Hallo Ik ben na anderhalf jaar zwanger geworden van ons eerste kindje en weet niet zo goed wat ik allemaal kan verwachten. Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en ik val alleen maar af. Ik ben nooit misselijk geweest en heb ook niet overgegeven dus dit kan het niet zijn. Mijn eetgewoontes zijn ook niet verandert, ik eet gewoon goed voor mijn doen. Ondertussen is er al 8 kilo af en ik ben zelfs al 4 cm kwijt rondom mijn middel. Er zit wel een buikje en volgens mijn verloskundige groeit de kleine goed maar ik maak me wel zorgen. Mijn lichaam lijkt zich ook niet prettig te voelen bij dit gewicht, ik ben erg vaak duizelig en heb wat problemen met mijn evenwichtsgevoel. Soms val ik uit het niets bijna om. Ik ben altijd iets te zwaar geweest voor mijn lengte dus het is niet zo dat ik nu veel te licht ben. Kan het zijn dat de kleine alleen leeft op mijn reserves op dit moment? Ik zou graag morgen naar de huisarts gaan omdat de band met mijn verloskundige nog niet heel goed is, maar ik ben bang dat ik me teveel zorgen maak. Alvast heel erg bedankt voor de hulp. Liefs Skatjuh87
hoi, als je goed en gezond eet hoef je je geen zorgen te maken. Je kindje neemt alles wat ie nodig heeft, het gaat inderdaad ten koste van jouw reserves. als je overgewicht had is het niet erg om wat kwijt te raken, zolang je maar niet doelbewust afvalt. Misschien kan je huisarts je naar een dietist sturen voor wat tips. Maar maak je alsjeblieft geen zorgen! Je voelt je slapen vanwege lage bloeddruk en lage bloedsuiker. Neem over de dag verspreid steeds kleine beetjes eten en als je je slap voelt moet je iets eten, dat helpt. Mirjam
bedankt voor de reactie, hopelijk gaat de kleine snel leven op wat ik inneem ipv mijn reserves want die zijn wel een beetje op ondertussen. Vandaan zat mijn baarmoeder 1 vinger onder de navel en heb begrepen dat dit gewoon goed is voor de termijn. Ik zal proberen mijn eetpatroon iets aan te passen en inderdaad vaker kleinere porties te eten.