borstvoeding!

Discussie in 'Voeding' gestart door mammie1981, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1981

7 jun 2007
    25
    0
    0
    Hallo,

Wie geeft er ook borstvoeding en voed op aanvraag?
    Ik vraag me af hoe vaak jullie kindjes komen en hoelang ze dan drinken?

Groetjes van mammie1981

2. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik voed volledig op verzoek. Vaak is het nog erg wisselend hoe vaak en hoe lang. We zitten nu vaak op ongeveer 7 voedingen per dag, met een gemiddelde duur van 15 minuten. Maar heb er ook nog wel eens dagen tussen zitten dat ik 10 keer voed, of dat een voeding 5 minuten of een half uur duurt.

3. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Mijn kindje is 4 maanden. Ik voed volledig op verzoek en zij drinkt ongeveer 8 keer per etmaal. Overdag zit er gemiddeld 3 uur tussen, maar soms ook wel maar 2 of 2,5 uur en een enkele keer iets langer, bijvoorbeeld 4 uur. In de nacht red mijn dochtertje het wel 5 uur zonder voeding, dit is slechts 1 keer. Dus als ze het van 22.00 uur tot 3.00 uur volhoudt, dan komt ze (helaas) daarna wel weer gewoon na 3 uur dus om 6 uur. Helemaal in het begin, toen zij slechts 2 weken was, zat ik wel op 14 voedingen per etmaal. Slopend! Na ongeveer een maand begon er een beetje meer regelmaat in te komen met uitzondering van de regeldagen natuurlijk. Ik heb veel gehad aan dit forum: www.borstvoedingsforum.nl Daar kun je vragen stellen waar ook deskundigen op reageren en daarnaast lees je dat IEDEREEN dezelfde problemen tegenkomt als jij en veel dingen dus helemaal normaal zijn! Goed hoor, dat je borstvoeding geeft!

4. Female

Female Niet meer actief

ook altijd op verzoek. rond 1 uur 's nachts laatste voeding. dan weer rond 6 uur 's morgens. dan komt ie weer rond 11 uur. en dan gedurende de rest vd dag nog 3 a 4 keer.

Duur van drinken is heel verschillend, soms in totaal 10 min, soms een half uur. Hij geeft zelf aan wanneer ie genoeg heeft...

Maak je je zorgen dan? Als je kindje goed groeit en voldoende natte luiers heeft, is er niks aan de hand hoor...

succes & groetjes!

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoontje is 4 maand en drinkt 5 tot 7 keer, echte voedingen duren een kwartier en een slokje tussendoor een minuut of 5.

In het begin 12x en langzaam aan drinkt hij effectiever en vraagt dus minder vaak om een voeding.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn kindje krijgt ongeveer 8 voedingen per dag. Met het warme weer werd het 10. Het voeden duurt ongeveer een half uur (soms ook wel eens korter of langer hoor)

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

mijn kindje is nu 2,5e week jong. ik voed volledig op verzoek. hij is vrij snel heel regelmatig gekomen om de 3,5 a 4 uur dus ong 6 voedingen per dag. snachts haalt hij vaak aan een stuk 5,5 uur door. ik heb het advies gegeven snachts niet een langere pauze als 6 uur ertussen te houden en hem dan gewoon wakker te maken en overdag niet langer als 4 uur.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb de eerste maand consequent om de 3- 3,5 uur gevoed, met uitzondering van de nacht. Hij deed het daar heel goed op. Nu laat ik het iets meer los en laat hem af en toe op verzoek komen, heel langzaam komt er steeds iets meer tijd tussen de voedingen ( muv de regeldagen). Hij krijgt nu zo'n 6 a 7 voedingen per dag. De afgelopen tijd met dat hete weer, haal ik hem die dag wel weer om de 3 uur eruit om te drinken.
    De voedingsduur ligt tussen de 20 tot 60 minuten ( tot hij de tepel loslaat en slaapt, of tussendoor verschonen en 2e borst aanbieden en dan slapen)

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik voed op verzoek. Ze komt tussen de 2 en 3 uur. In het begin nog om de 4 uur maar overdag redt ze het niet meer lijkt het wel. 'snachts lukt het meestal om 4-5 uur er tussen te houden maar dit komt omdat ik nu 's nachts afgekolfde melk geeft. Ik heb dus wel 9-10 voedingen per 24 uur nog.

10. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn meisje is bijna 12 weken en ik voed op verzoek, maar daarbij zit er overdag maximaal 4 uur tussen. s'Avonds krijgt ze rond 23.000 uur haar laatste voeding en komt dan tussen 5 en 6 uur weer voor haar eerste. Hoelang ze drinkt verschilt erg, van 15 minuten tot 50 minuten. Als ze snel drinkt en snel genoeg heeft vind ik het best, als ze langzaam wilt drinken met kleine slokjes is het ook goed. Moet wel zeggen dat als we weg moeten of zo overdag ik haar ook wakker maak om te drinken voordat we weggaan, goddank pikt ze dit ook! Oh ja, ze komt meestal 6 of 7 keer per dag.

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    De eerste 8 weken heb ik volledig op verzoek gevoed. Nu maak ik Dylan rond 23.30 wakker. Hij slaapt dan door tot ongeveer 7.00. De rest van de dag voed ik op verzoek. Hij krijgt 6/7 voedingen, met het warme weer wat meer. Hij drinkt meestal 10-20 minuten per borst.

12. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik voed ook op verzoek en ze komt dan om de 3a4 uur soms eerder maar soms zit er ook 5 uur tussen.

Ze drinkt dan ongeveer 15 minuten aan de borst maar heb ook dagen dat ze 5 minuten drinkt.

Deel Deze Pagina