Wij zijn er bij oxxio op een hele sluwe manier ingeluisd. Uiteindelijk mocht ik ineens 800 euro bijbetalen terwijl we bijna precies hetzelfde verbruik hadden als de leverancier ervoor. Ik zou naar €300 euro per maand gaan voor een kleine eengezinswoning waar minder verbruikt wordt dan gemiddeld. Uiteindelijk heeft Vattenfall na overleg van bewijzen het contract een jaar eerder laten ontbinden. Nu betaal ik bij budgetenergie €150(!!!!!) euro per maand minder met hetzelfde verbruik. (En ik hou het nu maandelijks strak in de gaten) Nooit meer Vattenfall/oxxio hier.
Ik zit bij vandebron (aanrader, kun je zelf kiezen van wie je groene energie afneemt in de buurt, vond ik wel leuk) en mijn verlengaanbod is bijna gelijk aan de tarieven van Oxxio, ik vind dat geen gekke lage tarieven dus. De tarieven zijn ook gedaald afgelopen jaar. Ik stap ook bijna elk jaar over, en ook Oxxio beviel prima.
Overstappen via een van de bekende vergelijkingssites. We doen het elk jaar (blijven loont niet genoeg). Wij verbruiken meer en dmv overstappen betalen we minder. Ik heb ook iets tegen oxxio. Smerige praktijken die bovendien niet mogen in NL. Maar als je ernaar vraagt dan zijn ze niet thuis. Klantenservice ook onbereikbaar etc.
Mijn gevoel bij oxxio blijft niet goed; uiteindelijk heb ik stroom 0,19886 en gas 0,67535 bij Eneco en wel via Prisewise, want die had de beste deal. Uiteindelijk ga ik € 1.598,83 per jaar betalen; 133 euro per maand. Ik betaalde 1858 euro bij Vattenfal, dus een goede besparing. Nu eerst het contract afwachten.
Had zelfde ervaring Oxxio. Laag tarief, klonk mooi. En betaalde toen ook 150 per maand ( waren tarieven zelfs nog lager) en moest bijna 600 bijbetalen. Meteen door terug naar Eneco. Zelfde gebruik. Betaalde nog steeds 150 per maand en krijg elke jaar tussen de 150 en 275 terug.