Ik maak me eigen een beetje zorgen om hoeveel ik aankom. Voor ik zwanger werd had ik al overgewicht, ik zat midden in een dieet en bleek toen gelijk de eerste maand zwanger, iets wat ik nooit verwacht had en daardoor was ik dus eigenlijk ook veel te zwaar om zwanger te worden. Ik woog toen ik zwanger werd 106 kg, daarbij moest ik ook gelijk stoppen met roken wat natuurlijk ook niet echt bevorderlijk is voor je gewicht, heb me eigen de eerste weken van de zwangerschap dan ook behoorlijk laten gaan qua eten. Nu eet ik normaal maar ik blijf gigantisch aankomen. Dit is wat ik eet op een dag: ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg en pakje yoki drink tussendoor: 2 mandarijnen lunch: kopje sop met broodje met beleg tussendoor: bakje yoghurt met wat suiker s'avonds: avondeten (waarvan ongeveer twee keer in de week iets slechts zoals patat of chinees. natuurlijk snoep ik ook af en toe maar niet overdreven ofzo. ik ben nu inmiddels 13! kg aangekomen in de 21 weken die ik zwanger ben, weet echt niet wat ik nu moet doen, kan moeilijk nog minder eten, en nu moeten de ergste maanden qua aankomen nog komen. Ik heb vrijdag op de weegschaal gestaan en gisteravond weer, daar zat gewoon al weer 2 kg bij. wie heeft er raad voor mij.
Misschien kun je advies inwinnen bij een dietiste? Die zijn er ook om te kijken naar je voedingspatroon zonder af te willen vallen. Die kan je vertellen wat je wel of niet goed doet. Verder is het accepteren met wat je hebt, afvallen is gewoon niet goed.
Hier ook overgewicht bij het zwanger worden maar ik ben nog helemaal niet aangekomen sterker nog ben 9 kilo lichter dan voor ik zwanger werd, maar ik denk dat jij best wel wat suikers binnen krijgt yoki, is natuurlijk een en al suiker en ook yoghurt met suiker en evt nog wat snoep, en wat drink je allemaal? en heb je je al laten prikken op zwangerschapdiabetes? eventueel daar heb je met overgewicht toch een groter risico op.
Ik vind 2 x per week junkfood ook best veel. Meeste mensen doen dat dacht ik 1 dag per week, frieten pizza oid. Zou ze helemaal schrappen en gewoon gezond koken. Je yoghurt suiker vervangen door stevia bijv., en dan wat muesli toevoegen voor voedingsstoffen (ongezoete). Yoki drink vervangen door melk of karnemelk... Fruit veel wisselen, niet alleen mandarijnen. Succes! Ps en natuurlijk heel veel water drinken op een dag!
dank voor de tips, bij mij is het probleem dat ik heel weinig lust, ik lust bijvoorbeeld al geen melk. Omdat ik toch zuivel binnen moet krijgen heb ik die yoghurt en dan een pakje yogho yogho (deze is overigens gezoet met stevia). Maar omdat je ook overal leest dat die kunstmatige suikers niet goed voor je zijn probeer ik die niet overal in te vervangen. Verder drink ik ongeveer 1.5 liter op een dag waarvan het grootste gedeelte limonade zonder suiker
In limonade waar, volgens de verpakking, geen suiker aan is toegevoegd zit wel andere toevoegingen die veel ergere dikmakers zijn dan gewone suiker. Dit om de suikersmaak te vervangen. Zeker als je er 1 1/2 liter van op een dag drinkt. Je kan dan beter 1 1/2 liter water drinken en af en toe een glaasje fris of sap. Wat voor beleg eet je op je brood? want kaas mag je onder zuivel rekenen. 2 x in de week fast food? Chinees is ontzettend slecht en zitten veel suikers in. En wat eet je als je patat besteld? Wij eten zelf hooguit 1 x in de maand iets 'slechts'. Een snelle gezonde maaltijd is net zo snel klaar als iets bestellen. Verder gewoon lekker gaan wandelen of fietsen en opletten met alle tussendoortjes. Veel succes verder!
Hier max. 1 x per week slecht maar daar vallen gebakken aardappelen onder. Yoghurt met crusli is best te doen, en lust je karnemelk? Ik mag van mijn dietist wel slimpie limonadesiroop dat kan je er dan ook doorheen doen. dan maak je een iets gezondere yogi. (mijn zoon merkt geen verschil en ziet dit als joki) Eet je donker brood of licht brood? Donker geeft een veel meer verzadigd gevoel, wissel je fruit goed af appels, peer mandarijn, sinaasappel, gewoon met mate is er niets slechts aan. Yoghurt idd met stevia of crusli? Beleg eet mager beleg, zoals kipfilet magere kaas dat soort dingen. In principe is mij verteld door de gyn dat je met dit gewicht niet aan hoeft te komen. je hebt reserves genoeg en kindje komt bij normale voeding niets tekort Drinken hier juist van de dietist te horen gekregen absoluut geen suikervrije sappen te drinken, wel eventueel light frisdranken (als cola enzo) nu ben ik daar geen voorstander van, Sappen niet suikervrij daar zitten juist veel meer dikmakers en suikerverhogers in. Wat ik regelmatig doe is slimpie limonadesiroop of appelsap 1/3 en dan 2/3 water. sterk verdund dus.
Ik denk dat je te weinig eet. Wat voor brood eet je? 2x p werk junkfood vind ik.ook.enorm veel, hier haal ik dat eens per maand nog niet. geen kunstmatige suikers, je hebt bijv van arla ook drinkyoghurt, biologisch, is vrij gezond. Suikervrije limonade is dus ook kunstmatig gezoet, geloof me, dat is echt een dikmaker! Drink gewoon water/thee (zonder suiker) sport/beweeg je wel? Ik zou ook een diëtiste inschakelen in jou geval. zoveel aankomen in korte tijd lijkt mij inderdaad niet goed.
Nee vind het ook veel, maar ik eet niet anders als voor me zwangerschap (voor het dieet dan) en kwam toen niet aan met wat ik at, daarom vind ik het nu zo raar.
ik was op tien weken al tien kilo aangekomen maar sindsdien nog maar 4 kilo en ben nu 33 weken ver dus nog niet panikeren probeer veel fruit te eten en hou zeker ook je bloedsuiker in de gaten want dat was bij mij de boosdoener proficiat met je zwangerschap!geniet er maar goed van
Het is heel vervelend dat je zo weinig lust, kun je daar niet iets aan doen? Wit brood is echt gebakken lucht, daar zit nou echt niks van voedingswaarde in! Er zijn 10000 soorten brood, is er dan echt geen gezonder alternatief voor jou? Nee in slimpie limonade zitten ook geen suikers, maar wel zoetstoffen, dat zijn dikmakers omdat er veelal Enummers inzitten die opgeslagen worden in je lichaam. Diksap (natuurlijke suikers) zou een beter alternatief zijn, maar met mate. 1 of 2 glazen is njet zo erg, maar als dat het vocht is wat je binnen krijgt... ik zou echt voor water kiezen. En gaan bewegen,na het eten een stuk wandelen.. ik heb een eigen zaak, werkte voorheen 50-60 uur, was ook moe, maar heb tot 30 weken nog wel 2x pw getennist, elke dag een half uur gewandeld, in het weekend een uur en doe nog steeds een half uur yoga per dag. Beweging is zo belangrijk en je krijgt er energie van. Als je helemaal niet anders eet dan voorheen, dan vraag ik mij echt af hoe het kan dat je in korte tijd zoveel aan komt. Wellicht even met je vlk overleggen, ik weetniet of hormonen ook op de stofwisseling werken?
Naast de adviezen hierboven mis ik vooral fruit, 2 mandarijnen op een dag is niet veel. De suiker in je bakje yoghurt vervang je beter door een appel en wat muesli (geen cruesli, daar zitten bergen suiker in!!) Gooi je yoki spul overboord en eet wat extra yoghurt om aan je zuivel te komen. Ik zou ook je limonade gewoon vervangen door water, lust ik niet is onzin want het smaakt nergens naar en het is maar wat je gewend bent. Zet een fles van 1.5l water klaar en die moet 's avonds leeg zijn, dan geef je meteen het goede voorbeeld aan je kindje later. Schrap ook de bezoekjes aan de chinees en de snackbar, als je weinig tijd hebt en chinees wil eten kan je beter zelf wat wokken thuis, dan heb je zelfs sneller eten dan als je afhaalt! Met wat sojasaus of currypasta heb je je wokgerecht snel op smaak en hoef je geen pakje of flesje toe te voegen! Als je een keer patat wil eten, bak ze dan thuis bij een mager stukje vlees en sla bijvoorbeeld. Het zal misschien niet meteen helpen om minder aan te komen, dat ligt inderdaad aan je dieet daarvoor, maar je bent in ieder geval een stuk gezonder bezig. Ik ben al best veel aangekomen maar ik focus wel op gezond eten zodat ik in ieder geval met een gerust hart kan zeggen dat ik mijn best doe.
Lastig aankomen zwanger zijn. Zeker als je aan het afvallen was. Een hele omschakeling. Ik was zelf aan het sportvasten toen nik al zwanger bleek te zijn. Ik heb niet echt overgewicht maar wilde de laatste kilo kwijt die na elke zwangerschap waren blijven zitten en voor een betere sportprestatie. Water, thee en nog eens water. Is echt het beste. Af en toe een biologksch vruchtensap kan geen kwaad. Maar yoki, limonade zonder suiker, eh tja is al gezegd. Net zoals het junkfood en het brood. Wissel wat meer af, crackers, rijstwafels, etc. Niet leke ochtend standaard 2 sneeen brood, maar een keer yoghurt met fruit en honing. Fruit afwisselen.etc je lichaam went er aan en ala met je afwisselt trikker je het meer. Ik ben nu 33 weken zwanger maar 10 kilo aangekomen. Netjes waar het hoort. En natuurlijk eet ik ook wel eens een extra koekje, chipje of wat dan ook. Succes meis en probeer het los te laten maar verleg qua eten en drinken je grenzen. Niets lusten is ook geen handig voorbeeld voor je kindje
Net als een aantal anderen zou ik zeggen dat je nu te weinig eet. Als je te weinig eet, zal je lichaam er ook veel zuiniger mee omgaan. Dus zo min mogelijk verbranden. Je moet echt minimaal wel 1800 calorien zien binnen te krijgen (afhankelijk ook van je lengte). Probeer een goede balans te vinden tussen eiwitten, koolhydraten en vetten. Eet volkorenproducten (hoeft niet perse donkerbrood te zijn, als het maar gemaakt is met volkoren).. Zilvervliesrijst, volkorenpasta enz. Mager broodbeleg, 2x daags fruit (let wel op dat je ook niet overmatig veel fruit eet, want fruit bevat ook suikers). Zuivel, zoals ook al is gezegd. En let eens op je porties. We denken allemaal wel dat we "normaal" avondeten, maar om echt bewust te worden zou je eigenlijk je eten moeten afwegen. In 9 vd 10 gevallen eten we veel te veel. Zorg dat je minimaal 5 a 6 keer per dag eet. Dit voorkomt een hongergevoel door schommelende suikerspiegel. Eet daarom ook vooral langzame koolhydraten, deze zorgen dat je niet in 1x een suikerpiek krijgt. Ik weet niet of je bekend bent met de website valtaf.nl, maar daar kan je een eetdagboek invullen waarin ook alle voedingswaardes worden aangegeven. Zoiets heeft het voedingscentrum ook. Is echt heel handig. En wellicht eet je meer dan dat je hier hebt opgeschreven, zonder dat je je er echt bewust van bent. Misschien een idee om alles, maar dan ook alles wat je in je mond doet op te schrijven. Doe dit een paar dagen en waarschijnlijk is er wel degelijk een verschil met wat jij denkt dat je eet en wat je daadwerkelijk eet. En natuurlijk, als je in staat bent om te bewegen, doe dit dan nog zoveel mogelijk. Dit komt je ook ten goede tijdens de bevalling. Lukt het niet in je eentje, raadpleeg dan een diëtiste. heel veel succes en sorry voor de overload aan informatie O ja, en water.. heel veel water of thee zonder suiker. Zorg dat je voldoende drinkt. Want juist als je te weinig vocht binnenkrijgt, gaat je lichaam ook vocht vasthouden