ik woog 60 einde van zwangerschap 78 maar nu 9 maanden verder nog 68! krijg die rot kilo's er niet af!!
Bij de eerste 16 kilo, in de kraamweek er al weer af. 2e 25 kilo (HELLP, helemaal vol vocht), maar was er ook in de kraamweek alweer af. Geluk hebben denk ik... Het wordt pas schadelijk voor het kind (mijn inziens) als de kilo's komen van bijv. vocht door een vergiftiging, anders is het vooral voor jezelf niet top.
bij mijn 1e ben ik bij +25 kilo gestopt met tellen... nu ben ik maar 13 kilo aangekomen, en hoop dat die kilo's er snel weer af zijn...
maak je niet dik haha, ik ben inmiddels ruim 21 kg aangekomen, en bij mij zie je het nu wel maar ook heel lang dat mensen me niet geloofden als ik zei dat ik al zoveel kg was aangekomen...
ben nu ongeveer 8 kilo aangekomen,zal straks ongeveer 10kilo afvallen volgens de verlosk ben bij mn 1e 10 kilo aangekomen
ja was vandaag weer in het ziekenhuis voor een controle bij de internist, mijn bloeddruk was mooi zei hij, 117/64 of zo...zegt mij niks..maar in ieder geval hoef ik dan niet bang te zijn voor een zwangerschapsvergiftiging denk ik.
Ik heb inderdaad nu mijn bmi uitgerekend en ik kwam op 21.5 (met mijn gewicht voor de zwangerschap uiteraard hihi) Toen op een schemaatje over gewichtstoename. Dus ik mag tussen de 14-17 kilo aankomen, so let's see...
Ik ben eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig wat jullie dan eten op een dag. Is dat veel meer dan toen jullie niet zwanger waren? Ik heb zo'n onrustige maag, dat ik de hele dag door moet eten. Ik probeer het gezond te houden, maar dat lukt niet altijd. Vandaag ben ik over de schreef gegaan, dus morgen ga ik een beetje opletten. Ben bang dat ik deze zwangerschap ook veel aan ga komen, en dat wil ik zo graag voorkomen....
Ik was bij de eerste zwangerschap 14 kilo aangekomen waarvan er 2 echt niet van af gingen hoe dan ook, dat zijn dus echt snoepkilo's geweest. En dan heb ik een normaal postuur van 1.76 en 65 kilo. Ik pas dus wel op deze keer. Tot nu toe 4 kilo aangekomen inclusief af en toe snoepen. Als ik echt trek heb neem ik een boterham extra maar ga niet te veel rommel eten want het vliegt er gewoon aan. Ik eet dus niet veel meer dan anders en als het wel gebeurt doe ik de dagen er na rustig. Over het algemeen komt er hier alleen chocola in huis in het weekend. Wil ik door de weeks snoepen neem ik een rolletje drop van bij de kassa. Groetjes, Charlie
Ik eet sochtends kiwi met yoghurt en muesli en banaan, meestal smiddags nog 3 bruine boterhammen wel 1 of 2 met vlokken of hagel en 1 of 2 hartig beleg. Savonds gewoon groente vlees etc, vaak pasta aangezien mijn vriend italiaans is en graag kookt! Jullie??
Ik hou vaak bij wat ik op een dag eet, en meestal zit ik zo rond de 2300 a 2400 calorieën. Volgens de boekjes zou dat "normaal" moeten zijn voor een zwangere vrouw, maar ik vind het best veel. Wat ik vandaag heb gegeten is echt wel meer dan 2400 kcal. Nou, niet schrikken hoor, maar hier komt het: Ontbijt: 1 snee krentenbrood met halvarine 1 glas sinaasappelsap 2 boterhammen met chocopasta Tussendoor: 2 time out koekjes van Lu 2 salmiaklollies Lunch: 2 boterhammen met smeerkaas 2 boterhammen met belegen kaas 1 bekertje chocomelk uit de automaat Tussendoor: 1 banaan 1 mandarijn 2 handjes borrelnootjes 1 mini milky way Avondeten: 1 kroket patat 1 opscheplepel witte bonen in tomatensaus Appelmoes en fritessaus klein bakje boer'n yoghurt Tussendoor: stroopwafel Ooooo.... nu ik dit allemaal zo opschrijf lijkt het nóg meer! Ik heb echt veel gesnoept!!! En patat eten we écht bijna nooit! Ik kook normaal iedere avond braaf, maar ik was zo doodop toen ik uit mijn werk kwam, dat we patat gehaald hadden. Morgen maar even een balansdagje...
In totaal 20 kg ! Op het einde van mijn zwangerschap woog ik 78 kg. Zo veel heb ik nog nooit gewogen 8). Direct na de bevalling 8kg kwijt. Mijn zoontje is nu een half jaar en ik zit nog één kilo boven mijn pré-zwangerschap gewicht (58 kg bij 1.68 m). Tot 20 wk was ik ook nauwelijks zichtbaar zwanger, maar daarna begon het ineens. Normaal ontbijt ik nooit maar wel tijdens de zwangerschap. En toen m'n zwangerschapsverlof inging met 36 wk, ben ik eerlijk gezegd wel meer gaan eten/snoepen door het thuiszitten en niks doen . Ben wel erg blij dat ik nu weer m'n maatje 36 terug heb .
Ik heb vandaag als tussendoortje 2 pennywafels gegeten...of waren het er 3? Hmm...en een rol stophoest, ging zo snel hihi! Oh en nog een stukje kersenvlaai na het eten...was bij mijn moeder eten en daar kon ik geen nee tegen zeggen
Jaja, bij mij is het ook echt het snoepen hoor. Ben gewoon een enorme snoepkont. Maar ik heb het schranzen van gisteren moeten bekopen met de hele nacht rommelende darmen en misselijkheid. Ik kan eigenlijk helemaal niet tegen vet eten, dus die patat doe ik voorlopig ook niet meer. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap ongeveer 17 kg aangekomen. Ik weet het niet precies, omdat ik na 10 kilo gestopt ben met wegen. Werd er alleen maar droevig van. Veel mensen zeidenen: ach joh, je bent zwanger, het hoort erbij. Maar voor mij is mijn gewicht een gevoelig punt.... Daar komt gelukkig wel bij dat ik na 4 weken na de bevalling dunner was dan daarvoor, haha. Ik gaf borstvoeding en daardoor smolten de kilo's letterlijk weg. Daarnaast werkte ik bij mijn vorige zwangerschap nog fulltime, was gedurende de hele zomer zwanger en heb dus 's avonds veel kunnen fietsen, wandelen, sporten, etc. Dat gaat nu allemaal wat lastiger.
Ja ik heb gehoord dat borstvoeding ook daarvoor dus goed is, voor het afvallen. Mooi zo, nog meer reden om borstvoeding te geven, nu hopen dat het lukt natuurlijk, maar anders kolven!
Ik ben tot nu toe 24!!! kilo aangekomen! maar niets aan te doen.. toch is/lijkt het alleen een buik erop-geplakt..
Bij de eerste 30 kilo (en dat met 8 weken non stop spugen!) aangekomen, dat was er op 6 kilo na na 4 maanden af, en toen was ik weer zwanger, en ben ik 25 kilo aangekomen. Ben benieuwd wat het dit keer gaat geven.