomen, en een kindje van 3 pond! begreep er niets van :D nacht van mij keizersnede heb ik 7 liter geplast hahaha de dokters konden er niet overuit, bleven maar tappen:D

14. Chai

Chai Niet meer actief

Woog 55kg voor de zwangerschap en met 17,4 weken 52kg, -3 dus zelfs.;)

15. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik woog voor de zwangerschap 65kilo en nu 80:D maak me er niet zo druk om...ik eet normaal dus ik zal het wel nodig hebben denk ik dan maar;) + het gaat er na de bevalling wel weer af (hoop ik:))

16. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja rond die periode ben ik ook nog niks aangekomen, bij mij begon het pas vanaf 20 weken of zo, daarvoor dacht ik telkens; waarom kom ik nou niet aan:(

17. Chai

Chai Niet meer actief

Haha, dat heb ik dus ook.
    Toen ik me gisteren woog, toen was ik niet blij dat ik netzoveel weeg als met 12 weekjes. Maak me dan gelijk zorgen om de kleine ook. Hoop dat ik ook wat aan ga komen met 20 weken, het liefst sneller. Vind het maar niks die dunne armpjes en beentjes van mezelf. :p

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Believe me, you will;) misschien niet zoveel als ik nu, maar aankomen zal je. Ik was ook ongerust in het begin, belde de verloskundige; ik kom maar niet aan!! Is er wat mis?? Haha

Ze zei dat het zo verschillend is per zwangerschap wanneer je aan gaat komen, ze zei dat soms juist bij vrouwen die wat steviger zijn of wel een vetrolletje hebben dat de baby dan juist daar eerst op gaat teren, en daarna worden er pas reserves aangemaakt door je lichaam.

Maar ik vind dat ik nu wel genoeg reserves heb hoor, jee!!!

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ken het... Kreeg afgelopen dinsdag nog op "m'n kop" van de vk.. Ik ben inmiddels al 18 kg aangekomen. Baal er heel erg van, maar kan er echt niks aan doen.
    Als ik deze zwangerschap opnieuw zou moeten doen dan zou ik waarschijnlijk net zoveel aankomen..

20. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,
    Ik heb alleen je bericht gelezen, niet alle reacties. Ik vind het niet overdreven, hangt er een beetje vanaf hoeveel je woog voor de zwangerschap. Je kunt nav je bmi berekenen hoeveel je gemiddeld aan 'mag'komen tijdens de zwangerschap (google).

En dan nog is het persoonlijk.

Deel Deze Pagina