Mening gevraagt over mijn reactie naar mijn ex vriend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Acem, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    he meiden,

Gisteren heb ik 2 echos gehad. Mijn ex verschijnt op de afspraken met zwarte handen en volop vlekken op zijn trui en een broek die heel de tijd afzakt waardoor de t-shirt die hij onder zijn trui aan heeft uitsteek...:$ ECHT EEN AFKNAPPER....

Nu weet ik dat hij best slordig kan zijn... Maar ik heb altijd gezegd dat ik dat niet fijn vind zeker als we ergens heen gaan samen.
    Thuis vond ik dat niet zo erg.

Nu weet hij hoe ik erover denk en verschijnt hij zo op mijn afspraken gisteren...
    Ik zat dus heel de tijd geirriteerd als ik naar hem keek.

Terwijl hij er zo goed uit kan zien.

Nu heb ik hem vandaag gsmst dat ik het super fijn vond dat hij er was op een punt na, dat ik het niet leuk vind dat hij soms zo slordig op afspraken verschijnt, met van die zwarte handen en vlekken op zijn kleiding.

Ik zei dat als dit nog een keer zou gebeuren en zeker bij de bevalling dat ik hem weg zou sturen. Want ik schaam me daar echt voor ook al ben ik niet meer zijn vriendin.

Eerder hebben we daar vaak ruzie over gehad tijdens onze relatie...
    Omdat hij ook wel eens zo verschenen is bij mijn fam. wat ik totaal ongepast vond.

Ik heb ook tegen hem gezegd dat als hij zo door blijft gaan dat ons kindje bij hem ook echt niet over de vloer komt in de toekomst. Ik schaam me daar echt voor hoor...
    Zeker omdat ik zelf erg netjes ben.... en dan zit ik naast zo een vent die zo slordig uitziet omdat het hem gewoon niet boeit hoe hij eruit ziet...:x grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

(hij werkt als onderwijzer (docent)/ onderzoek medewerker en is adviseur op de Universiteit. Zijn hobby is aan autos peuteren en dat doet hij ook vaak op zijn werk als hij Practicum les geeft. Neem ik hem niet kwalijk maar zorg ervoor dat die zwarte randen om je nagels en zwarte vlekken op je handen verwijnen.

Begrijp het heel goed maar ik stoor me daaraan als hij met van die zwarte handen aan komt kakken, en die vieze kleding omdat hij gewoon niet uitkijkt.:$ die kleren zijn nog duur ook! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

wat vinden jullie ben ik gemeen?
    heb ik het recht niet om dit te zeggen omdat ik zijn vriendin niet meer ben?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb je niet het idee dat ie t wel eens expres zou kunnen doen? T zou mij niet boeien, t is toch je ex?

3. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Tja of je het recht hebt, je mag er wel wat van zeggen maar ik denk persoonlijk dat hij zich daar niet zo heel veel van aan zal trekken het is tenslotte je ex en blijkbaar is hij gewoon zo.

Ik zou me er persoonlijk ook niet voor schamen, lekker boeiend hoe hij er bij loopt.
    Ik zou daarvoor ook mijn kind niet in de strijd gooien eerlijk gezegd idd een beetje gemeen.

4. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    T is wel mijn ex.... maar hij is wel de vader van mijn kind.... en niet iedereen weet dat we niets hebben.
    Ik ben zelf erg netjes en fris... en vind het niet fijn om met zo een afknapper naast me te lopen, en zeker niet naar afspraken waar mee mensen ook bij zijn. vind dat hij daar rekening mee mag houden.

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Eerlijk gezegt zou ik me er ook niet zo druk over maken hoor. Het is je ex, laat hem lekker z'n eigen leven leiden :) Fijn dat hij betrokken is bij de zwangerschap toch? Ik zou ook niet dreigen dat hij zijn kindje niet over de vloer mag hebben, dat is toch niet nodig? Als zijn huis nu echt verschrikkelijk vies is (dus niet alleen een rommeltje) dan vind ik het een ander verhaal, maar daar lees ik niets over...

Lekker loslaten en je concentreren op jezelf en je kindje ;)

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tja, ik zou ook denken: laat lekker gaan! Enige waar je een punt hebt is dat hij wel schoon moet komen opdraven bij de geboorte van je kindje en later ook als hij je zoontje ook wil verzorgen moet hij gewoon zorgen voor schone handen en kleding. Dan mag je daar dus zeker eisen aan stellen. Nu zou het me nog niet zoveel kunnen schelen, denk ik. Jullie zijn niet voor niks uit elkaar, denk ik dan ;)

7. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    het is idd gemeen... Maar ook zijn huis is super slordig...
    En als hij niet verandert, wil ik mijn kindje daar echt niet laten logeren enzo...
    En als hij met van die vieze handen mijn kindje straks gaat voeden:$ moet er niet aandenken...
    Vind het echt niet leuk.. en dat zeg ik al maanden maar hij luisterd gewoon niet.

Het kan me echt niet schelen hoe hij verder in eindhoven erbij loopt enzo maar bij mij wil ik dat gewoon echt niet.
    Zeker niet als we dadelijk de kleine erbij hebben!

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik vind het logisch dat je je daar zorgen om maakt, maar ik denk niet dat dit de manier is om het op te lossen. En het kan zomaar zijn dat wanneer hij straks dt kleine hummeltje vast heeft hij echt heel goed op zijn hygiene gaat letten :)

Ook van een slordig huis word een kind echt niet slechter hoor. Het moet wel schoon zijn, maar een beetje rommel kan geen kwaad hoor (snap wel wat je bedoelt hoor, ik ben zelf ook erg netjes)

9. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Is zijn huis slordig of echt smerig? dat vind ik nog wel een verschil als hij alleen maar slordig is dan zou ik daar echt geen probleem van maken.

10. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Het is slordig en vies... als ik daar op blote voeten of schone sokken liep werd het meteen zwart...
    Kilos stof overal... trap die 1x in een half jaar bij wijze van schoongemaakt wordt.
    Al die gereedschappen die daar zomaar rond slingeren en die muizendozen die hij zomaar ergens in de hoek heeft... Nou vind ik toch wel zorgwekkend... maar dat is een zorg voor later... maar zijn persoonlijke verzrging vind ik toch ook ff belangrijk.

11. Yolandake

Yolandake Actief lid

29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    mijn vriend werkt ook soms in een garage , hij heeft ook regelmatig zwarte handen en vingernagels , hij wast zijn handen in de garage maar soms komt niet alles eraf , dat vet en vuil is echt krachtig soms hoor
    soms heeft hij ook gewoon de tijd niet om zijn handen te schuren en alles piekfijn in orde te hebben als we een afspaak hebben
    beetje water bij de wijn doen vind ik , het is je ex;)

je praat ook steeds over mijn kindje , bedoel je niet jullie kindje;)
    ik vind het al tof dat hij moeite doet om te komen naar de afspraken , dat wil toch zeggen dat hij interesse heeft in jullie kindje

dat je dreigt met jullie kindje vind ik wel erg , je dreigt eigenlijk dat hij moet worden wat jij wilt want dat hij anders jullie kindje niet mag zien

het is je ex , jullie zullen wel uiteen zijn voor een reden , maar hij is er wel voor jullie , eender hoe hij er aan komt , het belangrijkste , hij is er

heloof me er zijn andere exen hoor die niks van hun kindje willen weten

12. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #12 Acem, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
    Ik dreig niet dat hij zijn kindje niet mag zien.. ik zeg dat als hij daar geen verandering aanbrengt "slordigheid/ viezigheid" dat mijn/ ons kindje niet bij hem over de vloer komt...

Dat wil echt niet zeggen dat hij zijn kindje niet mag zien... dan komt hij hier maar bij zijn kindje op bezoek.

Ik had ook aangegeven dat het me echt niet boeit hoe hij erbij loopt in eindhoven... of ergens anders... Maar ik zou het zeer op prijs stellen dat als hij bij mij komt als we een afspraak hebben bij de gyn of iets anders dat hij zich wel wat netter kan kleden en zijn handen best wat meer kan wassen...

bedoel de afspraak staat vast, dan weet je gewoon dat je niet aan je auto moet gaan peuteren in het weekend of op zijn minst ervoor zorgt dat die viezigheid gewoon weggaat.
    daarnaast werkt hij niet in een garage maar geeft hij technische lessen aan studenten wat dan wel met autos te maken heeft. Maar dat zegt niet gelijk dat hij daar zo vies van kan worden. Die autos waar ze mee werken zijn vaak autos die nooit gebruikt zijn.. zijn dus echter niet zo vies als een gebruikte auto.

Hij is door zijn baas ook wel eens aangesproken omdat hij toch een functie heeft die ook persoonlijke verzorging vraagt.
    Toen wij iets hadden zat ik daar ook echt niet zo erg mee behalve als we uitgingen en hij dan zomaar iets uit de kast trekt.. of als hij naar mijn fam kwam... dan zei ik er wel wat van..

Hij heeft ook wel zijn momenten dat hij er super netjes uitziet... zoals met nieuw jaar, als hij naar feestjes gaat van vrienden, of als hij naar zijn ouders gaat.

Dan denk ik ook van kom op verschijn op die manier dan ook op een afspraak.
    Misschien overdrijf ik dan wel over zijn handen omdat je dat misschien moeilijk uitkrijgt... maar kleding.. zo een broek die heel de tijd afzakt... dat je bijna of eigenlijk die bilspleet ziet als hij zit
    en ook nog een trui met wat vlekken erop....:( zo wil je toch niet naar een afspraak komen.

maar ja... ik begrijp je punt ook wel hoor daar niet van. Ow ja... Ik zeg mijn kindje omdat ik het hem altijd kwalijk zal nemen dat hij mij door deze zwangerschap in de steek heeft gelaten en in eerst instantie wilde dat ik WEER abortus pleegde, hij heeft dit kindje nooit gewild dus en aangezien ik het toch besloten heb te houden moet hij het er maar meedoen en neemt hij zijn verantwoordelijkheid op zijn slomme tempo...Natuurlijk is het fijn dat hij er is.. Maar dit is in 8 maanden bijna 9 maanden de eerste keer dat hij het initiatief neemt om te vragen of hij met mij mee mag. En dat altijd na een flinke ruzie.

13. misa

misa Niet meer actief

Tuurlijk mag je er wat van zeggen. Het is ook jouw keuze of je hem erbij wilt (afspraken en bevalling). Maar ik denk wel dat jij er nu meer mee zit dan hij. Probeer het zijn verantwoording te laten. Mocht hij onverantwoord met jullie kindje omgaan straks, dan is het natuurlijk een andere zaak.
    Is hij officieel de vader? Heeft hij het kindje erkend?

14. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Mijn vader is automonteur en kan je vertellen dat zijn handen alleen echt schoon is aan het eind van de zomervakantie ;):D

Dat wil niet zeggen dast hij zijn handen niet wast! Ze hebben speciale zeep daar en dan nog kan het er niet af. En het is altijd verzorgd en kort geknipt. Je kunt er echt niet tegenop wassen hoor!

Ik vind het wel zo netjes als je gedoucht en geen vlekken ed in je shirt hebt met speciale afspraken. Maar ik vind ook dat je je zelf moet zijn. Hij is er bij! Daar gaat het toch om?

15. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man loopt altijd keurig (moet van zn werk) maar thuis kan hij lekker slonzig zijn, en ook vieze handen, ik kan daar niet mee zitten.
    Mijn vader heeft altijd vieze handen, ik noem het werk handen.
    Volgens mij, en zeg het als ik het verkeerd zie, kan je niets meer hebben van je ex???
    Je wilt hem beetje jennen???
    Ik vind niet dat alleen jij mag bepalen wie er bij de bevalling is, moet je je voorstellen dat jij word weggestuurd bij de geboorte van je kind, omdat je kleren viezig zijn??
    Oke de vrouw mag dan wel het laatste woord hebben, maar mannen hebben ook gevoel.
    Mannen die je laten stikken, zijn klootzakken, en daar gelt geen wederzijds respect voor.

16. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    nee nog niet het kindje erkend...
    :D het is wel duidelijk dat ik er meer mee zit dan hij anders komt hij niet zo.
    Ik vind het gewoon niet fijn, en natuurlijk wil ik hem betrekken en hem bij de bevalling hebben maar als hij zo bij de bevalling komt dan is het einde verhaal... ik stuur hem gewoon echt weg....
    Dat hij niet meer van me houd kan me niets meer schelen maar hij kan best wel rekening houden met mijn wensen...

En het is echt niet teveel gevraagd.
    En dan mag hij me een trut vinden maar ja... Als ik zelf niet van de persoonlijke verzorging was geweest dan had ik daar minder moeite mee gehad...
    Ik moet ook rekening houden met zijn wensen... Ik mag bepaalde dingen ook niet doen omdat dat zijn grenzen voorbij gaat...
    Nou dan vind ik dat hij ook met dit soort dingen met mij rekening kan houden.

17. misa

misa Niet meer actief

Als je er zo duidelijk over denkt, dan moet je gewoon bij je keuze blijven hoor! Als hij zich zo gedraagt en jij hem op de consequenties hebt gewezen, dan is dat verder zijn probleem als hij straks bij de bevalling wordt weg gestuurd. Hoe balen en frustrerend het ook is voor jou. :)

18. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik snap dat je het vervelend vind dat hij zo verschijnt op afspraken. Maar.. Als ik heel eerlijk ben vind ik je reactie wel wat overdreven.

Hij is je ex, niet je huidige vriend.. Dus in principe mag hij doen wat hij wil. En als hij van te voren aan een auto wil klussen, dan doet ie dat. Dat neemt niet weg dat jij het vervelend vind, en dat je hier iets van zegt.

Als hij zo verschijnt bij je bevalling, tja.. Ik zou het ook niet echt prettig vinden als mijn man zo zou verschijnen, maar dat is meer om de hygiene.

Waar mijn haren wel van over eind gingen staan, is dat je zegt dat je jullie kindje niet bij hem mag komen als hij niet veranderd hierin, maar dat hij hem dan mag bezoeken bij jou.
    Ik neem aan, uit jouw verhaal, dat hij er niet altijd zo bij loopt. Dus waarom zou je hem dan de omgang met zijn kind bij hem thuis ontzeggen?

Begrijp me goed, ik snap je. Maar ik denk dat je hier in wel erg ver reageerd.. Het is je ex.. Hoe moeilijk dat ook is.. Maar het is wel jullie kindje. Waarschijnlijk heeft je ex ook wel iets aan te merken op jou.

Ik denk dat je je niet zo heel erg moet laten kennen, geef het aan maar laat het daar bij..

Uhm nu lees ik net dat jij ook bepaalde dingen moet laten omdat dat zijn grenzen voor bij gaat..

Mijn vraag: Weten jullie wel zeker dat jullie uit elkaar willen? Want jullie lijken nog erg veel inspraak te willen hebben in elkaars leven :)

19. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Mijn ex had een week geleden toen ik bij hem was echter geen zwarte handen... en nogmaals hij werkt niet als auto monteur... mannen die dat werk doen is er niets aan te doen idd...

natuurlijk doucht hij... maar op zijn werk gaat hij desnoods met een pak onder een auto kijken... zo iemand is hij... en daarmee naar de volgende afspraak om even te overdrijven...

Natuurlijk mag je jezelf zijn maar jezelf zijn wil niet zeggen vies zijn.
    Zeker niet als je weet dat de ander dat gewoon niet ok vind.

20. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik heb er ook geen moeite mee gehad vroeger als we thuis waren...
    maar ja je zegt het zelf thuis.
    thuis loop ik ook makeuploos haar helemaal verward boeiend...

Maar thuis en een afspraak hebben is in mijn ogen een groot verschil.

daarnaast... ik neem aan dat als jij bevalt dat jij niet wil dat een kwetsbaar kindje door iemand wordt vastgehouden die vlekkerig kleding draagt en van die zwart vies lijkende handen heeft... ook al zijn ze soort van schoon...

ik wil dat niet en dat gaat niet gebeuren ook.. daarom waarschuw ik hem al van tevoren. en als hij dan toch zo komt... dan ow jawel ik stuur hem weg.

in mijn situatie vind ik dat ik dat wel degelijk mag bepalen...
    nogmaals eerder wou hij dit kindje niet. Dus heb ik alle recht om dit te bepalen.
    We zijn uit elkaar gegaan ook omdat hij liever vrijheid had dan een gezinnetje... als ik nu niet zwanger was geweest hadden we vast nog een relatie gehad...

Dus mag ik dat wel degelijk bepalen. vind ik

Deel Deze Pagina