teveel aankomen, hoe voorkomen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jodelahiti, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bedankt voor je reactie. Misschien lukt het nu? Lengte is 1.65 en startgewicht voor zwangerschap 51kg.

Nee, mijn VK weegt me niet en vraagt ook nooit naar mijn gewicht. Toen ik die 5 kg snel aankwam was ik bang dat ik echt gigantisch zou aankomen/uitdijen maar dat bleef uit want ben al een hele tijd stabiel. Maar wil ook weer niet risico lopen door een te laag gewicht. Ik merk zelf ook dat die kilo's alleen in mn buik zitten want ben verder niet dik geworden in mijn gezicht/benen/armen. Door de buik pas ik natuurlijk mijn normale broeken niet meer maar veel kleding zit nog gewoon goed (maar wel strak om mijn buik).

2. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk eigenlijk dat het met dat 'teveel bijkomen' wel losloopt. Ik was zelf ook ongeveer 23 kilo bijgekomen in de zwangerschap. Terwijl ik helemaal niet belachelijk veel at ofzo... Iedereen zei tegen me dat ik na de zwangerschap problemen zou krijgen ermee, dat het er niet meer af ging enzo. Maar alles is er helemaal vanzelf weer af gegaan.

3. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Nou, ik kom daar helemaal niet! Elke site doet het behalve die. Als ik google kom ik alleen maar forums tegen daar vind je alleen ervaringen enzo.
    Maar zo'n tabel kan ik niet vinden.

Mijn huisarts begeleidt mijn zwangerschap en die weegt me elke keer.
    Bij mijn vorige zwangerschappen werd ik ook altijd gewogen. Wat raar dat ze dat nu niet meer doen! Is toch best belangrijk?

@Cossy, na mijn eerste 2 zwangerschappen ging het er niet vanzelf weer af... kostte me een hoop ge-dieet!
    Maar ja, het kan elke zwangerschap anders verlopen. Ik hou hoop :D

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai hai.

Bij mij is het wel anders, ik heb namelijk nooit overgewicht gehad. Ik had altijd maatje 36/38, maar vond/vind mezelf te dik. Maar toch, met eten bezig zijn kan heel vervelend zijn als het teveel van je tijd in gaat nemen!

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    volgens die site klopt wel wat ik ''mag'', maar alleen klopt t qua termijnen niet.
    Begin kwam ik heel snel aan, maar nu ben ik de laatste 7 weken maar een kilo of 1,5 aangekomen.
    In t totaal 13 kilo ongeveer.
    Bij mijn dochter was ik in t totaal 18 kg (42 weken) aangekomen.
    Het wil allemaal niets zeggen...de een eet veel en komt er maar 10 aan en de ander houd zich netjes in en komt er nog 20 aan.
    Maak je er alsjeblieft niet teveel zorgen om, zolang je niet extreem eet is er niets aan te doen!

6. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    @ Wendelaa, ben jij na je eerste zwangerschap ook je kilootjes weer kwijt geraakt?
    Bij mij was dat toen niet.. maar ja ik maak me er niet meer druk om hoor! Lekker gezond doen en zwemmen... dan komt het vast wel goed.

Leuk trouwens dat je een zoontje krijgt, ik zie net staan 'it's a boy!'
    Wij gaan over een maandje kijken wat het is...!

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Yep..ben alles kwijt geraakt en zelfs iets meer!
    Ben in Januari 2006 bevallen van Eva, in April zaten er nog 8 aan van de 18. Toen begonnen met afvallen, nou ja eigenlijk verantwoord eten, en na een paar maanden was ik er nog eens 10 kwijt.

Maak me er nu dus ook totaal niet druk om!
    Gewoon lekker bevallen;)En na een tijdje zie ik wel wat de schade is haha

8. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Ja, dat is ook zo. Gewoon een kwestie van taxeren en de prijs betalen in de vorm van het aantal maanden dat je op dieet 'moet' om weer in vorm te komen :D

9. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Ik zag je verontruste reactie; nergens voor nodig!!! een vriendin van mij was maar 3kilo aangekomen en hun dochtertje is 2weken terug geboren; ze was 2dagen eerder dus keurig "op tijd" geboren en haar gewicht was 3100gr. dus niks geen rariteiten.
    Ik denk persoonlijk dat het onmogelijk is om dit soort dingen zwart wit neer te zetten!! Iedereen lichaam is weer anders en er zijn zoveel uitzonderingen op het gemiddelde.
    Ik denk dat proberen om te genieten het allerbelangrijkste is!!!

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bedankt voor je reactie. Dat stelt me weer gerust. Ik ben zo bang dat d ekleine iets tekortkomt, omdat ik geen geweldige eter ben. Ga proberen het naast me neer te leggen want heb behoorlijk de neiging elke dag te wegen en er conclusies aan te verbinden.

@Jodelahiti, ook bedankt voor je reacties!

11. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Ik heb zowel de dokter als de verloskundige horen zeggen (en ook veel vaker gelezen); de baby pakt echt alles wel wat ze nodig heeft!!! dus ze pakt gewoon het beste van wat jij hebt / binnen krijgt en met de rest mag jij het doen ;)

12. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Nou dan mag mijn baby wel wat meer van mij pakken hoor :D Ik heb genoeg voor 3 baby's... ;)

Vandaag lekker wezen zwemmen, dat voelt toch wel goed! Ik ga nu 2 keer in de week en ik neem tevens een saunaatje. Deed ik vóór de zwangerschap ook al en het voelde heerlijk vandaag...

13. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Ik was toen in 4 weken tijd 8 kg. aangekomen.
    Nu, 3 weken later, nog geen grammetje erbij!

Ik hoop dat het even stagneert...!

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Jodelahiti, zoiets dacht ik al want dat is precies hoe het bij mij ging. Ineens een paar kilo erbij om vervolgens stabiel te blijven.

15. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    ik kwam in mijn vorige zwangerschap maar krap 5 kilo aan en kreeg een gezonde baby van ruim 7 pond in de week na de uitgerekende datum.
    Ik maakte me tijdens die zwangerschap veel zorgen mede door die Babybitestabel en ik at juist hardstikke veel!! Mijn verloskundige zei letterlijk: '12 kilo aankomen is alleen het gemiddelde in een Westers land, het vrouwelijk lichaam is gemaakt om zelfs met weinig voedsel een gezond kind te kunnen baren en voeden'. Ze zei: 'in Afrika worden ook veel kindjes geboren.'
    Onze lichamen zijn verwend dus moet je natuurlijk niet streng gaan lijnen. Gewoon eten wat je normaal eet, gezond en af en toe snoepen kan best. Zolang je niet de hele dag aan het proppen denk ik dat het meevalt. Maar ik weet zelf, ik at heel veel, het was gewoon mijn bouw niet om veel aan te komen... En sommige eten heel oneerlijk weinig en komen 30 kilo aan, het zei zo, je kunt er niets aan doen.
    maar kijk aub niet teveel naar die babybitestabel. Zowel volgens mijn vk als de gyn waar ik ben geweest slaat die helemaal nergens op!

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    meid gewoon lekker gezond blijven eten. misschien als tussendoortje een lekkere appel nemen of een bakje worteltjes, stukjes komkommer , bleekselderie. en een kopje thee zonder suiker. en met de maaltijd gewoon een lekker stukje vis eten 1 keer in de week of gekookte kipfilet. of lekkere roerbak gerechten. Als je trek heb of honger dan heb je dat. probeer een alternatief te vinden voor het lekkere snoepen.
    ook als je de winkel in gaat eventjes iets eten. Pakje crackertjes, bruine boterham. zoiets zodat je die lekkere chocolaatjes en lekkere snoepjes kan laten leggen.

Lekker genieten van de zwangerschap meid !
    Ik was met mijn eerste zwangerschap met 20 weken 7,5 kg aangekomen. ik woog in het begin 60 kg. en op het einde de dag vlak voor de bevalling 81 kg ( met mijn kleine meid er nog bij dus) en ik was binnen 4 maanden. door gewoon mijn ritme teblijven volgens met gezond eten en drinken ( lekker glaasje water bij het eten) . bijna al mijn kilotjes er weer af. weeg op het moment 62 kg. en mijn kleine meid is nu 15 maand. het is dus zeker te doen hoor. NA de bevalling komt het echt allemaal goed met je gewicht. lekker blijven genieten !!!

EN ben dus op dit moment weer zwanger:D dus we gaan weer extra letten op gezond eten :D ( doe ik normaal ook maar vind het wel lekker 3 kaakjes bij de thee in de avond en tussen de middag )

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik woog 63 bij een lengte van 1.76m. Nu toch al bijna 70 kilo. Ik snoep niet veel en eet gezond. Alles zit ook op mijn buik en borsten.
    Als ik lees hoe weinig veel mensen zijn aangekomen voel ik me soms ook een beetje stom. Maar het zal er wel bij horen. Misschien dat het straks inderdaad stil staat. En houd er ook rekening mee dat veel mensen in het begin zijn afgevallen, wegens misselijkheid enz. Daar komt ook een beetje een scheef beeld van denk ik. Ik heb daar misschien 5 dagen last van gehad tot nu toe.

18. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Ik merk dat ik moet oppassen dat ik niet een soort obsessie krijg voor gewicht en of mijn buik dik wordt. Natuurlijk wordt mijn buik dik, dat hoort! maar ja, soms denk ik 'ben ik nu gewoon vet, of doet mijn kind dit nu al een beetje?'. Ik ben 3 kg aangekomen sinds het begin maar pas geen een broek meer terwijl ze niet heel strak zaten. Mijn buik groeit dus niet echt evenredig met het gewicht (is dikker dan hoeveel ik aankom zeg maar), dus dat helpt mij om te bedenken dat ik niet weer heel dik word.
    Ik ben nameljik ongeveer 4 jaar geleden ofzo iets van 10 kilo afgevallen, en dat voelde zo heerlijk! Daarom vind ik het nu lastig om gewoon te accepteren dat ik aankom door mijn zwangerschap. Nah ja, dus.

19. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik ben van mening dat je er niet teveel mee bezig moet zijn
    1ste zwangerschap gesnoept en ongezond gegeten
    in totaal maar 14 kilo aangekomen waarvan 8 kilo van de baby en placenta en vruchtwater was
    nu snoep ik weer ontzettend veel en ben nog helemaal niks aangekomen
    ik maak me er ook niet druk om dat ik aankom
    dat hoort er nou eenmaal bij

20. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Thanks voor alle reacties, ik vind het zelf wel fijn om te lezen dat de een nou eenmaal meer aankomt dan de ander.
    Ik ben een nijlpaard als ik zwanger ben en tja, dat gaat er na de bevalling weer af!
    Voor nu geniet ik enorm van de trappeltjes in mijn buik en hoe dikker mijn buik wordt, hoe leuker ik het nu ga vinden.
    Het is net die eerste periode dat je wel ziet dat ik dikker ben maar dat het nog een beetje onduidelijk is waarvan... :D

Voor mij is er nu nog maar één nadeel aan het veel aankomen; ik ben zo moe als ik bijv. de trap oploop! Het zijn toch veel kiloos die je opeens meezeult...
    Misschien heb ik straks dan ook een mega conditie als de kiloos er weer af zijn!

Deel Deze Pagina