onrust, te weinig voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 3kats, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    hallo Linda,
    mijn dochter is nu 6 weken oud en krijgt volledige borstvoeding.
    regelmatig heb ik dagen dat het lijkt er weinig voeding in mijn borsten te zitten. in het begin drinkt ze met teugen en na kleine 10 minuten, wordt ze onrustig, draait ze met haar hoofd en lichaam en drinkt ze op een ander manier, dit doet ook erg pijn, het lijkt wel of ze heel hard moet zuigen.
    nu heb ik ook erg last weer van mijn tepels, het puntje is ook na het voeden spierwit en erg pijnlijk en steekt.
    De vorige keer heb ik op het CB laten nakijken of ze geen spruw had en dit was niet het geval.
    Als mijn borsten vol zijn drinkt ze goed en is ze tevreden en heeft ze vaak 1 borst nodig.
    nu heeft ze beide borsten nodig en zie ik erg op tegen het voeden.
    ze komt geregeld om de 2,5/3 uur.
    waar ligt dit aan?
    ik neem genoeg rust en drink voldoende.
    de vorige keer heb ik tussendoor gekolfd en ook na de voeding en ik sprokkel dan na +/- 15 min kolven 50 a 60 cc melk.
    is dit te weinig?
    vanaf het begin heb ik nog niet gehad dat ik het fijn vind om borstvoeding te geven, op sommige dagen tussendoor na dan.
    ik wil wel graag nog een paar maanden borstvoeding blijven geven.
    groeten Eveline

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Waarschijnlijk zal je baby als de melkstroom wat minder wordt wat ongeduldiger worden.
    Je kunt haar dus na die eerste 10 minuten gerust naar aan de andere borst aanleggen. Als ze dan weer onrustig wordt kan ze nogmaals terug naar de eerste borst. Ze brengt dan steeds opnieuw een nieuwe toeschietreflex op gang. Het kan ook best dat jouw borst al na een minuut of 10 leeg is hoor, gewoon naar de andere kant dus.
    Als je denkt dat je over de hele linie te krap zit zou je een paar regeldagen kunnen inlassen, om je productie wat op te krikken.
    Over die witte tepels: kijk eens op www.borstvoeding.com bij Renaud, misschien herken je daar wat in?
    In dat geval is het misschien raadzaam om eens een lactatiekundige in de arm te nemen om mee te kijken.
    succes
    Linda

Deel Deze Pagina