alcohol vrij bier?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door belliebel, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hallo allemaal,

Iedereen weet dat alcohol slecht is tijdens de zwangerschap. Nu was ik gisteravond op een verjaardag, en ze hadden alcohol vrij bier. Afijn natuurlijk een hele dicussie gehad over wat een zwangere wel en niet mag. Toen kwamen ze op alcohol vrij bier uit. Tja dat zou je mogen zou je zeggen. Heb het niet gedaan omdat het me niet lekker zat, en om ze te laten zien dat ik zelf heel goed keuze's kan maken(sommige denken dat zwanger zijn een of andere verschrikkelijke ziekte is waarbij je voor 2 moet eten, waarbij je zelf geen keuzes meer mag of kan maken, dat ze bang zijn dat je niet meer optijd bij de wc kunt zijn omdat er een kleine op je blaas staat te hopsen enz. enz.

Afijn kan het allemaal wel hebben hoor, maar vind het wel vervelend worden. Daarom ga ik er lekker hard tegenin. Goed voor mijn zelfvertrouwen haha.

Maar toch is die vraag wel blijven hangen gisteravond. Zou je nu dus alcohol vrij bier mogen drinken of niet?

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ja hoor why not...

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ja weet niet. Iets in me zegt, bier is bier en dat is alcohol haha. Maargoed eigenljk zou het gewoon mogen.

4. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ja hoor lijkt mij geen probleem.
    Ik heb er ook een gedronken tijdje terug kon volgens mijn vk geen enkel kwaad...

Anders vraag je het voor je gevoel nog ff na ;)

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    alcoholvrij bier is niet alcoholvrij...

6. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Alcoholvrij bier is een lichtelijk misleidende term voor bier met een extreem laag alcoholpercentage. De meeste alcoholvrije bieren zijn pilsbieren, maar er bestaan ook (hoewel minder) ales die alcoholvrij zijn. Algemeen wordt de smaak van alcoholvrije bieren niet geapprecieerd door bierdrinkers.
    Alcoholvrije bieren mogen tot 0,1% alcohol bevatten. (Alcoholarme bieren niet meer dan 1,2%.) Dat is vijftig maal minder dan het alcoholpercentage van een gemiddeld pilsbier (5%). In vergelijking met gewoon bier, levert het drinken van een liter alcoholvrij bier geen noemenswaardige alcoholconcentratie in het bloed op. De kleine concentratie alcohol die in het bloed terecht komt, kan snel door de lever worden afgebroken. Alcoholvrij bier kan dus probleemloos gedronken worden, zelfs in grote hoeveelheden. Twintig glazen alcoholvrij bier leveren ongeveer evenveel alcohol als een half pilsje. Houd er wel rekening mee dat alcoholvrij bier ook wat vochtafdrijvend werkt, zij het in veel mindere mate dan gewoon bier. Alcoholvrij bier, in grote hoeveelheden gedronken, zorgt het dus toch voor iets meer vochtverlies dan water.

Belangrijk is dat je zelf dan even kijkt wat het percentage is want er zijn wel degelijk soorten waar niks in zit.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het zwaar overdreven vind als je niet een keer in de zoveel tijd een glaasje alchoholvrij bier kan drinken maar goed dat is persoonlijk en zijn de meningen over verdeeld...

Succes!

7. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Je hebt tegenwoordig 0,0% alcohol vrij bier van bavaria. Hier zit dus echt geen enkel percentage alcohol in.

Het verschil zit hem in de manier waarop het gebrouwen word. Normaal wordt bij malt bier de alcohol er pas als laatst uitgefilterd, maar bij dit bier wordt het zo gebrouwen dat er nooit alcohol ontstaat. En ik moet zeggen; het smaakt echt goed!

Speciaal voor de meiden die dus ook geen malt bier willen drinken is dit dus een goed alternatief :)

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    hihi heb ook al aan de jip en janneke champagne gezeten van de hema. Smaakte me ook erg goed:p. Hmmm morgen misschien toch maar eens een alcoholvrij biertje van bavaria voor mezelf halen.

9. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Volgens mijn gyn mag ik wel bruin bier. In bruin bier zit geloof ik 2,5% alcohol. Als je niet elke avond 3 biertjes pakt is het ok.

Ik neem in het weekend 2 bruine biertjes en heeeeeel af en toe eens een gewoon biertje. Mijn gyn zei mij dat dit totaal geen kwaad kan. Het is voor de ontspanning en goed voor de doorbloeding en borstvoeding straks.

Ik heb 3 verschillende gyn's gehad in deze 3 zwangerschappen en zeggen allemaal hetzelfde.

Ieder moet het voor zich weten echter mijn 2 kids lopen mentaal voor op andere kids. Motorisch is mijn eerste gelijk en mijn tweede vroeg mijn derde weet ik niet....

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom zou je in godsnaam drinken tijdens de zwangerschap?
    Is het zo moeilijk om 9 maanden geen biertje te drinken?

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nee zóó moeilijk is het niet, maar af en toe was het in de zomer wel erg lekker, een koud alcoholvrij biertje hoor!!

Ennuh, Bavaria is 100% alcoholvrij, dus dat kan ECHT geen kwaad, net als fris. Bovendien een Amstel malt bevat zo weinig alcohol, dat is nog niet eens één heel klein slokje gewoon bier.

Dus zolang je niet elke dag flessen Amstel Malt wegtankt, is het helemaal geen probleem!

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Heb toch mijn vk hier eens over gebeld gister. Alcoholvrij bier is geen enkel punt. Ik zou dan zelf de bavaria nemen omdat hier echt he-le-maal niets inzit. Ook weet ik dat je als zwangere vrouw een half glaasje wijn per week zou mogen. Maar ik ken emzelf goed genoeg en begin hier dus echt niet aan.

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Helemaal mee eens:D.

De maltbieren bevatten 0,1% behalve dus de bavaria. Je zou van de maltbieren 30 tot 40 flesjes moeten drinken op een avond om hetzelfde alcoholpercentage te krijgen wat in een normaal biertje zit. Ik ken echt niemand die 40 bier zou drinken...

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Omdat er 0,1 % alcohol in een biertje zou zitten zou je het niet 'mogen'? Wat een onzin zeg. Dat is wel zóo weinig alcohol, kan me niet voorstellen dat het kwaad kan.

Ik had laatst ook zin in een biertje en heb toen een leffe blond op van 2%. Als dat 1 x per maand gebeurt zie ik het probleem niet hoor.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje wat helemaal leuk is. in de druppels van vsm tegen krampjes cinababy zit 2,69% alcohol;)

16. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

:$ :d:d:d

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Misschien kan het idd geen kwaad, maar ik snap gewoon niet waarom je dit uit zal zoeken etc....
    Nu drink ik helemaal nooit, misschien dat dat scheelt....

Ik vind het gewoon niet kunnen maar da's mijn mening.
    Hoe groot is de kans nou dat je wat oploopt van dat éne broodje filet americain in de maand? Eeet je dat dan ook gewoon?
    Ik snap het gewoon niet. Enne een kennis van mij heeft een kindje met groei achterstand omdat zij vond dat ze op zaterdag best 1 a 2 glaasjes wijn mocht drinken... zij kan zichzelf wel voor dr kop slaan.

Ik vind het dus gewoon rot om te lezen dat er aanstaande moeders zijn die nog drinken, ookal is het 0,1% of maar 2% in de maand. Het is en blijft wel alcohol. En je gaat er niet dood aan als je het níet drinkt...

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Amfy, in bijna elk homeopatisch middel (vloeistof) zit alcohol dus idd ook voor baby's. Het zou mijn keus nooit zijn om te gebruiken!

19. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Is dat echt zo gebleken? Als een arts echt die relatie heeft gelegd met die paar glazen alcohol ben ik het zeker met je eens. Maar ik heb ook juist gelezen dat er eigenlijk geen resultaten zijn van het effect van een enkel glaasje bier of wijn. Wel van grotere hoeveelheden natuurlijk. Natuurlijk raden ze het af, omdat het gewoon niet duidelijk is.

Daarom ben ik benieuwd of die relatie echt gelegd is door een arts of dat ze het zelf dénkt.

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja er is echt gezegd dat het door de alcohol komt. Mogelijk in combinatie met doorroken tijdens de zwangerschap maar dit is niet zeker.
    Nu zegt zij overigens maar 1 en soms 2 glazen wijn gedronken te hebben, maar voor mijn gevoel zouden dit er best eens 3 of 4 kunnen zijn. Maar meer echt niet, dat weet ik zeker.

Ik ben een ex-drinker en zoals ze zeggen dat ex-rokers de ergste anti-rokers zijn, ben ik vast ook de ergste anti-alcohol. ;) Dit maakt natuurlijk dat ik sowieso al tegen drinken ben en extra heavy tijdens de zwangerschap. Ik snap dus gewoon niet wáárom iemand zou drinken, ookal is het maar een enkel glaasje van 2%....

Deel Deze Pagina