Hoe heet dit (zwangerschapsmasker voor de bevalling)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleinegup, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Soms zijn er mensen die zeggen tijdens je zwangerschap ik zie het aan je gezicht. dat zou dan zo een zwangerschaps masker moeten zijn. Maar er zijn ook mensen die naar je gezicht kijken en roepen jahoor vanavond mbt de bevalling. maar hoe heet dat dan?

Wat zien ze aan jouw?
    Roepen ze maar wat of is het vaak ook waar?

2. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een zwangerschapsmasker is ook echt daadwerkelijk zichtbaar en ontstaat door de zon op de huid van een zwangere vrouw (kan als je je niet insmeert) en is dus geen bakerpraatje ofzo.

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Volgens mij is een zwangerschapsmasker als je in de zon hebt gezeten en dan zo'n pigmentvlekken in je gezicht krijgt. Toch? Althans zo dacht ik dat altijd. Misschien bedoel je een zwangerschapsgloed waaraan mensen "zien" dat je in verwachting bent. Ik geloof daar niet zo zeer in. Denk gewoon dat je wat vrolijker bent dan normaal en dat zien mensen :)
    Hoe dat heet voor een bevalling, geen idee en eigenlijk nog nooit van gehoord. Wat je wel vaker hoort is dat de moeders aan hun dochter merken/zien dat ze gaan bevallen, maar ook dat is misschien een beetje ver gezocht.
    Hihi sorry voor de mensen die hierin geloven, ben er zelf te nuchter voor. Het is ook een beetje self fulfilling prophecy in mijn ogen :)

4. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Nee dat snap ik inderdaad :D Maar je heb er ook een met betrekking tot de bevalling. Hoe heet dat dan? en is dat dus wel zelf verzonnen? of ook niet?

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ja die eerste weet ik :D Maar die van de bevalling. Dat vreemde dat aan je kunnen zien ofzo. Ik lees het wel eens hier op het forum en heb het vanochtend gehoord van iemand. Die vertelde me dat me gezicht veranderd ofzo. dus dat het niet lang meer ging duren! Okeei;) Als weer iemand het zegt ga ik het vragen haha! maar ik dacht misschien weet iemand het hier aangezien ik het eerder langs heb zien komen :p

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zwangerschapsmasker heeft te maken met pigment in je gezicht.

Het "tekenen" rondom je mond en in je gezicht voorafgaand aan de bevalling... ja hoe het heet weet ik niet, mensen in mijn omgeving zeggen je "tekent". Het gaat dan ook om een soort van verkleuring rondom je mond, beetje gelig.

Bij mijn oudste zei iemand inderdaad: "je tekent rondom je mond, het duurt nu geen 48 uur meer" En inderdaad nog geen 24 uur later was mijn dochter er... en nee, ik had op het moment van de uitspraak geen weeën of harde buiken oid.
    Nu was het wel een ambulanceverpleegkundige die de uitspraak deed, dus iemand die wist waar hij op moest letten

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    En je bent 41 weken. Heel lang kan t nu niet meer duren.. dus ik vind t niet vreemd als iemand dat zegt ;)
    Haha maar wil je in ieder geval wel succes wensen met je naderende bevalling.

8. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Grote onzin volgens mij!

9. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Weet niet hoe dit heet.. Wat ik zelf nu merk (38.4 zwanger) en bij m'n andere zw ook wel terugzag op foto's was dat ik wat meer vocht vasthield in m'n gezicht 😝

10. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn moeder is jaren kraamverzorgster geweest en die zei dit inderdaad ook, dat je kunt zien wanneer iemand op het punt van bevallen staat. Zij zei gewoon: dan krijg je zo'n dikke kop. Lekker dan :'D.

Een zwangerschapsmasker is inderdaad gewoon een pigmentvlek.

11. MiaMaria

Haha Nobely, nou dan zal ik er wel aan toe zijn 😅

12. MiaMaria

Bedoel je niet een 'vollemaansgezicht' .. De term schiet me opeens te binnen!

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dat bedoel ik! Ik ben benieuwd hoe het heet of wat de tekenen daarvan zijn :)

14. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dankje wel!

15. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Nobely: Dat bedoelde ik inderdaad. heeft het een naam? Ik heb een dikke kop al een week of 2 a 3 dus dat werkt niet mee haha.

MiaMaria: Nee dat is het niet. het word vaker met zwangerschap vergeleken maar niet met de bevalling.

Ik hoop nog steeds dat iemand de naam weet. of de kenmerken :p

16. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dan werkt het inderdaad niet mee haha. Ik heb ook een veel te grote fantasie :'D. Zit me nu te bedenken dat er mensen zijn die de verloskundige bellen, waarna de verloskundige vraagt hoe snel de weeën elkaar opvolgen, waarop zij antwoorden: niet, maar ik heb een dikke kop...

Ik weet trouwens niet of er een naam voor is :p.

17. MiaMaria

Whoehaha 😂😂😂 zie het voor me!

18. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

Hahahahaha:D:D zie het al helemaal gebeuren

Deel Deze Pagina